שתף קטע נבחר

ריח עובש מהמזגן? כך תתמודדו

מה גורם לריח לא נעים במזגן, האם ניתן לפתור את הבעיה לבד ומתי כדאי להזמין טכנאי? אתר "המקצוענים" עם הטיפים

בייחוד בעונת הקיץ, שבה הלחות הולכת וגוברת, המזגן נוטה לייצר עובש המפיץ ריחות לא נעימים בבית. מה עושים?

 

עוד כתבות בנושא:

המדריך המלא לתיקון וטיפול במזגנים

תיקון מזגנים: להבין את התקלות

מזגנים וחשבונות חשמל: איך לקרר ולחסוך

 

לפני הכל כדאי להבין מהן הסיבות לכך. "הלחות והרטיבות הם שגורמים להצטברות עובש על הרדיאטור שבתוך המזגן ולהצטבר על מגש הניקוז הממוקם תחתיו", מסבירים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "כשמים עומדים הם גורמים להתפתחות עובש, וזו הסיבה לריחות הבלתי נעימים. במצב שבו המזגן מלא בעובש, גם אם נכוון את השלט לטמפרטורה נמוכה יותר, זה לא ישנה את המצב.

 

"סיבה נוספת היא מצב שבו אין שיפוע תקין של מערכת הניקוז, בייחוד כשהם ארוכים מדי. במצב כזה, מוטב להחליף את צינור הניקוז ולא לתקן אותו, בשל הפרשי עלויות זניחים".

 

   (צילוםף shutterstock) (צילוםף shutterstock)
(צילוםף shutterstock)

האם ניתן למנוע את התופעה הזו מראש?

"כן, אבל מדובר בפעולה שמצריכה מאתנו להעביר את המזגן למצב של אוורור כרבע שעה לפני שאנו מכבים אותו", מסבירים במוקד. "בכך, המדחס לא יפעל וזה ימנע את הצטברות הלחות. עניין נוסף שחשוב להקפיד עליו, הוא לא להחזיק את הפילטרים רטובים למזגן, לאחר ניקוי תקופתי שלהם".

 

האם ניתן לפתור את הבעיה לבד או שיש חובה להזמין טכנאי?   

"ניתן לנסות תחילה לפתור את הבעיה לבד", מוסיפים במוקד. "קיימים בשוק תרסיסים ייעודיים, אשר מרססים אותם ישירות על הרדיאטור (לאחר הוצאת הפילטרים). הם עולים כ-100 שקל, ולרוב שווים את ניסיון השימוש בהם. אם הבעיה עדיין לא נפתרה, טכנאי יצטרך לנקות את המזגן בצורה יסודית יותר (ניקוי באמצעות חומרים אנטי בקטריאליים וקיטור בלחץ גבוה). עלות תיקון מסוג זה היא 400-500 שקל עבור מזגן בגודל של עד 2 וחצי כוח סוס. במזגנים גדולים יותר או במערכות מיזוג מיני מרכזי, עלות העבודה יכולה להתייקר בכ-50%".

 

מתי לא משתלם להזמין ניקוי מקצועי?

"אם המזגן ישן (מעל 10 שנים) ואם כמות העובש שהצטברה בו גדולה במיוחד שווה לשקול החלפתו, שכן פעולה זו תצריך פירוק של היחידה הפנימית ושליחתה לניקוי מקצועי במעבדה. בשל כך, עלות הניקוי גבוהה יותר ולא כלכלית".

 

צריכים טכנאי מזגנים? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים" 


פורסם לראשונה 08/05/2018 08:36

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים