שתף קטע נבחר

15 חודשי מאסר למטפלת: "התעללה בפעוט והייתה אדישה לסבלו"

הוריו של פעוט שמו לב שהוא מתחיל לבכות כאשר הוא עובר לידי המטפלת. מצלמות שהתקינו בבית חשפו שהיא השליכה עליו צעצוע, דחפה אצבעות לפיו והפילה אותו על הרצפה. הפרקליטות דרשה מאסר של עד שש שנים

15 חודשי מאסר בפועל נגזרו היום (ה') על ספיר בוקשטיין (25), שהורשעה בהתעללות ובתקיפה של פעוט שבו טיפלה. "תינוק הוא בראש ובראשונה אדם, גם אם הוא עדיין קטן מאוד", קבע השופט אליהו ביתן מבית המשפט המחוזי בבאר שבע. "פגיעה בגופו ובנפשו פוגעת באותם ערכים הנפגעים מפגיעה בכל אדם".

 

על פי כתב האישום, בוקשטיין השליכה צעצוע פלסטיק על הפעוט וגרמה לו לדימום באפו, שעה ששכב על שמיכה, ודחפה את אצבעותיה לפיו בעודו פורץ בצרחות בכי עד שדם זב מפיו. במקרה אחר הניפה אותו בכוח, קיפלה את גופו וגלגלה אותו על הרצפה כשהוא נופל על גבו וצורח בבכי. 

 

אביו של הפעוט סיפר כי הפגיעה נחשפה לאחר שהבחין כי בנו בוכה בזמן שהוא עובר למטפלת, החליט לצפות במצלמה המותקנת בבית וכך נחשף למעשיה. אמו של הפעוט סיפרה כי לאחר הרחקת המטפלת בנה נראה שמח ורגוע יותר. עוד ציינה כי בוקשטיין הציגה חזות של אישה נעימה ואוהבת. אביו של הפעוט ביקש שיחמירו בעונשה.

 

הפרקליטות טענה כי יש להטיל עליה עונש מאסר של שלוש עד שש שנים בפועל, וציינה כי אין בנסיבות חייה האישיות כדי להצדיק את מעשיה האכזריים כלפי הפעוט. "הנאשמת התעללה בפעוט בביתו והייתה אדישה לסבלו ולבכיו". עוד ציינו כי מעשיה פסקו רק בשל גילוי המעשים על ידי הורי הפעוט. "הקושי בחשיפת מקרי התעללות בחסרי ישע מוסיף מימד של חומרה למעשיה". יש לציין כי כאשר ההורים עימתו אותה עם מעשיה, היא הכחישה.

 

בגזר דינו ציין השופט ביתן כי הוא לוקח בחשבון את החרטה שהביעה בוקשטיין ולבקשת הסליחה שלה. על פי תסקיר שירות המבחן, פגיעות מהן סבלה במהלך קשר זוגי הותירו בה משקעים וטראומה והתסכול שצברה הופנה כלפי הפעוט.

 

בוקשטיין שירתה בשירות לאומי ולאחר מכן החלה לעבוד במשפחתון פרטי שבו עבדה כשנתיים. בהמשך, השתלבה בקורס מטפלות ולאחר מכן עבדה במשך חודשיים כמטפלת במעון פרטי. לאחר מכן החלה לטפל בפעוט שבו התעללה, מהיותו בן ארבעה חודשים ועד למעצרה. לדבריה, היא חשה אליו קשר רגשי לאורך כל התקופה. עוד סיפרה כי לאחר שפגעה בו שיקרה להוריו לגבי נסיבות פציעתו. היא סיפרה כי הייתה עסוקה במחשבות ושאלות מדוע פעלה כפי שפעלה וחשה חרטה. כיום היא מביעה כאב וחרטה על הפגיעה בפעוט, מבינה את הסבל הפיזי והרגשי שחש והביעה דאגה למצבו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאטרסטוק
אילוסטרציה
צילום: שאטרסטוק
מומלצים