שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    וויצ'יץ' וספאחיה – שימו את המפתחות!

    בואו נודה למאמן על הכלום ושום דבר, ואנא ממך, חסוך מאיתנו עוד מאותו הדבר ממה שראינו במשך כל המשחק מול גלבוע/גליל. ואם כבר הסכמת ללכת, אנא ממך תיקח איתך גם את מנהל הקבוצה שלך

    במהלך הקיץ האחרון הגענו להבנה כי קברניטי מכבי ת"א החליטו "להחזיר טובה" לסגל השחקנים של השנה החולפת, ואחד אחרי השני הועזבו כולם למעט איתי שגב. כאחד שצפה במסע האימים של העונות הקודמות, אני מסכים לחלוטין עם ההחלטה הגורפת הזו. השחקנים שקובצו יחד פשוט לא היו מספיק טובים בכל הרמות (אישית ולבטח קבוצתית) - וכן, זה כולל את פניני, מקל, לנדסברג ואלכסנדר.

     

    עם החתמתם היחסית מהירה של דיברתולומאו וכרם משעור, התפתחה תחושה שאולי תיבנה קבוצה שונה מזו של העונות החולפות – בלי שמות "מפוצצים", עם שחקנים ישראלים צעירים ורעבים ועם מאמן בעל עבר מוכח בכדורסל האירופי (בניגוד לרכבת המאמנים שנחתו כאן מאז דייויד בלאט). אך כעת, כשהמסך מתחיל לרדת על עונת 2017/18, נראה שמשהו השתבש מאד בחישובים האחרונים וקיבלנו קבוצה שמורכבת מ-10 שכירי חרב, מתוכם שישה שנשחקו עד תום (ג'קסון, קול, רול, תומאס, טיוס וקיין), עוד ארבעה שלא ממש תרמו (פרחוסקי, בולדן, כהן וג'ון די), ובירכתיים, שלושת נערי הפוסטר הישראלים שכמעט שכחו איך להקפיץ כדור: משעור, שגב וזוסמן.

     

    זאק לידיי השתקה מכבי תל אביב גלבוע/גליל (צילום: עוז מועלם)
    זאק לידיי משתיק את דיאנדרה קיין(צילום: עוז מועלם)

     

    אז ויתרנו על מחויבות וזיקה ישראלית – לא נורא, לפחות שתהיה קבוצה שומרת עם מאמן שיודע להוציא ממנה משהו שהוא יותר מסך חלקיה. אז כפי שכתבתי בכתבה הקודמת שלי, הגנת ברזל תהיה ולו חיזיון מקרי וחולף במהלך השנה בהיכל מנורה מבטחים, ואכן כך היה. לא רק שנבן ספאחיה לא הביא בשורה, אולי הוא אפילו עשה בדיוק ההפך. אין שחקן אחד שמספריו השתפרו ככל שהעונה התקדמה, אין שחקו אחד שפרץ מקצועית (או אולי מעט התקדם), לא נעשה שימוש מדויק ביכולות של שחקני מפתח כדוגמת ג'קסון או קול ולא נעשתה שום התקדמות ברמה הקבוצתית – קרי, הגנות משתנות (הקבוצה לא שמרה אזורית אפילו פעם אחת כל העונה!) או תרגילי התקפה שעושים שימוש ביכולות השחקנים. כל זאת מבלי להזכיר את העובדה שהקבוצה רק הגדילה את כמות איבודי הכדור ככל שהתקדמה העונה (כאילו רק עכשיו התחילו לשחק יחד).

     

    ספאחיה ניסה כל העונה להאכיל את כולנו בלוקשים שלו - ראינו ממנו השנה מכלול התפרצויות, טענות, מענות, תירוצים, קיטורים ובעיקר התעסקויות בשטויות (מי ירק עליי, איזה עיתונאי כתב עליי ומה רקוב בכדורסל הישראלי - כדי לציין רק כמה). מצד שני, למרות השקט והגיבוי שקיבל מההנהלה, לא ראינו ממנו דבר וחצי דבר שמעיד על יכולותיו כמאמן כדורסל. אז מר ספאחיה, הרי אמרת בעצמך: אין לך שחקני רוטציה, אין לך זמן לאמן את הקבוצה, הליגה הישראלית (והשחקן הישראלי) לא ממש מעניינים אותך ואתה רק מחכה שכל זה ייגמר. אז בוא נודה לך על הכלום ושום דבר, ואנא ממך, חסוך מאיתנו עוד מאותו הדבר ממה שראינו במשך כל המשחק מול גלבוע-גליל.

     

    ניקולה וויצ'יץ' (צילום: ראובן שוורץ)
    מקווה שהוא לא יעמוד בראש הצוות המקצועי. ניקולה וויצ'יץ'(צילום: ראובן שוורץ)

     

    ואם כבר הסכמת ללכת, אנא ממך - תיקח איתך גם את מנהל הקבוצה שלך. אדון וויצ'יץ'. לעד נתרפק על מעלליך במגרש הכדורסל, אבל הבנו שלשים כדורסל בתוך החישוק באלגנטיות לא מקנה לך יכולות לנהל קבוצה. לצערנו, אתה מחוסר ידע ויכולות ניהוליות, יכולותיך בבחירת שחקנים מסתכמות בניסוי וטעייה, אינך מבין חצי דבר בניהול של אירגון והוכחת לכולנו שהבנתך בכדורסל המודרני מקבלת תוצאת נכשל.

     

    הנבואה נועדה לשוטים ואין לי מושג מה תביא איתה עונת 2018/19 בכל מה שקשור להקמתן של מכבי א' ומכבי ב' – אך אני מקווה שמכבי תשכיל לאמץ שחקנים צעירים ורעבים כדוגמת עוז בלייזר, חואקין שוכמן, יפתח זיו, נמרוד לוי, עידן זלמנסון ועמית שמחון. אך מעל הכל, אני מקווה מאוד שלא וויצ'יץ' ולא ספאחיה יעמדו בראש הצוות המקצועי של מכבי פוקס תל אביב.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עוז מועלם
    נבן ספאחיה
    צילום: עוז מועלם
    מומלצים