שתף קטע נבחר

תקיפה בסוריה. משדר מאולפן ynet

התקיפה בסוריה, שבה נהרגו לפי הדיווחים 14 בני-אדם - בהם איראנים, המתיחות ברצועת עזה וגם 45 שנה למבצע הצבאי הבלתי נשכח. משדר הבוקר של אולפן ynet

 

 

עדיין לא התבהרו הפרטים לגבי התקיפה שאירעה הלילה (יום ב') בסוריה, אף שעל פי הערכות מדובר בתקיפה אמריקנית. סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה "סאנא" דיווחה כי שדה התעופה הצבאי T-4 שבמחוז חומס הותקף על ידי טילים. מאוחר יותר הסירה הסוכנות את דבר ההאשמה שארה"ב היא זו שתקפה, ובישראל בינתיים שותקים. הטלוויזיה הממלכתית במדינה דיווחה כי נמנו כמה הרוגים ופצועים כתוצאה מהתקיפה. מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווח כי 14 בני אדם נהרגו במתקפת הטילים בהם גם אזרחים איראנים.

 

הפנטגון פרסם הודעה בעקבות הדיווחים שבה טען כי ארצות הברית "לא ביצעה תקיפה אווירית בסוריה" וכי היא עוקבת מקרוב אחר המצב במדינה. בהודעה נכתב כי הפנטגון תומך בעמדה כי יש לבוא חשבון באמצעים דיפלומטיים עם מי שאחראי לשימוש בנשק כימי בסוריה.

 

בתקיפה הכימית בדומא, עיר במחוז מזרח רוטה שנמצא בשליטת המורדים הסורים, נהרגו יותר מ-70 בני אדם. ארגון "הקסדות הלבנות" פרסם בטוויטר שלו תמונות קשות לצפייה של עשרות גופות במרתף, וכן סרטון וידאו שמתעד קורבנות לכאורה של המתקפה הכימית, בהם פעוטות עם חיתולים שמחוברים למסכות חמצן בבתי חולים מאולתרים. הארגון ההומניטרי שפועל בשטחים שנמצאים בשליטת המורדים הסורים מסר שמספר ההרוגים צפוי להיות גבוה בהרבה. 

 

ואולם המשטר בדמשק מסר דרך כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה שהדיווחים על תקיפה כימית בדומא הם "המצאות" של המורדים. גם רוסיה, בעלת בריתו הקרובה של אסד ומי שהתערבה צבאית במלחמת האזרחים הסורית ב-2015 ושמרה על הנשיא הסורי בכיסאו, טוענת שסוריה לא השתמשה בנשק כימי בדומא".

 

טורקיה, שבאחרונה מחפשת פיתרון פוליטי למשבר בסוריה ביחד עם רוסיה ואיראן, קראה לקהילה הבינלאומית לפעול נגד המתקפות של צבא אסד בדומא. "המשטר הסורי חייב לתת דין וחשבון על התקיפית באזורים שונים במדינה בזמנים שונים", מסר דוברו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. היא אף פרסמה הודעת גינוי לתקיפה: "אנחנו מגנים בתוקף את המתקפה, שיש חשד גדול שבוצעה על ידי המשטר, שההיסטוריה שלו לגבי שימוש בנשק כימי ידועה לקהילה הבינלאומית", נמסר בהודעת משרד החוץ הטורקי.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים