שתף קטע נבחר

האטרקציה החדשה על כביש החוף

אם גם אתם עברתם על כביש החוף באזור חדרה לאחרונה ותהיתם מה קורה בצידו המזרחי - אז הנה (חלק) מהתשובה. בריכת הגלים הראשונה מסוגה בישראל הולכת "למשוך אנשים מכל הארץ ולהיות האטרקציה החזקה של המקום". קבלו הצצה לבריכה

 

 

על כפר הקניות והבילויים החדש דיווחנו ב-ynet לאחר ההשקה אתמול אבל גולת הכותרת, לפחות לדעתנו, היא בריכת הגלים שבתוכו. הבריכה הושקה היום (ה') בבוקר והיא צפויה להיות האטרקציה של הקיץ הקרוב עבור חובבי גלישת הגלים בפרט והקהל הרחב בכלל. "ההשראה ליצור בריכת מים לגלישת גלים הגיעה מנהר הגלים Eisbach במינכן", כך אומרים יזמי הבריכה.

בריכת הגלים החדשה (צילום: שמיר אלבז)
בריכת הגלים הגדולה והראשונה מסוגה בארץ(צילום: שמיר אלבז)

"זה כמו לצעוד אל העתיד"

מדובר בבריכת גלים ראשונה מסוגה והיחידה בארץ שנבנתה בהשקעה של 15 מיליון שקלים. הבריכה שייכת למותג הגרמני citywave המחזיק בעשר בריכות מהסוג הזה בעולם, כאשר בישראל היא הגדולה ביותר. היא צפויה להיפתח באופן רשמי החל מחודש מאי הקרוב, כלומר בשבוע הבא כחלק ממתחם "מול החוף וילג'" בחדרה שנבנה בהשקעה של כחצי מיליארד שקלים.

בריכת הגלים החדשה (צילום: גבע טלמור)
לגולשים מקצועיים, חובבים וחדשים(צילום: גבע טלמור)

בריכת הגלים החדשה (צילום: גבע טלמור)
(צילום: גבע טלמור)

"ממש כיף שזה הגיע לארץ. יצא לי לראות את זה בקליפורניה ובסינגפור ועכשיו זה פה", אומרת לנו בהתרגשות עמית ויזל, גולשת מקצועית מנבחרת בילבונג. "אין לנו כל יום גלים פה בארץ ועכשיו יש את הפלטפורמה הזאת שזה מאוד חשוב - גם לגולשים וגם למי שלא גלש מעולם, כעת הוא יוכל לנסות את הגל הזה וזה לא מובן מאליו".

 

גיל זילכה, גולש גלים מקצועי שגלש בבריכה לראשונה אמר "זה היה כמו לצעוד אל העתיד ממש. זה הדבר הכי קרוב שיש לגלישה אמיתית. זה דבר היסטורי שקרה כאן בישראל וזה מבורך".

 

לגלוש כל השנה

גודל הבריכה, שהיקף ההשקעה בה עומד על כ-15 מיליון שקלים, הוא עשרה מטרים על 20 מטרים. לפי מקימי הבריכה היא אמורה להעניק את "הגל המושלם" או "האין סופי", אם תרצו, עבור גולשיה. הגל נוצר על ידי המים שנאגרים מקרקעית הבריכה ועד לפני השטח ובכך יגיע לגובה של כמטר וחצי עם לחץ מקסימלי.

בריכת הגלים החדשה (צילום: שמיר אלבז)
"בריכת הגלים החדשה שתמשוך אליה אנשים מכל הארץ"(צילום: שמיר אלבז)
  

מעבר לכל הסופרלטיבים האלו, הבשורה האמיתית לחובבי הגלישה היא שהבריכה תהיה פתוחה בכל ימות השנה. כך שגם אם הים שטוח לחלוטין וגם אם קר מדי לגלוש בו - תמיד ניתן יהיה להגיע לכאן ולתפוס גל טוב, או את "הגל המושלם". בנוסף, המקום מכיל טריבונות מעץ לטובת מי שמעוניין לצפות בגולשים ובאירועים שיתקיימו במקום.

 

התנאים של הבריכה, כך אומרים מקימיה, מבטיחים חוויית גלישה יציבה, בטוחה ומבוקרת, בזכות הקירות הצדדיים ורשתות הזרימה האחוריים הרכים. ניתן לשנות את כמות המים והנפח שלהם על מנת להתאימם לכל רמת מיומנות ולכל משתמש

 

המערכת קלה להתאמה ותוך מספר שניות ניתן להחליף את ההגדרות כדי להתאים לכל מצב: גל קטן עם פחות לחץ ופחות מים למתחילים לעומת גל גדול עם לחץ מירבי וכמות מים גדולה למקצוענים.

 

בזכות מערכת ה"מים עמוקים", יכולה הבריכה להעניק תנאים דומים לים. לכן היא מאפשרת שימוש בגלשן רגיל עם סנפירים. בבריכה ניתן לגלוש עד חמישה עשר גולשים בסשן שאורך 45 דקות והיא מתאימה מגיל 8 מגובה 1.1 ומעלה.

בריכת הגלים החדשה (צילום: גבע טלמור)
לתפוס את "הגל המושלם"(צילום: גבע טלמור)

"זאת הולכת להיות האטרקציה המרכזית של המתחם ובקנה מידה ארצי", מספר לנו גדי שטרן, מנכ"ל מתחם מול החוף וילג'. לדבריו האטרקציה תמשוך אליה אנשים לא רק מהערים הקרובות כמו נתניה וחדרה אלא מכל קצוות הארץ, מצפון ועד דרום.

 

הפרטים הרטובים

הבריכה תהיה פתוחה בימים ראשון עד חמישי מ-9:30 עד 21:30, בימי שישי מ-9:30 עד 15:00 ובשבתות כחצי שעה מצאת השבת ועד 22:00.

ומה המחירים? כרטיס רגיל יעלה 180 שקלים למי שרוכש אותו במקום, 162 שקלים דרך האתר.

בריכת הגלים החדשה (צילום: גבע טלמור)
בריכת הגלים של citywave הגדולה בעולם(צילום: גבע טלמור)
    

מול החוף וילג' ממוקם על ציר ראשי וקיימת גישה ישירה למקום מתחנת הרכבת, בהמשך ייבנה גשר המחבר בין התחנה למתחם, וכניסה ישירה מכביש החוף. כמו כן, לאחרונה החל לפעול קו אוטובוס שמגיע ממרכז העיר חדרה ישירות למתחם שש פעמים ביום, בהתאם לצורך יורחב קו זה. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גבע טלמור
בריכת הגלים החדשה על כביש החוף
צילום: גבע טלמור
מומלצים