שתף קטע נבחר

מטפסים על הגדרות: עשרות הגיעו לגבול עם ארה"ב

עשרות מהגרים שהגיעו ממרכז אמריקה טיפסו על גדר הגבול אחרי שהמעבר נסגר בעקבות עומס. "ארה"ב בונה בסיס בעיראק בפחות משבוע, אבל לא יכולה לטפל ב-200 מהגרים", סיפרה אחת מהמארגנות

כ-200 אזרחים ממרכז אמריקה הגיעו הלילה (יום ב') בשיירה לגבול עם ארצות הברית במטרה לבקש מקלט מדיני. המהגרים, שהגיעו אחרי 35 ימים בדרכים עם ילדיהם, הגיעו למעבר הגבול בסן דייגו שבקליפורניה כדי למלא את הטפסים הנדרשים - אך התבשרו במקום כי המעבר נסגר בשל עומס בקשות.

 

מארגני המסע, שהנשיא דונלד טראמפ הספיק לכנות אותו "איום על ארה"ב" סיפרו לסוכנות הידיעות AP כי עשרות המהגרים הגיעו למעבר העמוס ביותר בארה"ב מחשש לחייהם בעקבות האלימות הגואה בארצות המוצא שלהם.

 

מפגינים בגבול מקסיקו ארה
(AFP)

מפגינים בגבול מקסיקו ארה
יושבים על הגדרות(AFP)

זמן קצר לפני שעשרות כלי רכב עם המהגרים הגיעו - משמר הגבול האמריקני הודיע כי מעבר הגבול של סן דייגו לא יוכל לקבל את כולם באופן מיידי, משום שהוא יכול להכיל רק 300 בני אדם.

 

"הגענו לכמות המקסימלית שמעבר הגבול יכול להכיל", אמר נציב סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית קווין מקאלינן. "המעוניינים להיכנס למדינה יצטרכו לחכות במקסיקו בזמן שאנשי המעבר מטפלים במבקרים שהגיעו מוקדם יותר".

 

מפגינים בגבול מקסיקו ארה
מפגינים בגבול עם מקסיקו וארה"ב(AFP)

על אף הודעתו של הנציב, עשרות מהגרים שהגיעו למקום פרקו מהרכבים והחלו ללכת ברגל לכיוון המעבר. עשרות מהגרים נוספים הקימו מאהל מחוץ למעבר הגבול המקסיקני בתקווה שיוכלו להיכנס בשעות הבוקר לארה"ב.

 

מפגינים משתי המדינות הגיעו לאזור ועודדו את המהגרים שחיכו להיכנס לארה"ב. כמה מהם אף טיפסו על הגדר והודו למפגינים שהגיעו לתמוך בהם.

 

"אנשי הסוכנות ידעו ששיירת המהגרים מגיעה אליהם", אמרה עורכת הדין ניקול ראמוס שליוותה את המהגרים. כישלונם בלהתארגן מראש הוא לא אשמתם של האזרחים הפגיעים ביותר. ארה"ב יכולה לבנות בסיסים צבאיים בעיראק תוך שבוע ולא מסוגלת לטפל ב-200 מהגרים. אני לא מאמינה".

 

בממשל האמריקני עקבו אחרי שיירת המהגרים עוד כשהייתה סמוכה לגבול עם גואטמלה ב-25 במרס. שר המשפטים האמריקני ג'ף סשנס כינה את המסע "ניסיון מכוון לחתור נגד חוקיה של ארה"ב".

 

מפגינים בגבול מקסיקו ארה
המפגינים שהגיעו לתמוך במהגרים(AFP)

 

חיילים בגבול מקסיקו ארה
חיילים אמריקנים בגבול עם מקסיקו(AP)

וונדי גרסיה אמרה כי היא בטוחה שהיא תשתחרר ממעצרה בשל המעבר הלא-חוקי לארה"ב. "כל מה שאני רוצה הוא מקום שבו אוכל לעבוד ולגדל את בני החולה בן השנתיים". גרסיה סיפרה כי המשטרה בעיר הולדתה אטנלטידה שבהונדורס עצרה אותה לאחר שהפגינה נגד הקמת תחנת כוח הידרואלקטרית - ועם שחרורה היא ספגה איומים על חייה.

 

נפי הרננדז מהונדורס סיפר כי לאחר שסירב למכור סמים עבור ארגון פשע מקומי, הוא קיבל איומים על חייו ועל חיי משפחתו. הרננדז הגיע למעבר הגבול עם אשתו ועם בתם התינוקת שנולדה במהלך המסע הרכוב.

גם חוסה קזארס מהונדורס נמלטי מביתו לאחר שבנו דיווח למשטרה על כך שעבריין מקומי רצח את אשתו.

 

השרה לביטחון המולדת של ארה"ב, קירסטן נילסן, אמרה כי בקשות המקלט יטופלו בזריזות וביעילות. עם זאת, נילסן הזהירה את המהגרים שכל מי ימסור הצהרה כוזבת בבקשת המקלט, או שיסייע במסירת הצהרה שכזו - יעמוד לדין.

 

גורמים בממשל ציינו כי המהגרים עוברים הדרכות שמטרתן ללמד אותם להתל ברשויות כדי לקבל אישור להיכנס לארה"ב. על פי החוק האמריקני, מבקשי מקלט מועברים למעצר במעבר הגבול למשך שלושה ימים, ולאחר מכן עוברים לפיקוח של רשויות ההגירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
AFP
המהגרים מטפסים על הגדרות
AFP
מומלצים