שתף קטע נבחר

בגלל הדריכות בצפון: מטוסי F-15 לא ימריאו לתרגיל בארה"ב

בעקבות הכוננות הגבוהה מחשש לתגובה איראנית, החליטו בצה"ל להשאיר בישראל את מטוסי ה-F-15 שהיו אמורים להמריא לתרגיל "רד פלאג". מטוסים אחרים ייצאו לתרגיל כמתוכנן

 

 

 

מטוסי F-15 של חיל האוויר לא ישתתפו בתרגיל הבינלאומי "רד פלאג", שייערך בחודש הבא באלסקה שבארצות הברית בגלל הכוננות הגבוהה בצפון, מחשש לפעולת נקם איראנית על התקיפה המיוחסת לישראל בבסיס ליד חומס שבסוריה.

 

מדובר צה"ל נמסר כי "השתתפות חיל האוויר בתרגיל 'רד פלאג' באלסקה תתקיים כמתוכנן במהלך חודש מאי. לאור הערכת מצב בחיל האוויר הוחלט להתאים את השתתפות המטוסים בתרגיל". בתרגיל באלסקה ישתתפו כוחות אחרים מחיל האוויר, בהם מטוסי ראם (מתדלקים אוויריים) שימריאו מבסיס נבטים שבנגב. בתרגיל הקודם השתתפו לפני כשנתיים מדינות כמו סינגפור, ירדן וגם ישראל. בדומה לתרגיל "בלו פלאג" שישראל אירחה השנה, האימונים כוללים תרחישי לחימה אוויריים נגד אויב "דמיוני", קרבות אוויר אוויר, תקיפות אוויר קרקע, ועוד. 

F-15 מטוס קרב אימון מטס חיל האוויר תל אביב (צילום: AFP)
מטוסי F-15 באימון לפני המטס מעל חוף תל אביב(צילום: AFP)
 

 

בתקיפה על בסיס המל"טים שהקמה איראן ליד חומס נהרגו 14 בני אדם, כך לפי מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם. האיראנים הודו רשמית בכך ששבעה אנשי צבא שלהם נהרגו במתקפה. צבא רוסיה טען כי שני מטוסי קרב ישראליים הם שביצעו את המתקפה. במקביל, טענו בסוריה כי המתקפה בוצעה על ידי מטוסים ישראליים מדגם F-15 ששיגרו מספר טילים מעל שמי לבנון.

 

בצה"ל שומרים על דריכות גבוהה בצפון - באוויר ובקרקע - מפני נקמה איראנית. הכוננות כוללת גם מסרי אזהרה פומביים וחשאיים שמועברים לטהרן על-ידי ישראל ביתר שאת בימים האחרונים. במוצבי גבול הצפון הועלתה הכוננות בהתאם, מחשש לפיגוע נקמה קרקעי, דוגמת שיגורי טילי נ"ט, חדירות מחבלים או הפעלת מטעני חבלה. תרחיש משמעותי נוסף שנלקח בחשבון בהיערכות של צה"ל נוגע למטח רקטות שישגרו האיראנים מסוריה, לעבר עיר גדולה בישראל.

 

דובר משרד החוץ בטהרן, בהראם קאסמי, איים אתמול בתגובה לתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה: "ישראל תקבל את התגובה ההכרחית במוקדם או במאוחר". הדובר האיראני אמר כי "התוקפנות על אדמת סוריה אינה חוקית. היא נובעת מהמדיניות הישראלית נגד מוסלמים באזור" והזהיר את ישראל: "נגמרו הימים של פגע וברח".

 

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, אמר אתמול כי "חיסול האיראנים על ידי ישראל בשדה התעופה יזכה לתגובה". בריאיון לערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, שמזוהה עם הארגון, אמר קאסם כי "באמצעות הפצצת שדה התעופה T-4 ישראל רצתה ליצור משוואה אשר מראה שהיא שולטת בכללי העימות, וזה לא מקובל עלינו. אנו מצפים לתגובה איראנית נגד ישראל, אך איננו יודעים את אופיה, טבעה או פרטיה"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מטוסי F-15 באימון מעל חוף תל אביב לקראת המטס
צילום: AFP
מומלצים