שתף קטע נבחר

ההודים עדיין מתים מרכבות, אבל פחות

ב-2002/2003 נהרגו ונפצעו 1,400 בני אדם בתאונות רכבת במדינת הענק, ובעקבות שיפורים בבטיחות ובתחזוקה נרשמה ירידה חדה במספר הנפגעים

רשות הרכבות בהודו מפעילה מדי יום 22 אלף רכבות (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
רשות הרכבות בהודו מפעילה מדי יום 22 אלף רכבות(צילום: רויטרס)

 

מספר מקרי המוות והפציעות בהודו מהתנגשויות רכבת או ירידת קרונות מהפסים ירד ביותר מחצי לעומת שנה שעברה ועומד על 254. כל זאת בשעה שהרשויות במדינת הענק האסייתית מנסות לשפר את אמצעי הבטיחות ברשת הרכבות, בין היתר דרך השקעות וגיוסי עובדים.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

רשות הרכבות הממשלתית בהודו העבירה לסוכנויות רויטרס את הנתונים כמה ימים לאחר אירוע שבו מערכת בלמים של רכבת ועליה מאות נוסעים התקלקלה ונסעה אחורנית למרחק של 13 קילומטרים. כמה עובדים הושעו בעקבות התקרית. למרות השיפור בשנה האחרונה באירועי הבטיחות, יו"ר רשות הרכבות ההודי הודה שייקח זמן לשנות את התרבות והתדמית של הרשות הממשלתית שמעסיקה 1.3 מיליון עובדים ומפעילה מדי יום 22 אלף רכבות.

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

בשנת הכספים האחרונה שהסתיימה ב-31 במרס נרשם מספר ההרוגים והפצועים הנמוך ביותר בתאונות רכבת בהודו זה 18 שנים. השנה הקטלנית ביותר הייתה 2002/2003, אז נהרגו או נפצעו 1,400 בני אדם. ב-2016/2017 עמד המספר על 607 וכאמור בשנה הפיסקלית האחרונה הוא ירד ל-254.

 

"בטיחות היא התוצאה הסופית"

"בטיחות היא התוצאה הסופית. אנחנו צריכים להתמקד בתחזוקה וזה כולל גם לטפל באנשים", אמר אשוואני לוהאני, ראש רשות הרכבות הממשלתית. הוא התמנה לתפקיד באוגוסט האחרון לאחר שורה של תאונות רכבות שהובילו להדחות עובדים רמי דרג. לוהאני אמר שהוא מאמין בעובדים שלו, אבל הוסיף ש"אין לי שרביט קסמים".

 

מערכת הרכבות בהודו נמצאת בעיצומה של תוכנית מודרניזציה בעלות של 130 מיליארד דולר, ובחודשים הקרובים היא תגייס קרוב ל-90 אלף עובדים, בין היתר כדי למלא משרות שנותרו לא מאוישות בעקבות פרישות לגמלאות. לוהאני אמר שמערכת הרכבות הרביעית בגודלה בעולם מנסה להקל על הגישה של העובדים בכל הדרגות לבכירים ברכבת דרך אפליקציית המסרים וואטסאפ ואמצעי תקשורת אחרים. המטרה - לטפל באופן מיידי בתלונות ולצמצם למינימום את טעויות האנוש. "חשוב מאוד לא לאבד את ההתמקדות בבטיחות", כתב באחרונה לוהאני בהודעה שפרסם בוואטסאפ של רשות הרכבות. "אנחנו ארגון של 24/7 וחייבים להיות ערניים כל הזמן". הוא גם אמר שהרכבת שוקלת להכניס כמה חברות פרטיות שיפעילו קווי רכבת לתיירים ושיהיו מעורבות בשיפוץ כמה תחנות.

 

לרכבת ההודית יש כמה מזמים משותפים עם חברת "אלסטרום" הצרפתית ו"ג'נרל אלקטריק" האמריקנית עבור אספקה ותחזוקה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
מערכת הרכבות הרביעית בגודלה בעולם
צילום: EPA
מומלצים