שתף קטע נבחר

אזכרה ללוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל: "הפצע עדיין כואב ומדמם"

בבית העלמין באשדוד התקיימה היום אזכרה ללוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא ז"ל, שנרצחה בפיגוע בשער שכם. האב, דוד מלכא: "לנו כמשפחתה של הדס היה ברור וידוע שהיא דמות מיוחדת, עוצמתית, פטריוטית וערכית בצורה יוצאת דופן"

 

 

 

 

מאות לוחמי מג"ב, אורחים ובני משפחה חלקו כבוד ללוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא ז"ל, באזכרה שנערכה אתמול (ב') בבית העלמין באשדוד, במלאת 11 חודשים להירצחה בפיגוע בשער שכם.

 

רס"ר הדס מלכא ז"ל, לוחמת ביחידת סמ"ג 5 של מג"ב דרום, פעלה ביוני 2017 יחד עם הצוות שלה במסגרת היערכות משטרת ישראל לתפילות הרמדאן. במהלך הפעילות ליד שער שכם בירושלים שמעו הלוחמים קולות ירי ודיווחים על פיגוע במערת צדקיהו הסמוכה לשער שכם. לאחר הדיווח ריכז המפקד את הלוחמים והלוחמות ובהם הדס ז"ל, במטרה לנוע למקום הפיגוע. לפתע הגיח מחבל ודקר את מלכא כמה פעמים, עד שנורה ונהרג על ידי הלוחמים שהיו איתה. הדס פונתה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותה.  

הדס מלכא ז"ל. "לוחמת, אחות וחברה, בת משפחה ודמות מופת" ()
הדס מלכא ז"ל. "לוחמת, אחות וחברה, בת משפחה ודמות מופת"

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך אמר באזכרה: "הפצע שנפער בלב כולנו עם לכתה של הדס, עודנו כואב ומדמם. איבדנו לוחמת, אחות וחברה, בת משפחה ודמות מופת לכולם. הדס נתפסה בעיני חבריה וחברותיה כדמות מיוחדת במינה. דרכה של הדס היא דרכה של המשטרה. לחימה והגנה על החיים והקיום הפיזי מצד אחד, ומאבק על שינוי פני החברה ומאבק לשנות את נורמות הציות לחוק מצד שני. ביום שבו קופדו חייה, הדס הוכיחה מהי משמעות השירות במשטרת ישראל, מה הם ערכיה ועד היכן מגיעה מסירות הנפש של לוחמיה. אנחנו כאן, 11 חודשים אחרי, כדי לסמל שאנו ממשיכים את דרכה של הדס, כדי לשמר את המופת לשוטרים ולמפקדים שבחרו לשרת את העם ולחרף את נפשם".

 

שרת המשפטים איילת שקד שהגיעה לאזכרה, קישרה בין מותה של הדס לאיום של חמאס ואיראן. "מעזה ועד טהרן כבר מבינים את המסר, שאנחנו יודעים לטפל היטב בכל מי שזומם לתקוף אותנו, ושכל גילוי תוקפנות, מקרוב או מרחוק, ייתקל באגרוף ברזל. גם מעשי הטרור השפלים, מהסוג שקטף לנו פרח מרהיב כמו הדס, לא ישברו את רוחנו ובוודאי לא יבריחו אותנו - לא מירושלים, לא מתל אביב, לא משדרות ולא מחברון. בעזרת השם, נוכל להם".

 

דוד מלכא (צילום: גדי קבלו)
דוד מלכא, אביה של הדס ז"ל, היום באזכרה(צילום: גדי קבלו)

רוני אלשיך (צילום: גדי קבלו)
דוד מלכא עם המפכ"ל רוני אלשיך(צילום: גדי קבלו)

איילת שקד אזכרה להדס מלכא  (צילום: גדי קבלו )
השרה איילת שקד באזכרה (צילום: גדי קבלו )

שקד השוותה בין האומץ של הדס לבין זה של שרה אהרונסון, גיבורת ניל"י: "שרה ניהלה בשנות ה-20 לחייה רשת ריגול להוצאת השלטון הטורקי מישראל, כדי לקרב את כינונה של מדינה יהודית. כעבור 100 שנה, הדס המדהימה פיקדה בירושלים של מדינת ישראל הריבונית, חלומם של דורות על גבי דורות של יהודים. שרה נלחמה שזה יקרה, הדס נלחמה שזה יישאר שלנו. כל אחת נשאה את הלפיד בתורה".

  

לאחר האזכרה נחנכה התערוכה "לוחמת" בבית העם במושב עזר במועצה האזורית באר טוביה, שבה הוצגו דברים שהדס כתבה, ביטאה וצילמה במהלך תקופת שירותה הצבאי. דוד, אביה של הדס ז"ל התייחס לתערוכה: "מהחומרים עלה סיפור שהרגשנו שעלינו לפרסם, מתוך חובה מוסרית הן כלפי הדס והן כלפי החברה. לנו כמשפחתה של הדס וכן לחבריה הרבים היה ברור וידוע שהדס היא דמות מיוחדת, עוצמתית, פטריוטית וערכית בצורה יוצאת דופן", סיפר האב דוד.

 

"התערוכה 'לוחמת' היא הקול של הדס. היא המעשים והמחשבה של הדס", הוסיף אביה. "היא האמונה והערכים של הדס. היא המסר והמורשת של הדס. הערכים והמסרים שעולים מתוך התערוכה "לוחמת", אותם יכול לקחת כל מבקר "כצידה לדרך", הם: אהבת הארץ והאמונה בצדקת הדרך, האמונה ביכולת האישית ומימוש המטרות, עיקרון השוויון המגדרי כפי שבא לביטוי במג"ב, עיקרון החברות ואחוות הלוחמים, ביטוי למנהיגות רגישה, קשובה ותומכת, וביטוי לראייה חברתית מפותחת. ונסיים בציטוט במילותיה של הדס: "ומלב אל לב לי אליכם, הכול זה בר הגשמה, אל תוותרו אנשים, הכול תלוי בכם".


פורסם לראשונה 07/05/2018 23:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים