שתף קטע נבחר

טהרן: ראש העיר נאלץ להתפטר כי צפה בילדות רוקדות במופע

השמרנים באיראן מתחו ביקורת על מוחמד עלי נג'פי בשל השתתפותו במופע בית ספר שכלל ריקוד בנות. הוא הגיש התפטרות בחודש שעבר, אבל היא נדחתה, ובעקבות התעקשות של התובע הכללי הוא התפטר בשנית

 

 

ריקוד מושחת: הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה היום (יום ג') שמועצת העיר טהרן קיבלה את התפטרותו של ראש העיר מוחמד עלי נג'פי. ראש העיר התפטר בחודש שעבר לאחר שספג ביקורת משמרנים במדינה בעקבות השתתפותו במופע בית ספר שכלל ריקוד של ילדות.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

מוחמד עלי נג'פי ()
"אובחנתי במחלה לפני חודש וחצי ואני חייב להתאשפז החודש". ראש העיר טהרן מוחמד עלי נג'פי

בדיווח בטלוויזיה האיראנית נמסר ש-15 מתוך 21 חברי המועצה הצביעו בעד קבלת התפטרותו של ראש העיר נג'פי. התביעה בטהרן זימנה בחודש מרס את ראש העיר לבירור וביקשה ממנו להסביר מדוע היה נוכח בהופעת בית הספר, שנערכה ביום האישה הבינלאומי.

 

נכנס לתפקיד באוגוסט 2017

נג'פי בן ה-65, טכנוקרט שרכש את השכלתו בארצות הברית, נכנס לתפקיד באוגוסט 2017 והבטיח להילחם בשחיתות. באמצע חודש מרס הוא הגיש את התפטרותו, אבל מועצת העיר טהרן דחתה אותה בישיבה שנערכה ביום ראשון. אלא שהתובע הכללי של איראן, מוחמד ג'עפר מונתזרים, דחק בראש העיר להתעלם מדחיית התפטרותו ולהתפטר בשנית. נג'פי עשה זאת אמש ותירץ את התפטרותו במחלה.

 

מאז תחילת כהונתו כראש העיר טהרן ספג נג'פי ביקורת על טיפול לקוי בזיהום אוויר, בפקקי תנועה, ברעידת האדמה ובנזקי השלגים. "הסיבה העיקרית מאחורי ההתפטרות שלי היא המחלה שלי, והמשך כהונה בתפקיד הוא בגידה", אמר נג'פי בדיון שנערך בעניינו ביום ראשון האחרון. ראש העיר אמר שהוא עשה את המיטב מבחינתו כדי לנהל את טהרן, הגן על המדיניות שלו ואמר שהתושבים יראו את פירות עבודתו בעתיד הקרוב.

 

ילדות בנות רוקדות ריקוד  (צילום: youtube)
הריקוד שהוביל להתפטרות ראש העיר(צילום: youtube)

ילדות בנות רוקדות ריקוד  (צילום: youtube)
(צילום: youtube)

"אובחנתי במחלה לפני חודש וחצי ואני חייב להתאשפז ב-20 באפריל, הליך הטיפול ארוך וקשה ויגזול זמן עבודה רבה", אמר נג'פי. "וכפי שכמה אנשים אמרו, יחליש את מבנה הניהול בעירייה".

 

נג'פי הוא מתמטיקאי בהשכלתו ונחשב לרפורמיסט. בשנים 1997-1988 הוא היה שר החינוך. לאחר מכן כיהן בתפקיד ראש הארגון לתקציב ולתכנון עד שנת 2000. בשנת 2006 הוא זכה במושב במועצת העיר טהרן. בעבר התחייב בפני תושבי הבירה ליצור תנאי חיים טובים יותר עד תום ארבע שנות כהונתו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התפטר בגלל מחלה? ראש העיר טהרן נג'פי
מומלצים