שתף קטע נבחר

הכירו את Tunity

סטארטאפ השבוע שלנו הוא Tunity אפליקציה שיכולה לעזור לכם לראות טלוויזיה בכל מקום. הישראלים שמאחורי הרעיון ענו על השאלון שלנו

תעודות זהות:

מייסדים: יניב דוידסון ועדי גאבר

שנת הקמה: 2014

הרעיון מאחורי הסטארטאפ:

טיוניטי עושה מהפכה בחוויית הצפייה בטלוויזיה מחוץ לבית. בארה״ב הרבה שעות צפייה בטלוויזיה קורות מחוץ לבית, לרוב מול מסכים ללא סאונד - בפאבים, חדרי כושר, חדרי המתנה ושדות תעופה. באמצעות טכנולוגיה ייחודית מבוססת עיבוד תמונה ולמידה עמוקה, טיוניטי מאפשרת לכל אחד לכוון את מצלמת הסמארטפון שלו לכל מסך טלוויזיה מושתק, ובעזרת האפליקציה שלהם לשמוע את השידור היישר במכשיר הסלולר.

 

איך נולד הרעיון?

בזמנו עבדתי בתור יועץ בשיקאגו וביליתי הרבה זמן בשדות תעופה – חשוף לתופעה של אנשים שיושבים מול טלוויזיות מושתקות. חווית משתמש נוראית. לאחר מכן עבדתי ב-mySupermarket, שם נפגשתי עם CMOs של מותגים גדולים, כדוגמאת Colgate, וראיתי את כמות הכסף שהם מוציאים על פרסום בטלוויזיה (עדיין הדרך הכי יעילה לקנות פרסום בקנה מידה גדול) וללא אינפורמציה על מי רואה מה ואיפה. לאחר מחקר, ראיתי כמה השוק הזה גדול (כ20% משוק הפרסום בטלוויזיה – שוק של כ-80-90 מליארד דולר בארה"ב בלבד). תוך כמה שבועות מצאתי את עדי, וביחד התחלנו לרוץ עם הרעיון.

 

0 ()
מייסדי החברה

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

במקביל למחקר על השוק (גודל, שחקנים נוספים ושותפים עתידיים), התחלנו לבנות אפליקציה שתוכיח למשקיעים פוטנציאלים (ולנו) שאנחנו יכולים לפתח טכנולוגיה חדשה שתזהה תוכן ווידאו בזמן אמת. דיברנו עם הרבה אנשים מהתעשייה והמשכנו לזקק את הרעיון כדי להגיע למינימום שייתן חווית משתמש שתאפשר לנו לראות אם יש צורך במוצר, ואם הפתרון שלנו לבעיה הוא מה שחלק מספיק גדול מהמשתמשים רואים כפתרון טוב.

 

לו היית מתחיל מהתחלה, מה היית עושה אחרת?

כנראה שבגדול היינו לוקחים את אותה הדרך. תמיד יש הרגשה שדברים צריכים לקרות מהר יותר – מבחינה עסקית וטכנולוגית.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית? 

אני חושב שבסטארטאפ צעיר כמו שלנו, כל הזמן יש דברים שדוחפים אותך למדרגה הבאה. ללא ספק השותפות וההשקעה של MGM היא האירוע הגדול האחרון, אבל יש גם עבודה שעשינו עם Turner שכתוצאה ממנה CNN מקדמת את Tunity בעשרות שדות תעופה בארה"ב לדוגמא – חשוב להיות מוכנים להזדמנויות כאלה ולדעת לתעדף.

 

מדוע בחרת להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק? 

ניו יורק היא ללא ספק בירת התקשורת והטלוויזיה – רוב השותפים והלקוחות הפוטנציאלים שלנו כאן. בנוסף, יש פה הרבה משקיעים והעבודה מול מרכז הפיתוח בארץ היא נוחה.

 

כמה כסף גייסתם עד כה?

15 מיליון דולר

 

מתי  להערכתך הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

כמה שיותר מוקדם – ברגע שהחלטתם "ללכת על זה".

 

לפרטים נוספים: www.tunity.com 

 

מפת הסטארטרפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי Sosa NY 

Www.israeliMappedinNY.com

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים