שתף קטע נבחר

הסייבר הישראלי מגיע ליפן

תערוכת JAPAN IT WEEK שנפתחה היום מפגישה פתרונות סייבר ישראלים חכמים עם יפן הגדולה, שמחפשת אמצעי סייבר הגנתיים לפני האולימפיאדה, שתיערך שם ב-2020 - אבל לא רק. "השוק היפני מציג אתגר בגלל שהוא שוק עם אופי של השקעות לטווח רחוק וגם בגלל האתגר התרבותי שהוא מציג"

יפן ניצבת בימים אלה מול אתגרים לא פשוטים - מחד, האיום הצפון קוריאני על העולם כולו אבל על מזרח אסיה בפרט שלמרות פגישת הפיוס שהתקיימה לאחרונה עדיין לא ניתן לדעת לאן מועדות פניהם של הצפון קוריאנים ומאידך, האולימפיאדה שתערך במדינה ב-2020 ותביא איתה אתגרים לא פשוטים, מעצם קיומה בעידן המודרני עתיר הסיכונים.

 

הבוקר נפתחה תערוכת Japan IT Week (מתקיימת בין התאריכים 9-11 במאי 2018), במסגרת שבוע ה-IT בטוקיו.  התערוכה נחשבת לגדולה ביותר של יפן בתחום ה-IT (טכנולוגית המידע). בתערוכה זו מוצגים מיני פתרונות לטכנולוגיות IT ופתרונות למערכות מידע ומנהל.

 

התערוכה תעסוק בטכנולוגיות ופתרונות אבטחה למערכות מידע. בתערוכה צפויות להשתתף כ-1500 חברות,  שמביאות פתרונות חדשניים ומתקדמים בתחום אבטחת המידע וניהול הסיכונים. בין החברות ימצאו המבקרים גם לא מעט חברות ישראליות בביתן הלאומי באזור השייך לתחום ה-(Information Security Expo (IST. את הביתן מקימה יחידת הסייבר במכון היצוא, שהוא שיתוף פעולה של מכון היצוא מנהל סחר חוץ ומערך הסייבר של משרד ראש הממשלה.

 

"מ-2013 נמצא השוק היפני במיקוד של יחידת הסייבר", מסביר גילי רידר, מנהל מחלקת ביטחון המולדת, סייבר, תעופה וחלל במכון היצוא. "זה שוק שמציג אתגר גם בגלל שהוא שוק עם אופי של השקעות לטווח הרחוק וגם בגלל האתגר התרבותי שהוא מציג", הוא אומר.

 

"התחלנו את הקשרים שלנו שם בעולמות ה-HLS (ביטחון המולדת), שכלל גם סייבר, אבל ל-IT WEEK יש משקל מאד גדול מבחינתנו. התערוכה היא אירוע מקומי חשוב מאוד שמסייע להגיע לשוק הזה. מבחינתנו, זה לא עניין טריוויאלי ולכן עבדנו עם הנציגות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה ביפן, להתאים חברות מדויקות לשוק ונגיע אליו עם 14 חברות סך הכל".

 

מטרת יחידת הסייבר היא להביא שחקנים גדולים כמו NTT, NEC, פיג'יסו, היטאצ'י וחברות סחר ובנקים גדולים אל הביתן הלאומי. לדברי רידר, הם מגלים עניין רב בחברות הישראליות ובגלל שבשוק היפני תמיד יהיה ייצוג לכל חברה, להבדיל משווקים אחרים, מכינים במכון את החברות גם תרבותית לקראת המפגשים שם - ויהיו מאות כאלה.

 

"JAPAN IT WEEK הוא רק אירוע אחד ברצף של אירועים מול היפנים", הוא אומר, "החל ממשלחת שאירחנו בנובמבר ועד התאמה אישית שלנו בין חברות שמחפשות פתרונות. אירוע זה, כמו האחרים ביפן, יביאו משלחות רשמיות וחברות, לכנס HLS & CYBER, שיערך בישראל בנובמבר 2018. זה שוק שחייבים להיות נוכחים בו. התערוכה הזו מביאה אותנו אליהם - ועוד בביתן לאומי".

 

הנה כמה מהחברות שיציגו בתערוכה

 

לאבטח את זיהוי הפנים

חברת D-ID פיתחה אלגוריתם שמגן על זהויות ברשת ועל תמונות אישיות מזיהוי שאינו רצוי.

 

את החברה הקימו ב-2017 גיל פרי, שמשמש כמנכ"ל יחד עם סלע בלונדהיים, בתפקיד ה-COO ואלירן כותה, שמשמש כ-CTO. פרי וסלע הכירו בשרותם הצבאי. "כשטיילנו יחד אחרי השרות, התחיל הזיהוי האוטומטי של תמונות פנים בפייסבוק", מספר פרי. "לנו אסור היה לשתף תמונות, בגלל סוג השרות שלנו ואנחנו נמנענו אבל התחלנו לעסוק בזה והבנו שיש כאן בעיה שרק תלך ותגדל כי זיהוי התמונות מול הפרטים על כולנו, יוצרת בעיית פרטיות עצומה. בשנה האחרונה, נראה שהבעיה רק הולכת ומחמירה".

התחלנו לפתח את הרעיון ואז הצטרף אלינו אלירן, שהגיע אחרי שנים ביחידת 8200", מספר פרי.

 

הסייבר הישראלי מגיע ליפן ()
גיל פרי, סלע בלונדהיים, ואלירן כותה

 

המוצר שפיתחה החברה, מיועד לגורמים רשמיים ומוסדות, שמתמודדים עם רגולציית אבטחת המידע שהולכת ומתפשטת בעולם כולו, כמו ה-GDPR האירופאי, אותן תקנות אבטחה ושמירה על הפרטיות, שיהפכו את כל הרגולציה בתחום, כנראה גם ברמה העולמית וצפויים בימים אלה ממש.

 

"תמונות פנים נחשבות למידע אישי רגיש ביותר והיום התמונות שלנו מוצגות ללא כל הגנה ביומטרית", אומר פרי. "האלגוריתם שלנו יוצר תמונה שנראית זהה לעין האנושית אבל יש בה שינויים מזעריים שיהפכו אותה לכזו שאי אפשר יהיה לזהות במאגר הביומטרי הרגיש והפתוח. כל זה קשור למערכות Deep Learning עמוקות שאנחנו מפעילים".

 

פרי אומר שהפיתוח שלהם ייחודי בשוק. "בגלל הבעיה הפרטית שלנו, הבנו את הבעיה מוקדם יחסית לאחרים. יש הרבה עניין במוצר שלנו לאחרונה, מצידם של גורמים שמחזיקים תמונות ומידע רגיש כמו חברות ביטוח, גופי ביון ועוד".

 

 

הסייבר הישראלי מגיע ליפן ()
"הבנו את הבעיה מוקדם יחסית לאחרים". החבורה שהקימה את חברת D-ID שפיתחה אלגוריתם שמגן על זהויות ברשת

 

"יפן מעניינת אותנו מאד בגלל שבעתיד המדינה אמורה להתרשת בשלל מערכות מבוססות זיהוי פנים". לדבריו, היפנים כבר פנו אליהם בגלל החרדה הגדולה שלהם מפגיעה בפרטיות. למעשה, הם הראשונים שמימשו את הקונספט של בניה בסיסית של מערכות עם ביטול האפשרות לזיהוי פנים למטרות זדוניות מובנה. "הם היו חלק משווקי המטרה שלנו, יחד עם אירופה וארה"ב ולכן עבורנו התערוכה מציבה הזדמנות נגישה. אנחנו מחפשים לקוחות נוספים ביפן ושותף נוסף, כמשקיע פוטנציאלי, שיעזור לנו להיכנס לעוד חברות ושווקים במדינה", מסכם פרי.

 

בשורת הסייבר למכשירים רפואיים

חברת Medigate קמה ב-2017 כחברת אבטחת סייבר, שמתמחה בהגנה על מכשור רפואי. למה מכשור רפואי צריך אבטחה? ובכן, המכשירים שמחוברים לרשתות פנימיות בתי החולים או מרפאות וגם לרשת החיצונית, נושאים איתם הרבה מידע פרטי על החולים שמשתמשים בהם. "מאחר ומדובר בשילוב מכשירים חדשים וישנים, ברבים מהמקרים, הם פגיעים במיוחד.", אומר יונתן לנגר, מנכ"ל החברה. "החשש העיקרי הוא מפגיעה של האקרים, שלא רק יפגעו בפרטיות החולה אלא גם קיים חשש מסוכן יותר, מהתערבות שלילית בנתונים. זה ה-IOT של עולם הרפואה - Medical Internet of Things".

 

"כולנו בחברה בוגרי שנים רבות של שרות באגף המודיעין של צה"ל וחברנו יחד כדי לעסוק בבעיה שמתאפיינת בשני דברים: תחום הבריאות, שהיא שוק חשוב, רצינו סייבר עם יחוד טכנולוגי והתחום הזה אכן מהווה אתגר. בנוסף, הענף הזה כולל גם אתגרים של עמידה ואישור מול שוק רגולטורי סבוך ביותר", אומר לנגר.

 

הסייבר הישראלי מגיע ליפן ()
Medigate, חברת אבטחת סייבר, שמתמחה בהגנה על מכשור רפואי

 

"הפלטפורמה שבנינו מתאימה למנעד רחב של מוסדות ומכשירים. היתרון של המערכת שלנו הוא האוטונומיה שלה - שמים אותה על השרת והמערכת שואבת את המידע מהרשת ועובדת. הצוות שלנו הוא צוות שרות, שבעצם מתפקד כצוות מחקר, שמזהה את המערכת, חוקר איומים, מטפל ומטמיע אותו חזרה במערכת".

 

החברה רואה בשוק האמריקאי יעד מרכזי שלה ויש לה תשתית במדינה, שכולל גם הכרות טובה עם רשות ה-FDA. "מהשוק האמריקאי הגיעו מחשבות גם על השוק האסייתי בכלל והשוק היפני בפרט. החלטנו לעשות הכרות עם העולם הזה מוקדם יחסית", אומר לנגר. "מדובר במדינה מתקדמת מאד גם מבחינת ה-IT וגם מבחינה רפואית ואותנו היא מעניינת. כשהשתתפנו בכנס HIMMS שאירגן מכון היצוא והיה מאד מוצלח מבחינתנו, פגשנו גם חברות יפניות, שיצרו אצלנו עניין נוסף.

 

אוטומציה של תהליכים

חברת AYEHU היא הוותיקה משלוש החברות איתן נפגשנו לפני התערוכה. החברה קיימת מ-2007 ויש בה מעל 40 עובדים, שיושבים בחולון ובשלוחות בסן חוזה ובניו יורק. החברה מתמחה באוטומציה של תהליכים. היא הופכת תהליכים שוטפים או חד פעמיים לאוטומטיים, ללא התערבות אנושית. נניח, איפוס סיסמה במחשב או תהליכי עדכון אוטומטיים כמו עדכון גרסה במחשב.

 

"אלה מערכות שמיועדות לאנשי תוכנה מערכתית, למנהלי ה-IT ונועדו לייעול ניהול שוטף בארגונים", אומר אחיעד אלתר, אחראי השווקים באירופה ובאסיה.

 

הסייבר הישראלי מגיע ליפן ()
מערכות שמיועדות לאנשי תוכנה מערכתית, למנהלי ה-IT ונועדו לייעול ניהול שוטף בארגונים. חברת AYEHU

 

"אנחנו חברת IT, שנוגעת בסייבר. החלק שלנו יושב במערכת שמקבלת התראות, רובן סרק וחלקן זקוקות לטיפול אוטומטי. בגלל ההתראות האינסופיות, הבוטים האוטומטיים שהחברה פיתחה, יודעים לזהות את ההתראות ולשלוח את הרלוונטיות לאנשים המתאימים. המערכת יודעת להבחין איזו בעיה תטופל על ידי הבוט האוטומטי ואיזה תעבור לטיפול מקצועי אנושי", אומר אלתר. "זה חוסך כוח אדם, אלפי שעות עבודה, חוסך טעויות אנוש ומייעל את עבודת כוח האדם במערכת".

 

לדבריו, בשוק היפני יש דרישה לחברות עם ניסיון ול-AYEHU יש כזה. "אנחנו כבר עובדים עם מאות חברות בעולם. השוק מאד מעריך פתרונות של ייעול ולדעתנו יש לנו הרבה אפשרויות שם", מסכם אלתר.

 

מענה על הצרכים היפנים

נעה אשר, ראש הנציגות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה ביפן, מספרת שתהליכים רבים - גיאו-פוליטיים במרחב, כמו גם אירועים בינלאומיים שצפויים להתקיים ביפן, משפיעים ישירות על יפן ודוחקים בה להיערך להגנה בפני התקפות סייבר אפשריות.

 

"הנציגות הכלכלית ביפן זיהתה את תחום הסייבר כאחד מתחומי היעד העיקריים לשיתוף פעולה בין ישראל ליפן ופועלת רבות - מול גופי הממשל היפני וגם מול התעשייה היפנית, לקידום התעשייה הישראלית", אומרת אשר. "כך למשל, במאי 2017 נחתם הסכם לשת"פ בתחום הסייבר בין ישראל ליפן, שקורא להקמת קבוצות עבודה אימונים והדרכה משותפים ובינואר האחרון הגיעו מעל 130 נציגי חברות יפניות לתערוכת סייברטק בתל אביב.

 

"בתערוכה במאי הקרוב אנחנו פועלים לקיום פגישות אישיות בין נציגי החברות הישראליות לבין נציגי חברות יפניות בתחומים שונים וגם גופי ממשלה. לכן אנחנו מצפים לביקורי בכירים רבים בביתן הישראלי. זו הפעם השלישית בה נקיים ביתן ישראלי בתחום הסייבר בתערוכה זו. בשנתיים הקודמות קיימנו יחד עם השותפים במכון היצוא מאות פגישות לחברות הישראליות ואנו צופים כי רמת העניין בביתן הישראלי תהיה גבוהה ואף תעלה בשל האירועים הצפויים במדינה", היא מסכמת.

 

בשיתוף מכון היצוא

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים