שתף קטע נבחר

דיווח: ראש סגל הבית הלבן כינה את טראמפ אידיוט

רשת NBC דיווחה מפי עובדים בממשל האמריקני שג'ון קלי קרא לנשיא אידיוט בכמה הזדמנויות וראה את עצמו כמגן הציבור מפני טראמפ ומפני אסון

דרכיהם ייפרדו בקרוב? טראמפ וקלי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
דרכיהם ייפרדו בקרוב? טראמפ וקלי(צילום: רויטרס)

 

האם ראש סגל הבית הלבן ג'ון קלי כינה את הנשיא האמריקני דונלד טראמפ "אידיוט"? כך לפחות טוענים כמה עובדי ממשל. קלי מצדו מכחיש את הדיווח שפורסם לראשונה ברשת NBC. לפי הדיווח, קלי אמר שהוא רוצה להציל את ארצות הברית מפני אסון.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

עובד לשעבר בבית הלבן אישר בפני סוכנות הידיעות AP שקלי כינה את טראמפ "אידיוט" בכמה הזדמנויות. לדבריו, היה זה לאחר שהעימותים בין הנשיא לבין ראש הסגל שלו בנוגע לסוגיות מדיניות וכוח אדם הלכו וגברו.

 

קלי, שרואה עצמו כמגן הציבור מפני הנשיא, גם איים לפרוש מתפקידו בכמה הזדמנויות. בפגישה אחת שנערכה בבית הלבן, כך דיווחה רשת NBC מפי שני גורמים שנכחו בה, אמר קלי ש"טראמפ אפילו לא מבין מה זה DACA. הוא אידיוט. אנחנו חייבים להציל אותו מעצמו".

 

בתגובה לדיווח ברשת NBC, אמר אתמול (יום ב') קלי שהדיווח שלפי אמר שטראמפ "אידיוט" הוא "קשקוש מוחלט", והוסיף שמערכת היחסים שלו עם הנשיא "כנה להפליא וחזקה". לדברי ראש הסגל בבית הלבן, הנשיא טראמפ "תמיד יודע מה העמדה שלי והוא ואני יודעים ביחד שהסיפור הזה הוא קשקוש מוחלט".

 

עוזרו הבכיר של קלי, זכארי פואנטס, יצא להגנת הבוס שלו ואמר שמעולם לא שמע את קלי מתאר את הנשיא בצורה שכזו. "תזכרו, הוא נחת. פעם נחת, תמיד נחת", אמר פואנטס. "המשרה של המפקד העליון של הכוחות המזוינים זוכה ליחס במלוא הרצינות".

 

טראמפ צייץ אתמול בטוויטר שלו דברים שככל הנראה היו תגובה לדיווח ברשת NBC. הוא כתב: "החדשות המזויפות משתגעות וממציאות סיפורים שקריים ומשתמשות רק במקורות אנונימיים (שאינם קיימים)". הנשיא הרפובליקני הוסיף: "הבית הלבן עובד בצורה חלקה".

 

בחודשים האחרונים חלק טראמפ על סגנון הניהול של קלי ומדי פעם דיבר עם חברים להחליף אותו. שני גורמי ממשל המעורים בסיפור אישרו שטראמפ חשב למנות את קלי לשר במשרד לענייני חיילים ותיקים, אך שקל גם אפשרויות נוספות. קלי הבהיר מצדו שלא יסכים להתמנות לתפקיד זה.

 

בימיו הראשונים בבית הלבן, הטיל קלי פיקוח קפדני על הגישה ועל זרם המידע לטראמפ. אלא שמאז, ההשפעה הישירה שלו על הנשיא הלכה ונחלשה. כך סיפרו עובדים בבית הלבן. מקורבים לקלי סיפרו שהוא הכשיר את עובדי צוות הבית הלבן לפעול על פי הפרוטוקולים שהכתיב להם, אולם גורמים בממשל ציינו שטראמפ לא היה מוכן לפעול לפי כללים מוכתבים והעדיף לפעול יותר ויותר באופן חד-צדדי ולהתעלם מעצתו של עוזרו הבכיר ביותר קלי - ואף לא לבקש אותה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים