שתף קטע נבחר

מנהיג חמאס בעזה במסר לישראל: "המובטלים ברצועה יצלפו בכם ממרחק אפס"

בנאום שנשא באחד ממחנות האוהלים של קמפיין "צעדת השיבה", שיגר יחיא סינוואר מסר מאיים לעבר ישראל: "המובטלים בעזה מצאו עבודה - לשרוף את הציוד שלכם ולצלוף בכם ממרחק אפס". איסמעיל הנייה: "בצעדה ביום שישי עצרנו על הגבול. בפעם הבאה אנחנו לא יודעים איפה הגבול יהיה"

 

 יום האדמה (צילום: AFP)
סינוואר בצעדת השיבה ביום שישי(צילום: AFP)

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר שולח היום (א') מסר חד לישראל ברקע העימותים סביב גדר המערכת ברצועה, שהובילו למותם של 16 פלסטינים בסוף השבוע. "המובטלים שאין להם עבודה בעזה מצאו להם עבודה בגבולות שלכם - לשרוף את הציוד שלכם ולצלוף בכם ממרחק אפס", אמר סינוואר בביקור באחד ממחנות האוהלים של קמפיין "צעדת השיבה".

 

סינוואר, שהשתתף במחאת הענק ביום שישי, הוסיף: "באנו לכאן כדי לומר שחמאס לא יושב בארמונות או במנהרות. באנו לומר שאנחנו איתכם. היום מתחילים בצעדה שתמשיך ולא תפסיק עד שנפתח בזמן המתאים את הגבולות". לדבריו, "אנחנו כאן כדי להזכיר שאין שלום עם האויב ושכל ניסיון או תוכנית לא יכריעו אותנו לעשות איתו שלום".

 

גם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, העביר מסר לישראל: "העם שלנו לא יכול לסבול את המשך המצור על עזה. בצעדה ביום שישי עצרנו על הגבול, אך בפעם הבאה אנחנו לא יודעים איפה הגבול יהיה".
 
הנייה הוסיף וטען כי "הצעדה התקיימה בדרכי שלום בהשתתפות נשים, בני נוער, ילדים וקשישים. רצח האויב נגד ילדינו ונערינו היה מתוכנן מראש". בתוך כך, בעזה מפרסמים ביממה האחרונה תמונות תקריב של צלפים שנטען כי צולמו על גבול הרצועה, ולצידן הכיתוב: "גם אתם על הכוונת שלנו".
 
חמאס תקריב צלפים של צה
כרוזים שהופצו בעזה: "גם אתם על הכוונת"

חמאס תקריב צלפים של צה
יחיא סנוואר ()
יחיא סינוואר, היום בעזה
 יום האדמה (צילום: רויטרס)
איסמעיל הנייה: "רצח ילדינו היה מתוכנן מראש"(צילום: רויטרס)
הערכות צה
היערכות צה"ל בגבול רצועת עזה(צילום: מתן צורי)

הערכות צה
היערכות צה"ל בגבול רצועת עזה(צילום: מתן צורי)

רכב צה
(צילום: EPA)

היום השני של צעדת השיבה (צילום: רויטרס)
היום השני של צעדת השיבה(צילום: רויטרס)
 

שקט מתוח בגבול רצועת עזה

בינתיים, אחרי התקריות האלימות, שורר מהבוקר שקט מתוח בגבול עם רצועת עזה. מדי פעם פלסטינים מתקרבים לגדר המערכת, אך כעבור זמן קצר הם שבים לאחור וחוזרים לאוהלים שהוקמו בשבוע שעבר סמוך לגדר. מוקדם יותר הבוקר נעצר פלסטיני לא חמוש שניסה לחצות את גדר המערכת ליד כיסופים. הוא הועבר לחקירה.

 

לפי הערכות בצבא, הפרות הסדר בגבול יימשכו גם בימים הקרובים בקצבים משתנים וכך גם הניסיונות לבצע פיגועים בחסותן. אחת האפשרויות היא החרפה בטחונית מצד חמאס שיאפשר ירי רקטות לעבר ישראל או ישחרר את הרסן עוד יותר בפיגועי שטח במתווה של צליפה, מטעני חבלה וירי נ"ט לעבר כוחות צה"ל.

 

צעדת השיבה בגבול רצועת עזה (צילום: רויטרס)
פינוי פלסטיני שנפצע קשה מירי צה"ל, היום(צילום: רויטרס)

כוחות של צה
כוחות של צה"ל בגבול רצועת עזה(צילום: רויטרס)

כוחות של צה
(צילום: רויטרס)

היום השני של צעדת השיבה (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

הכוננות הגבוהה של כוחות צה"ל באוגדת עזה עם כוחות התגבור תימשך לכל הפחות בשבוע הקרוב, וייתכן שעד ליום העצמאות. בצה"ל העניקו אמש גיבוי ללוחמים שירו שלשום לעבר עשרות מפרי סדר פלסטינים והרגו 16 מהם. לפי צה"ל ושב"כ לפחות עשרה מהם הם פעילי טרור מובהקים וחלקם שייכים לחמאס.

 

במקביל, בעקבות הפרסומים כי ישראל מחזיקה בגופה של לפחות מחבל אחד פנתה משפחתו של קצין צה"ל, סגן הדר גולדין, לממשלה ולמערכת הביטחון בדרישה כי יפעלו על פי החלטות הקבינט ולא ישיבו גופות של מחבלים הנמצאות בידי ישראל מאירועי יום שישי בגבול עזה.

 

הבוקר פורסם כי ישראל מחזיקה בגופת אחד המחבלים שביצעו את ניסיון פיגוע הירי נגד כוחות צה"ל ביום שישי בצפון הרצועה. מדובר במסעב סלול, בן 23 פעיל בזרוע בצבאית של חמאס. כך דיווחו שני כלי תקשורת גדולים בעולם הערבי. אתמול לא נמסר בעזה כי נערך לו מסע הלוויה, בניגוד למסעות ההלוויה של שאר 15 ההרוגים בצעדת השיבה. חמאס והזרוע הצבאית שלו נמנעו מלהתייחס לעניין. על פי מקור פלסטיני מקומי בעזה גם גופת המחבל השני שביצע את ניסיון פיגוע הירי מוחזקת בידי ישראל.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
יחיד סינוואר ב"צעדת השיבה"
צילום: AFP
מומלצים