שתף קטע נבחר

לנצ'יה חוזרת לסלון

לאחר תקופה ארוכה (מדי) של שקט תעשייתי, חוזרת לנצ'יה בתערוכת ג'נבה לאגף העסקים עם הת'סיס

לנצ'יה עומדת להציג בתערוכת ג'נבה הקרובה את הת'סיס, מכונית הדגל החדשה של היצרן האיטלקי האמורה לנער סוף סוף את חטיבת היוקרה של פיאט. בשלב זה בעיקר העיניים יוצאות נשכרות, אך הכיוון של לנצ'יה די ברור - יצרני מכוניות היוקרה - בעיקר מגרמניה.

הגיע הזמן

בדצמבר האחרון הודיעה לנצ'יה על הפסקת ייצורה של הקאפה, המכונית הגדולה של הקונצרן, חמש שנים בלבד לאחר הצגתה. המכונית לא הצדיקה את התקוות וההשקעה שתלו בה, בעיקר מבחינת נתוני המכירות. בשוק המקומי המצב היה חמור אף יותר בפלח השוק בו הלקוחות העדיפו את הבחירות השמרניות יותר כמו מרצדס, ב.מ.וו אודי או מקסימום וולוו, כשהפרועים באמת קנו אלפא 166. סמל"ת, היבואן בארץ, נאלץ כמובן להודיע על הפסקת יבוא הקאפה אך מיהר להזכיר כי מקרה דומה היה עם ההפסקה בת השנתיים בין ירידת האלפא 164 מפס הייצור ועד ההשקה העולמית של ה-166, עובדה שלא הפריעה למותג לחזק עצמו אצלנו. באותה נשימה הבטיחו בסמל"ת כי לנצ'יה תחזור בגדול בעוד שנתיים.

אולי קצת לפני?

הת'סיס החדשה מזכירה בצורתה מאוד את הדיאלוגוס, מכונית הקונספט הגדולה של לנצ'יה שאמורה לרשת את הקאפה וככל הנראה זהו גלגולה של הקונספט המדוברת. החדשות המעניינות ביותר על היצירה החדשה היא הגעתה הצפויה לאולמות התצוגה בארץ ככל הנראה כבר בספטמבר הקרוב.
נתונים רשמיים מלאים לא פורסמו עדיין אולם כבר כעת ידוע כי היא תהיה ארוכה יותר מהקאפה היוצאת ב-22! ס"מ ותגיע לאורך כולל של 491 ס"מ. המכונית תתאפיין במבנה חרטום מוזר עם גריל אנכי גבוה. פנסי החזית, שיזכו אף הם לעיצוב ייחודי, ישולבו בצדי החרטום לתוך חיפויי הגלגלים הקדמיים. למכונית צללית כבדה וגדולה והיא אמורה להציע מרחב פנימי גדול משמעותית מהקאפה היוצאת.

כח ומוח

הת'סיס החדשה תשתמש ככל הנראה במנועים דומים לאלו המוכרים מהקאפה, אם כי ייתכן ואלו יזכו לשיפורים קלים. בארץ נזכה למנועי 5 צילנדרים בנפח 2.5 ליטר, בנזין או דיזל מסילה משותפת. מנוע בנזין נוסף יהיה בעל 6 צילנדרים וישנה אפשרות סבירה פחות שנזכה לראות גם את מנוע הטורבו המוכר של לנצ'יה. הת'סיס אף תזכה לגיר רציף עם אפשרות לשילוב הילוכים ידני; הגיר יהיה דומה לזה המוכר כבר ללקוח הישראלי מה... פונטו.
מבחינת האביזרים והחידושים יש לצפות ללא מעט מהרכב החדש, במיוחד לאור העובדה שזוהי מכונית שיוצרה לאחר הסכם השיתוף של פיאט עם ג'נרל מוטורס. כפי שניתן לצפות מחטיבת היוקרה של פיאט וכפי שהורגלנו בעבר סביר להניח שהמכונית החדשה תהיה ספונה במיטב העור, העץ, הפלסטיק והאבזור המפנק. בלנצ'יה לא מפרטים אולם נראה שיהיו ברכב החדש מעבר ל"שליטה מלאה על נוחות ונהיגה", כך החברה, גם כמה פריטים מעניינים שהם כאמור פרי השיתוף.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עם חרטום מוזר...
וצללית כבדה, הת`סיס היא...
כנראה גלגולה של הדיאלוגוס
את הדמיון תוכלו לזהות לבד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים