שתף קטע נבחר

טרור בקאבול: 25 נהרגו בפיגוע כפול נגד שירות הביון ועיתונאים

מחבל של דאעש רכוב באופנוע פוצץ את עצמו ליד מטה שירות הביון בבירת אפגניסטן. מחבל שני מארגון הטרור חיכה להתאספות אנשי עזרה ראשונה ותקשורת אז פוצץ את עצמו לידם: "הפיצוץ השני כוון נגד עיתונאים"

 

 

 

לפחות 25 בני אדם נהרגו היום (יום ב') בפיגוע כפול מתואם שבוצע בקאבול, בירת אפגניסטן. ארגון הטרור הסוני "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות לפיגוע. גורמי ממשל אפגניים מסרו שבין ההרוגים כמה עיתונאים. המשטרה המקומית מסר שצלם של סוכנות הידיעות הצרפתית וצלם של טלוויזיה מקומית נהרגו במתקפת הטרור.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

משטרת קאבול מסרה שלפחות 45 בני אדם נהרגו בשני הפיגועים. עוד נמסר שארבעה שוטרים בין ההרוגים.

 

גופת עיתונאי שנהרג ב פיגוע קאבול אפגניסטן (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
הפיגוע הכפול בקאבול הוא האחרון בשורה של פיגועי טרור גדולים שפקדו את אפגניסטן מאז תחילת השנה. בהודעה שפרסם ארגון המסונף לדאעש נכתב ששני שהידים שלוחמים בשורותיו ביצעו את הפיגוע הכפול שכוון נגד מטה שירותי הביון האפגניים "הבוגדים" בקאבול.

 

"המחבל השני תכנן מראש לפגוע בעיתונאים"

הפיצוצים אירעו ברובע המרכזי של קאבול, שאש דאראק, מקום שבו שוכנים מטה נאט"ו וכמה שגרירויות זרות כמו גם מטה שירות הביון האפגני.

 

דובר משטרת קאבול האשמאט סטנקזאי מסר שהמחבל המתאבד הראשון הגיע לאזור באופנוע והתפוצץ. הפיצוץ השני נועד לפגוע בכל האנשים שמיהרו לזירת הפיגוע הראשון כדי להגיש עזרה ראשונה. עוד נמסר שהמחבל המתאבד השני הגיע ברגל לאזור, התקרב לעיתונאים שהתאספו באזור הפיצוץ הראשון והתחזה לאיש תקשורת. אז הוא הפעיל את מטען הנפץ שהיה על גופו ופגע באנשי התקשורת במקום. דובר המשטרה הוסיף שהמחבל השני תכנן מראש לפגוע בעיתונאים שהגיעו לסקר את הפיגוע הראשון.

 

עיתונאים בזירת פיגוע כפול קאבול אפגניסטן (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
סוכנות הידיעות הצרפתית מסרה שהצלם הראשי שלה בקאבול, שאה מראי, נהרג בפיגוע בבירה האפגנית. עוד נמסר שמראי נהרג בפיגוע השני שכוון נגד העיתונאים שמיהרו לזירת הפיגוע הראשון.

 

"גופות עפו ברחוב"

ארגון "הוועדה לביטחון עיתונאים אפגנים" מסר ששמונה עיתונאים אפגנים נהרגו בפיגוע ושישה נפצעו. הארגון גינה בתקיפות כל פגיעה בעיתונאים.

 

סדיקוללה טאווידי, חבר בארגון, מסר שצלם ברשת הטלוויזיה המקומית TOLO TV גם נהרג בפיגוע ההתאבדות. ג'אן אגה, שוטר מקומי, מסר שכל העיתונאים נהרגו בפיצוץ השני. בפיצוץ זה נפצעו גם שני שוטרים.

 

אנשים ששרדו את הפיגוע הכפול ועדי ראייה סיפרו על הכאוס ששרר במקום. ג'אווד סאקי, נהג מונית בן 28, סיפר ש"כשהפיצוץ אירע, הכול כוסה באבק ובאש, זה היה מחזה מחריד עם גופות וחלקי גופות שעפו ברחוב ובמדרכה".

 

"ראיתי עיתונאים מכוסים בדם, הפעם הם תקפו את התקשורת", אמר סאקי.

 

פינוי פצוע זירת פיגוע קאבול אפגניסטן (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
מאסודה, אישה צעירה שהייתה עם בעלה בסמוך לאזור הפיגוע הכפול, יצאה במתקפה נגד הרשויות. בעלה נפצע ונלקח לבית חולים מקומי. "אני לא יודעת מי אחראי לכל התקיפות הללו, כל יום אנחנו מאבדים את יקירינו ואיש בממשלה לא לוקח אחריות להרג האנשים החפים מפשע הללו", היא אמרה.

 

נשיא אפגניסטן על הפיגועים בארצו: "פשעי מלחמה"

נשיא אפגניסטן אשרף ראני אחמדזאי גינה בתקיפות את הפיגוע הכפול. ארמון הנשיאות פרסם הודעה שבה נמסר שמתקפות שמכוונות נגד אזרחים חפים מפשע, מתפללים בתוך מסגדים, הליכים לאומיים ודמוקרטיים, כתבים וחופש הביטוי הן כולם פשעי מלחמה.

 

שלוחת דאעש באפגניסטן, "מחוז חורסאן", כתבה בהודעה שפרסמה שהמחבל הראשון פוצץ אפוד נפץ ליד בניין המודיעין המרכזי בקאבול, ואילץ את אנשי המקום להגיע לאזור הפיצוץ. בהודעה לא נמסר אם עיתונאים היו יעד לפיגוע.

 

שאה מראי צלם של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP נהרג בפיגוע ב קאבול אפגניסטן (צילום: AP)
שאה מראי, צלם של סוכנות הידיעות הצרפתית שנהרג בפיצוץ השני(צילום: AP)

שלוחת דאעש באפגניסטן וארגון הטליבאן מבצעים פיגועים על בסיס קבוע ברחבי המדינה. הטליבאון נוהג לכוון את מתקפותיו נגד כוחות ממשלה וביטחון, ואילו דאעש מכוון את פיגועיו נגד בני המיעוט השיעי במדינה, שאותם הוא מגדיר ככופרים.

 

הפיגועים החוזרים ונשנים חושפים כל פעם מחדש את אוזלת היד של כוחות הביטחון האפגניים במלחמת הטרור האיסלאמיסטי, בייחוד מאז שארצות הברית וברית נאט"ו סיימו את משימות הלחימה שלהם במדינה בסוף 2014. שני ארגוני הטרור רוצים להקים שלטון איסלאמי נוקשה באפגניסטן.

 

בשבוע שעבר תקף מחבל של דאעש מרכז רישום בקאבול, הרג 60 בני אדם ופצע לפחות 130. בין ההרוגים היו 22 נשים ושמונה ילדים. לפני חודש התפוצץ מחבל מתאבד מדאעש בתוך מקום תפילה שיעי בקאבול שבו חגגו את השנה הפרסית החדשה. בפיגוע נהרגו 31 בני אדם ו-65 נפצעו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
פינוי גופת עיתונאי הרוג מזירת הפיגוע בקאבול
צילום: EPA
מומלצים