שתף קטע נבחר

דור ניני ז"ל: חיבוק של "ילד אחר"

כשחזר הביתה אחרי "צוק איתן", סימה ניני הרגישה שבנה דור השתנה. החיבוק האחרון, חיבוק "בוגר יותר", היא אומרת, הפך לזיכרון האחרון שלה מהבן שנהרג כמה חודשים מאוחר יותר במארב של חיזבאללה בגזרת הר דב

בקיץ 2014, במהלך מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, דור ניני ז"ל נעדר מהבית במשך כחודש וחצי. לקראת חזרתו, החליטה משפחתו לערוך לו מסיבת הפתעה: אחיו הגדול אביאל נסע לאסוף אותו מנחל עוז, ובינתיים בבית המשפחה התכוננו לחגיגה. "הבאנו את כל החברים שלו, את כל קרובי המשפחה, הכנו שלטים, עשינו על האש - אפילו הבאנו תקליטן", מספרת סימה ניני, אימו של דור.

 

 

השלט שהמתין לדור ניני ז
השלט שהמתין לדור ניני ז"ל עם שובו מ"צוק איתן"

 

"חייל גיבור שלנו, ברוך שובך הביתה", קראו השלטים לעברו של הלוחם הצעיר מגבעתי. המנון החטיבה, "מי שחלם גבעתי", התנגן ברקע. אבל דור שחזר משדה הקרב לא היה אותו ילד ששלחה האם לצבא. "פתאום ראיתי ילד אחר. הוא לא היה אותו דור", היא אומרת.

 

התחושה הזו שליוותה את אימו עם שובו מהרצועה הפכה לזיכרון האחרון שנחרט בזיכרונה מהבן. "היה בו משהו אחר, הוא היה יותר מבוהל", היא מסבירה. "הוא רזה מאוד במהלך המבצע. כשראיתי אותו התחבקנו, ולא יכולתי לשחרר את החיבוק הזה. זה היה סוג אחר של חיבוק, בוגר יותר. פתאום הוא גבר, לא החייל השטותניק שהיה משגע אותי. הכול השתנה בו: ההתנהגות, המראה, החשיבה. כנראה שהמלחמה השפיעה עליו. ואותו חיבוק הוא הזיכרון האחרון שיישאר איתי - מעין משהו שאי אפשר לתאר במילים".

 

דור ניני ז
דור ניני ז"ל

 

דור ניני חזר בשלום מ"צוק איתן" - אבל לא משירותו הצבאי. ב-28 בינואר 2015, במהלך סיור בגזרת הר דב בצפון, נקלע דור וכמה מחבריו לפלוגה למארב טילי נ"ט של חיזבאללה. דור ומפקד הפלוגה, רס"ן יוחאי קלנגל ז"ל, נהרגו במקום, וחמישה חיילים נפצעו. זו הייתה תגובה לתקיפה שיוחסה לישראל בשטח סוריה כמה ימים קודם לכן, שבה נהרגו שישה אנשי צבא איראנים ושישה אנשי הארגון ביניהם ג'יהאד מורנייה,  בנו של עימאד מורנייה - קצין המבצעים הבכיר של חיזבאללה שחוסל בפברואר 2008.

 

דור, בנם של סימה ונחמיה ואחיהם הצעיר של שושנה ואביאל, נהרג כשהוא בן 20 - והיה החלל הראשון שנטמן בחלקה הצבאית במושב שתולים שבו נולד. "הלכת לצבא וחזרת בארון", ספדה לו אימו. אחרי מותו, גילתה בת זוגו סהר כי הוא תכנן להציע לה נישואים. כשהובא למנוחות נפרדה ממנו: "שש שנים היינו יחד. בבקשה תפתח את הדלת של הבית ותיכנס. אף אחד לא יתפוס את המקום שלך. בבקשה תבוא ותגיד לי שזה רק סיוט".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים