שתף קטע נבחר

יו"ר מועצת יהודי גרמניה: אל תיראו עם כיפה ברחוב

אזהרתו של יוסף שוסטר מלמדת עד כמה גברה האנטישמיות בשנים האחרונות: בריאיון לתקשורת הגרמנית הציע ליהודים להסתיר את הכיפה מתחת לכובע כשהם מבקרים בערים הגדולות

יושב ראש המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, יוסף שוסטר, אמר היום (ג') כי הוא מציע ליהודים המבקרים בערים גדולות שלא לחשוף את הכיפה שלראשם.

 

שוסטר אמר את הדברים בעקבות התקיפה האנטישמית בברלין נגד שני חובשי כיפה בשבוע שעבר. באירוע האלים תקף לפי החשד מבקש מקלט סורי בן 19 צעיר שחבש כיפה. הצעיר המותקף היה דווקא ערבי-ישראלי, שיצא לבדוק אם אכן נשקפת סכנה ליהודים בברלין.

לבד בברלין. היהודים מרגישים לא מוגנים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
לבד בברלין. היהודים מרגישים לא מוגנים(צילום: רויטרס)

בריאיון ל-Radioeins אמר שוסטר כי מבחינה עקרונית נכון לחבוש כיפה, אך הוסיף כי הוא מציע לאנשים פרטיים שלא להיראות חובשים אותה בערים גדולות בגרמניה, אלא לחבוש מעל הכיפה כובע בייסבול כדי להסתיר אותה.

 

לפני שלוש שנים אמר שוסטר כי על יהודים להימנע מחבישת כיפות באזורים שבהם יש אוכלוסייה מוסלמית גדולה, וכעת הוא מחיל את האזהרה גם על אזורים אחרים. לדבריו יש עלייה באנטישמיות בגרמניה לא רק בקרב מהגרים.

עצרת נגד האנטישמיות. שער ברנדנבורג, ארכיון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
עצרת נגד האנטישמיות. שער ברנדנבורג, ארכיון(צילום: רויטרס)

התקיפה האנטישמית בברלין בשבוע שעבר אירע בשכונת פרנצלאואר ברג, שבמזרח העיר. אדם ארמוש, ערבי-ישראלי בן 21, יצא לרחוב כשלראשו כיפה, ולטלוויזיה הגרמנית סיפר כי חבש אותה כדי לבדוק אם יש אמת בדברים שאמר לו חבר יהודי שגר בעיר - ולפיהם הצגת סממנים יהודיים בברלין אינה דבר בטוח.

 

"לא נרדמתי כל הלילה אחר כך", אמר ארמוש. "הגוף שלי כואב בכמה מקומות ואני חייב לומר שאני מרגיש פחות בטוח". את התקיפה הוא תיעד בטלפון הנייד שלו. בסרטון נראה הצעיר המוסלמי מכה אותו בחגורה וצועק לעברו בערבית "יהודי".

מוסלמי תוקף יהודי בחגורה בברלין (צילום: הפורום היהודי נגד אנטישמיות)
המצליף האנטישמי: מהגר מסוריה(צילום: הפורום היהודי נגד אנטישמיות)

שר החוץ הגרמני הייקו מאס כינה בשבוע שעבר את התקריות האנטישמיות שאירעו לאחרונה בגרמניה "בושה". "יש לשמר את זיכרון הרצח של ששת המיליונים ולהמשיך להפיח בו חיים", אמר. "אסור למחוק את העבר. היחסים עם ישראל הם מתנה נהדרת עבור הגרמנים. לעיתים אני חש שאולי הגרמנים אינם ראויים לה".

 

מאס, המשתייך לממפלגה הסוציאל-דמוקרטית, אמר כי על גרמניה להתייצב נגד כל ביטוי של אנטישמיות: "כל עוד צריך לאבטח בתי ספר יהודיים ובתי כנסת בגרמניה, כל עוד צעירים מותקפים ברחוב משום שחבשו כיפה, וכל עוד פרסי מוסיקה בגרמניה מוענקים לפרובוקטורים אנטישמיים - זו בושה". בדבריו התכוון השר לטקס פרסי המוסיקה הגרמני, שבו הוענק פרס לראפר הגרמני "קולגה", המשלב במסריו ביטויים אנטישמיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הפגנה בפרנקפורט נגד האנטישמיות
צילום: רויטרס
מומלצים