שתף קטע נבחר

מסטול וטוב לו

אדם איל אוהב לעשן חשיש, כל יום וכל היום, אז הוא לקח את התחביב הזה והפך אותו למקצוע. התוצאה מרחפת

קוראים לו אדם איל (קיצור של אילוז), הוא בן 35 ורוב הזמן תמצאו אותו לוקח שאכטה מהג'וינט ופולט ענני עשן. כך גם הוא מגיע לראיון איתי, מעשן ג'וינט אותו הוא מועך לפני שאנחנו נכנסים לסטארבאקס. איל, בנם של מהגרים ישראלים, חי, נושם ועובד מריחואנה. בשבילו הוא אומר, מריחואנה הם החיים. בקרב קהילת מעשני המריחואנה, אפשר להגיד שאדם הוא סלב. יש לו לוגו הנושא את דמותו, הוא עושה מסיבות אליהן מגיעים אלפי אנשים, עושה פודקאסטים בהם הוא מדבר על חשיש וכל מה שמסביב, מעשן דברים מטורפים לשמחת העוקבים שלו, מג'וינט ענק בתוך פוטבול ועד ג'וינט בצורת מקרופון.

 

אדם, שנולד וגדל בוואלי, אומר שבשבילו העבודה היא לא ממש עבודה ושהוא לא יכול לדמיין את עצמו עושה כל דבר אחר. לכבוד הפיכת המריחואנה חוקית בקליפורניה, תפסתי אותו לראיון שכולו על הצמח הירוק והאהוב עליו ביותר.

 

מתי היתה הפעם הראשונה שעישנת ג'וינט?

"הייתי בן 13 ועישנתי עם חברים. גדלתי בוואלי וכולם עישנו. החברים של ההורים, השכנים, רופאים, שחקנים, עורכי דין. זה היה בכל מקום ועדיין בכל מקום".

 

חשבת אז שזה מה שאתה הולך לעשות בחיים? להתעסק במריחואנה כמקצוע?

"תמיד ידעתי שאני רוצה לבדר אנשים ולתת להם זמן טוב אבל כשגיליתי את הקנאביס לפני עשרים שנה זה היה שונה מהיום, לא היו ממש דרכים לעשות מזה קריירה אלא אם כן רצית לגדל או למכור. בהתחלה באמת מכרתי לאנשים, אבל ראיתי שיש בזה הרבה סיכון כי היו לי חברים שהלכו לכלא בגלל זה. חשבתי איך אני יכול להמשיך ולהתעסק בזה אבל לא לסכן את עצמי יותר מדי וכך התחלתי לשדר ולדבר על מריחואנה. התקבלתי לעבודה ברדיו בתחנה של סי.בי.אס, בערוץ 97.1 עשיתי פרסומות ובהדרגה הפכתי לאישיות מוכרת עד שהחלטתי לפתח את הליין שלי. התחלתי עם פודקאסט והפכתי לדמות מוכרת, אנשים התחילו לזהות אותי ולהזמין אותי לאירועים ולמסיבות. כבר חמש שנים שאני עורך מסיבות בדאון טאון לוס אנג'לס, מדי יום ראשון. קוראים להן: ה"סיקרט סש"מגיעים 2,500 איש כל שבוע. לפעמים אנחנו עורכים אותן גם בימי שישי".

 

 

- ()
מי מגיע למסיבות האלו?

"כולם, מצעירים בני 18 ועד קשישים בני 88".

 

מה אתה חושב על הלגליזציה של המריחואנה בקליפורניה?

"זה טוב ולא טוב. זה טוב כי עכשיו יש פיקוח ואנשים יודעים איזה חומר הם מקבלים, שהוא נקי וטוב, אבל עם הלגליזציה יש גם הרבה חוקים. פעם הכל היה חופשי, אז אנשים עישנו איפה שהם רוצים, ועכשיו בגלל שיש חוקים וכל בן 21 ומעלה יכול להיכנס לחנות ולקנות, יש חוקים איפה מותר לעשן ואיפה לא. ויש גם הרבה חוקים עבור המגדלים וזה מגביל כמובן. המדינה ראתה שהיא יכולה לעשות הרבה כסף מהמריחואנה והמגדלים צריכים לשלם מיסים. בנוסף, בגלל שהיום זה חוקי, המחיר ירד. פעם כשאני מכרתי, הייתי מוכר פאונד ב-7,000 דולר, היום אנשים יכולים לקנות פאונד ב-1500 דולר. השוק מוצף הרי במריחואנה".

 

אז זה משתלם לאנשים להמשיך לגדל ולמכור?

"יש כאלו שהחליטו לא להישאר בעסק, אבל אלו שכן, צריכים להתרחב. לחוות הקטנות קשה במיוחד, אלו שחשבו על העתיד ומה יהיה כשהעסק יהיה חוקי והתחילו לייבא לעולם, הם במצב הרבה יותר טוב מאלו שגידלו בקטן בחוות שלהם. לאלו, הכי קשה היום".

 

אתה חושב שהיום אין יותר את הסטיגמה שיש מסביב ל"פוט-האד", כאלו שמעשנים?

"זה השתנה כי היום הרבה אנשים יוצאים מהארון כמעשני קנאביס, זה מקובל יותר וגם ידוע שיש הרבה מחלות שהקנאביס מרפא, אבל יחד עם זאת, עדיין יש סטיגמה".

 

 


- ()

ידוע שלקנאביס יש תכונות נהדרות שעוזרות לאנשים חולים, אולם יש גם מחקרים האומרים שההשפעה שלהם לטווח הרחוק אינה טובה. אתה מרגיש את ההשפעה עליך בתור מעשן כבד?

"בהחלט. יש בקנאביס כימיקלים כמו THC ומולקולות שונות המשפיעות על המח. נעשו מחקרים בנושא. אישית אני מרגיש שזה השפיע על הזיכרון שלי. אני לא זוכר שמות, אנשים, אבל זה יכול להיות גם משעשע לפעמים כי אנשים מזכירים לי דברים מצחיקים שקרו והספקתי לשכח. על כל אחד זה משפיע אחרת. אלו שאוהבים לאכול, זה יגביר את התיאבון שלהם ויש כאלו שזה ישפיע על מצב הרוח שלהם. בגדול, זה מחדד תכונות מסויימות בך".

 

ואיך זה משפיע עליך לטובה?

"אני חושב שזה עוזר לי להיות פחות מרוגז. זה מרגיע אותי".

 

אתה מעשן גם סיגריות?

"כמעט שלא, אם אין ברירה ולא מותר לעשן במקומות מסויימים ג'וינט, אני אדליק סיגריה".

 

השכנים שלך לא מתלוננים על העישון?

"כן, השכן שלי התקשר למשטרה כמה פעמים בעבר, אבל מה המשטרה יכולה לעשות? אני מעל 21, אני מעשן בדירה שלי ומותר לי לעשן כי אני פציינט עם מרשם רופא".

 

טוב, הם בטח סובלים מהריח.

"גם אני סובל מריחות הבישול שלהם. הם יכולים לסגור את החלונות".

 

אם יהיו לך ילדים, והם ירצו לעשן תרשה להם?

"לי ולארוסה שלי יש כלב ואני מרחם עליו כי אין לי מספיק זמן בשבילו, אז לא נראה לי שאני מוכן לילדים עכשיו".

 

מה אתה חושב אבל על ילדים שמתחילים לעשן, זה דבר מאוד נפוץ בהרבה חטיבות ביניים ותיכונים?

"מבחינה אישית, אני הייתי שמח לו הייתי מתחיל בגיל מאוחר יותר כי אז המוח מתפתח טוב יותר ואולי זה לא היה משפיע על הזיכרון שלי כל כך".

 

איך אתה מתחיל את היום שלך?

"אני קם בכל שעה שמתחשק לי, שש בבוקר, צהריים, תלוי מה שיש לי לעשות. יש לי תוכניות ביוטיוב ואני גם אורח מיוחד בכמה תוכניות. אני עושה גם הרבה מדיה חברתית. מבחינתי מה שאני עושה זאת לא עבודה. בשבילי המילה עבודה היא משהו נגטיבי, אני עושה מה שאני אוהב, כך שזו לא עבודה ולמזלי, אני יכול להתפרנס מזה".

 

יוצא לך לנסוע הרבה במסגרת ה"לא עבודה" שלך?

"כן, יצא לי לחרוש את כל קליפורניה במסגרת המסיבות והאירועים אליהם אני מוזמן. הייתי בהוואי, וושינגטון, טנסי, ניו יורק, ג'מייקה, אמסטרדם, ישראל, בקרוב אני טס לספרד".

 

ומה אתה עושה בדיוק במסיבות האלו שהופך אותך לאורח כל כך מבוקש?

"את יכולה לראות את מה שאני עושה ביוטיוב ובתמונות שאני מעלה לאינסטגרם. אני מעשן דברים מגוחכים כמו שאכטה ענקית או שלוש-ארבע גרם בבת אחת, ג'וינט מתוך פוטבול, אני מעשן עם כל מיני אנשים מעניינים ומראיין אותם".

 

בחלק מהתמונות אתה נראה הרבה יותר גדול ממה שאתה נראה היום, הורדת במשקל?

"בגלל העשב העלתי הרבה במשקל אבל עכשיו החלטתי להוריד ואני הולך למכון הכושר כל יום".

 

עם מי אתה הכי אוהב להתמסטל?

"עם כמה שיותר אנשים. כשגדלתי הייתי ילד מאוד חברותי, כל הזמן רציתי להכיר אנשים ולהתיידד עם כל מי שפגשתי, זה לא השתנה. לקנאביס יש אלמנט מאוד חברותי שמאפשר לי לעשות זאת. כשאני עובד, חשיש הוא הדבר האחד שאני יודע שיהיה לי במשותף עם הקהילה המאוד מגוונת איתה אני עובד”.

 

איפה אתה אוהב להתמסטל?

"בכל מקום. זהו עוד דבר שתשמעי אותי אומר תמיד כי בכל מקום בו אתה נמצא, החוויה תתעצם רק על ידי זה שתתמסטל".

 

המשטרה לא אומרת לך שום דבר על זה שאתה מעשן ברחוב?

"לא, מה הם יכולים לעשות? כולם מעשנים".

 

יצא לך פעם להסתבך עם החוק בגלל זה?

"לא, אבל פעם אחת כשטסתי לקנדה, הגעתי לשדה התעופה ושמתי לב שהפקחים שולחים אלי מבטים מלוכלכים. המחשבה הראשונה שלי היתה שאני סתם פרנואיד, אבל לא. הם באמת הסתכלו עלי בגלל איך שאני נראה ושלחו אותי לחדר ההגירה, שם הם עשו גוגל לשם שלי, מצאו את המדיה החברתית שלי ומה שאני עושה, ערכו חיפוש בחפצים שלי ואיכשהו מצאו כמה זרעים בודדים (של קנאביס) והחליטו לשלוח אותי בחזרה הביתה עם אזהרה אף פעם לא לשוב לשם בחזרה. הם גם נתנו לי קנס על סך 420 דולר על הכנסת מוצר חקלאות למדינה. המצחיק הוא שדווקא לפני שנסעתי החלטתי לא להביא שום קנאביס אתי".

 

בחיים לא עישנתי מריחואנה וגם אף אחד לא הציע לי.

"נו, אז הנה אני מציע לך, רוצה?"

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אדם איל. "זה היה בכל מקום ועדיין בכל מקום"
מומלצים