שתף קטע נבחר

העיר בעלת אלף הפרצופים: טיול בבייג'ינג

הדרך למזרח הרחוק ולסין בפרט נעשית קצרה וקלה יותר עם ריבוי פתיחת הקווים הישירים לאזור. ליאור קורן בילה כמה ימים בבירת הרפובליקה הסינית וניסה להבין איך מכילים את העיר העצומה על שלל גווניה

בשיתוף Xplorer

 

בירת סין היא הרבה דברים וצריך להתכונן אליה מראש: היא לא עיר שמהממת את המבקר במבט ראשון בהכרח, היא ענקית - השנייה בגדולה אחרי שנגחאי, יש בה פקקי ענק בלתי נגמרים ואובך אפור. אבל, יש בה שכיות חמדה, המון אתרי תרבות והיסטוריה וסביבה אתרי מורשת חובה כמו החומה הסינית הגדולה, העיר האסורה ועוד אטרקציות מפורסמות לתיירים. בייג'ינג היא עיר עתיקה ועתידנית כאחד, בעיקר מהממת בגודלה, עם יותר מ-20 מליון תושבים.

בייג'ינג המודרנית (צילום: ליאור קורן)
העיר בעלת אלף הפרצופים: בייג'ינג המודרנית(צילום: ליאור קורן)

מומלץ לעקוב באפליקציות מזג האוויר אחר עומס זיהום האוויר, ישנם ימים בהם הוא כבד ומסוכן לבריאות. ניתן לרכוש מסיכות לפה עם מסנן, מחירן זול וניתן לראות ברחוב אנשים משתמשים בהן.

 

 

יש סוג של כאוס ברחובות, המון אדם, אינספור כלי רכב מסוגים שונים ויש לפקוח אלף עיניים בזמן חציית כביש. באתרי התיירות תפגשו עומס מבקרים - רובם סינים מבייג'ינג ומקומות אחרים בארץ הענקית.

העיר האסורה (צילום: ליאור קורן)
העיר האסורה(צילום: ליאור קורן)
 

העיר גדושה באינספור מסעדות ודוכני רחוב. במסעדות סיניות רבות, יש במרכז השולחן פלטת זכוכית מסתובבת שעליה מניחים קערות עם סוגי אוכל שונים, כל סועד מסובב את הפלטה ומקרב אליו את הקערה המבוקשת, נוטל אוכל לצלחתו כאוות נפשו ואוכל בעזרת צ'ופסטיקס (מקלות אכילה) וכף מרק סינית. יש גם רשתות מערביות רבות כמו מקדונלד'ס, KFC או פיצה האט, אבל אני כמובן ממליץ לחוות את האוכל המקומי.

 

אחת המסעדת המומלצות היא מסעדת הברווזים - Quanjude Roast Duck המציעה ברווז עם עור פריך נוסח פקין. נכנסנו לבניין רב קומות שבאחת מהן נמצאת המסעדה, הגודל הזכיר לי חדר אוכל עם המון שולחנות עגולים גדולים גדושים בסועדים.

השף והברווז (צילום: ליאור קורן)
השף והברווז(צילום: ליאור קורן)

אז נאמר לנו שהמסעדה כוללת, שימו לב, שש קומות כאלו - כן! כך נראה קנה המידה הסיני. אחד השפים מגיע עם עגלה עליה מונח ברווז ומתחיל לחתוך אותו לנתחים קטנים.

 

מקדש השמים

החוויה מתחילה כבר בכניסה לפארק הירוק הגדול. אם הולכים מעט לכיוון ימין - אל מתחם מתקני הספורט, אפשר לצפות באנשי דור גיל הזהב כשהם מתחילים את היום בפעילות עירנית במיוחד. יש כאן מבוגרים שמבצעים פעלולי אקרובטיקה שגם צעיר ישראלי ממוצע לא היה חולם לבצע.

מקדש השמים במלא הדרו (צילום: ליאור קורן)
מקדש השמיים במלא הדרו(צילום: ליאור קורן)
 

מקדש השמים מזרם הדאואיזם נבנה לפני כ-600 שנה והוא מקדש את "הדרך". בפועל זה מתפקד כיום כמתחם לקידוש איכות החיים של המקומיים, בעבר שימש כמקום תפילה לקיסרי סין שביקשו ברכות ושפע ליבולים. זהו פארק ירוק ומטופח והפגודה יפייפיה, עם נוף שצופה על חלק מהעיר. בשבילי הפארק ניתן לראות בדרך חבורות שמשחקות פוקר קלפים.

 

העיר האסורה

אחת מהאטרקציות המפורסמות ביותר בסין שימשה כמקום משכנם של קיסר סין ומשפחתו ועד לא מזמן, "פשוטי העם" לא היו יכולים לבקר בה. מאז נפתחה לעולם, גודשים אותה אינספור תיירים בכל יום.

המונים גודשים את העיר האסורה (צילום: ליאור קורן)
המונים גודשים את העיר האסורה(צילום: ליאור קורן)
 

זהו מכלול הארמונות הגדול בעולם אשר משתרע על פני שטח של 720 דונם עם מספר של כמעט 9,000 חדרים שונים. היא מוקפת חומה ותעלת מים ברוחב 52 מטרים. ביום חם זו יכולה להיות חוויה מהבילה בהחלט ולאזור המוצל שהוא בעצם הגן הפנימי, מגיעים רק בסוף. לפחות לא צריך לחזור את כל המסלול חזרה בסיום.

 

הכיכר המרכזית

כיכר טיין-אן-מן היא המרכזית בעיר, הכיכר מרושתת במצלמות אבטחה על כל עמוד תאורה והכניסה אליה עוברת דרך תור ארוך לבדיקת אבטחה. מומלץ להגיע עם מדריך או לקבל הדרכה על מנת לקבל מושג על המבנים הגדולים המקיפים אותה.

כיכר טיין אן מן (צילום: ליאור קורן)
כיכר טיין אן מן(צילום: ליאור קורן)
 

את המאוזוליאום של מאו אפשר לבקר בימי אמצע השבוע בשעות הבוקר. באמצע הכיכר מונומנט גדול לזכר חללי מלחמת סין - יפן, בצד אחר מוזיאון סין, בצד מולו בניין הפרלמנט ואפשר לראות בניין אדום בעיצוב מסורתי בו הניף מאו לראשונה את דגל סין העממית בראשון לאוקטובר שנת 1949.

 

Shichahai הוא אזור בילוי סביב שלושה אגמים בצפון מרכז העיר. זהו מקום לטיול רגוע סביב האגם ביום וגם אזור בילוי סוער בלילה. סביב האגמים נמצאים עשרה מקדשים בודהיסטים ותאואיסטים מפורסמים. השבילים מסביב עטורים עצים יפים ובקיץ אפשר לשוט בסירות.

בילוי לילי באזור Shichahai סביב האגם (צילום: ליאור קורן)
בילוי לילי באזור Shichahai סביב האגם(צילום: ליאור קורן)
 

בלילה, חלק מהסמטאות מסביב גדושות דוכני אוכל, חנויות מזכרות ומועדוני לילה. היזהרו ממועדוני הקריוקי הרבים במקום, עלולים לחייב אתכם במאות דולרים עבור "זכות ישיבה".

 

החומה

החומה הסינית היא מיזם ענק בכל קנה מידה ואפשר לבקר בה במספר אתרים: יש את אתר באדאלינג הפופולרי והדחוס לעייפה, אבל אנחנו נסענו לאתר אחר בשם מוטיאניו, מאוד מיוחד לטעמי.

בין הרים ובין סלעים: החומה הסינית (צילום: ליאור קורן)
בין הרים ובין סלעים: החומה הסינית(צילום: ליאור קורן)
 

הנוף יפה כאן ויש גם אטרקציות: עולים ברכבל כסאות אל החומה, שם אפשר ללכת, לצעוד ולטפס אינספור מדרגות. אנחנו טיפסנו מזרחה וצפונה, הנוף יפה בצדדים, מיוער וכולל הרים ברקע. ומה לגבי הירידה?


כאן כבר מחכה מגלשת הרים ארוכה וזו בהחלט חוויה מהנה לרדת ולסיים את הביקור כך. הנסיעה מהעיר יכולה לארוך כשעתיים, מגיעים לכניסה למתחם ומשם עוברים דרך "רחוב מזכרות" עמוס חנויות תיירים שמוביל לטרמינל קטן ואז עולים על אוטובוס שלוקח עד לחומה.

עולים ברכבל לחומה הסינית ויורדים במגלשה (צילום: ליאור קורן)
עולים ברכבל לחומה הסינית ויורדים במגלשה(צילום: ליאור קורן)
 

שווקים

 "סילק מרקט" - נמצא בתוך בניין, מציע בעיקר ביגוד מותגים מקומיים, מזכרות, צעצועים לילדים, קצת קוסמטיקה ומוצרי אלקטרוניקה כמו אוזניות, שעונים ומשקפי שמש. למען האמת, בשעה וחצי מיצינו אותו.

אצטדיון
אצטדיון "קן הציפור" בכפר האולימפי(צילום: ליאור קורן)
  

"פרל מרקט" - נמצא בסמוך למקדש השמים ומציע דבר דומה. ראינו בו בעיקר תיירים מערביים, יש קומת תיקים, קומת ביגוד וכמה קומות לתכשיטים ופנינים. בקומת כניסה יש מוצרי אלקטרוניקה קטנים, צילום, כיסויים לסמארטפונים ומוצרי משי, צעיפים וכו'.

 

לפרטים נוספים ולטיסות זולות הכנסו לאתר.

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Xplorer
צילום: ליאור קורן
חשיפה למזרח הרחוק: טיפים לסיור בבייג'ינג
צילום: ליאור קורן
מומלצים