שתף קטע נבחר

דיווח: פיפ"א לוחצת על הקמת "מונדיאל הקבוצות"

נשיא הארגון ג'אני אינפנטינו רוצה לקיים את התחרות כבר ב-2021, וגייס ספונסרים שישקיעו בו 25 מיליארד דולר. אופ"א מתנגדת בגלל ליגת האלופות

בהתחלה זה נראה כמו חלום רחוק, אבל עכשיו נראה ש"מונדיאל הקבוצות" יהפוך למציאות כבר ב-2021. בעולם מדווחים כי נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, יקיים סדרת פגישות עם ראשי התאחדויות וקבוצות גדולות בעולם כדי להתניע את המהלך.

 

הטורניר אמור להחליף את גביע הקונפדרציות ויכלול 24 קבוצות מרחבי העולם, כשאירופה תקבל 12 כרטיסים. על פי התכנון, אירופה תשלח לתחרות את ארבע הזוכות האחרונות בליגת האלופות, הארבע שהפסידו להן בגמר וארבע האחרות יהיו מי שצברו הכי הרבה נקודות בדירוג אופ"א. דרום אמריקה תשלח חמש נציגות; אפריקה, אסיה, צפון אמריקה שתיים כ"א. אוקיאניה תסתפק בנציגה אחת.

 

ג'אני אינפנטינו. רוצה את הטורניר (צילום: getty images) (צילום: getty images)
ג'אני אינפנטינו. רוצה את הטורניר(צילום: getty images)

 

באופ"א מתנגדים מאוד למונדיאל הקבוצות מפני שהוא עשוי לפגוע ביוקרה של ליגת האלופות. כפי הנראה, זה המכשול העיקרי שעומד בפני פיפ"א.

 

על פי הדיווחים, פיפ"א כבר סגרה עם משקיעים מאיזור המפרץ על תמיכה ל-12 שנים בטורניר תמורת 25 מיליארד דולר. לשם השוואה, מגביע העולם האחרון לקבוצות הרוויחה פיפ"א רק 37 מיליון דולר, בעיקר כי הטורניר הזה לא מעניין במיוחד את האירופאים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים