שתף קטע נבחר

ורוד וחצוף: פסטיבל הקולנוע הגאה יוצא לדרך

כריסטן ואשון, מהמפיקות החשובות בקולנוע העצמאי האמריקני, תתארח ב-TLVFest, הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה בתל אביב, לצד ארנו ולואה, כוכב "120 פעימות לדקה" ושתי מתמודדות מהתוכנית "המרוץ לדראג של רו-פול"

TLVFest - הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה, ייפתח ב-31 במאי בסינמטק תל אביב במהדורתו ה-13. לאורך עשרה ימים יקרין הפסטיבל קולנוע להט"בי מרחבי העולם ויארח יוצרים בולטים בתחום. הסרט שיפתח את הפסטיבל יהיה "מרסי" של הבמאית טלי שלום-עזר ("פרינסס"). זוהי הפקה אמריקנית בכיכובן של אלן פייג' וקייט מארה, והסרט הראשון של שלום-עזר באנגלית. "מרסי" עוסק בשתי נשים שמתאהבות בהפגנה נגד עונש מוות, כשכל אחת מהן נמצאת בצדו בשני של המתרס. בכורת הסרט התקיימה בפסטיבל טורונטו באוקטובר האחרון, ועתה הוא זוכה להקרנת בכורה ישראלית.

 

מתוך הסרט
מתוך הסרט "מרסי". קייט מארה ואלן פייג'

כאמור, הפסטיבל יארח כמה אנשי תעשייה בולטים, בהם מפיקת הקולנוע העצמאי כריסטין ואשון שאמונה על יצירות קולנועיות כמו "הדוויג והשארית העצבנית", "קרול" ו"בנים אינם בוכים". ואשון הפיקה את "מרסי" ותקבל אות הוקרה בערב הפתיחה. מלבדה, יגיעו גם ארנו ולואה, כוכב הסרט "120 פעימות בדקה", זוכה פרס הסזאר לסרט הטוב ביותר השנה; לין דה קברדה, טרנסג'נדרית מסאו פאולו שהיא גם זמרת פופ שעומדת במרכז הסרט התיעודי "טאני ביטץ'", ועוד. בנוסף, הפסטיבל יארח את שתי המתמודדות של העונה התשיעית של סדרת הריאליטי "המרוץ לדראג של רו-פול", פפרמינט ואלכסיס מישל, שיופיעו במסיבת הפתיחה וישפטו בתחרות הדראג השנתית של הפסטיבל. כמו כן, השנה יוענק אות הוקרה גם לגל אוחובסקי, החוגג השנה יום הולדת 60.

 

 

מלבד הסרטים שצוינו עד כה, ניתן למצוא בפסטיבל גם את "היורשות" של מרסלו מרטינסי, שזכה בשלושה פרסים בפסטיבל ברלין האחרון. הסרט מגולל את סיפורן של שתי נשים בפרגוואי, שנסיבות כלכליות מאלצות אותן להיפרד אחת מהשנייה ולגלות את עצמן בנפרד; "ערב שבת בכנסייה", דרמה מוזיקלית שמגיעה לסינמטק תל אביב הישר מפסטיבל טרייבקה בניו יורק. הסרט, עליו אמון הבמאי דיימון קראסיס (שגם מגיע לפסטיבל ביחד עם המפיקה עדי עזרוני), עוסק בנער צעיר שנאבק בשאלות מגדריות ומוצא מפלט בעולם של פנטזיה, ריקודים ומוזיקה; "באהבה סיימון", קומדיה רומנטית של גרג ברלנטי שזכתה לביקורות טובות מעבר לים, מספרת על נער בארון שמתאהב בילד מכיתתו דרך האינטרנט, מבלי לדעת מיהו בדיוק; "טינטה ברוטה" של מרצ'יו רולון ופליפה מצמבאכר, העוסק בגבר שמתפרנס בהופעה בחדרי צ'אט ארוטיים ומגלה שיש לו מתחזה. מלבד הקרנות הסרטים, הפסטיבל מקיים ארבעה מסלולים תחרותיים: פיצ'ינג עלילתי ותיעודי, התסריט הקצר ותחרות המיזם הדיגיטלי.

 

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך "מרסי" של טלי שלום עזר
לאתר ההטבות
מומלצים