שתף קטע נבחר

סמים בתפילין: נכדו של ח"כ מואשם בייבוא קוקאין

ברוך קליין, נכדו של ח"כ אליעזר מוזס (יהדות התורה), נתפס בנתב"ג עם מזוודה עמוסת קוקאין. לפי כתב האישום, קליין הבריח את הסם מבלגיה בהנחיית מפעיל ישראלי בתמורה ל-4,000 שקלים. מנות קטנות נמצאו גם בתפילין שהיו ברשותו

 

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ה') כתב אישום לבית משפט המחוזי בלוד נגד ברוך קליין, בן 24 מירושלים, בגין ייבוא סם מסוכן מסוג קוקאין והחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, לאחר שניסה להבריח את הסמים הללו לישראל מבלגיה במזוודה. קליין הוא נכדו של חבר הכנסת אליעזר מוזס מיהדות התורה.

 

לפי כתב האישום, ב-24 באפריל קיבל קליין הצעה מאדם בארץ לטוס לבלגיה במטרה לייבא את הקוקאין לישראל. קליין נענה להצעה וסוכם כי לטיסה יצטרף אדם נוסף וכי קליין יקבל עבור הסם תשלום בסך 4,000 שקלים.

 

למחרת, כך נכתב בכתב האישום, השניים טסו לבלגיה. הם נחתו בבריסל, נסעו משם לאנטוורפן ולנו בבית מלון בעיר הבלגית. יום לאחר מכן קיבל קליין שיחת טלפון ממפעילו בישראל שאמר לו לרדת לרחוב - שם המתין לו אדם נוסף שמסר לו מזוודה ובה היו ארבעה בקבוקי יין שהכילו ארבעה ליטר סם נוזלי מסוג קוקאין. חמישה קילוגרם קוקאין נוספים הוסתרו בתוך דופן כפולה במזוודה.

כיתוב: מעצר בלדר סמים ב נתב
תפיסת הסמים במזוודה של החשוד(צילום: דוברות המשטרה)

כיתוב: מעצר בלדר סמים ב נתב
(צילום: דוברות המשטרה)

קליין וחברו טסו לאחר מכן בחזרה לישראל ונחתו בנמל התעופה בן גוריון עם המזוודה עמוסת הסמים. בנוסף, בכתב האישום נטען כי קליין החזיק בתוך תפילין שתי מנות קטנות של קוקאין במשקל 0.4 גרם.

 

קליין נעצר לבדיקה לאחר שהתעורר חשדם של אנשי המכס, וכשהמזוודה הונחה במכונת השיקוף הובחן בה דבר חשוד שחייב אותם בבדיקה מעמיקה יותר - ובה אותרו הסמים. המעצר בוצע במסגרת פעילות משותפת של בלשי מרחב נתב"ג וימ"ר מחוז מרכז במשטרה.

 

בחקירתו במשטרה סיפר תחילה קליין כי המזוודה שייכת לזוג ישראלים שביקשו ממנו להעביר להם את המזוודה בבריסל עקב עודף משקל - אך בהמשך הודה כי היא שייכת לו וכי קיבל אותה בהתאם להנחיית מפעילו. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה להארכת מעצרו עד תום המשפט.

 

עו"ד עבד אבו עאמר, שמייצג את קליין מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר: "קליין שיתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה מפורטת. לטענתו לא היה לו שום מושג שמדובר בסמים והיה בטוח שהנוזל בבקבוקים הוא אלכוהול. אנו ממתינים לקבל את חומרי החקירה ולאחר שנלמד אותם נגיב בבית המשפט".

עו"ד ליה פלוס. "משפחת מוזס הוכתה בתדהמה" (צילום: עזרא לוי) (צילום: עזרא לוי)
עו"ד ליה פלוס. "משפחת מוזס הוכתה בתדהמה"(צילום: עזרא לוי)

מטעם משפחת מוזס נמסר, על ידי עו"ד ליה פלוס, כי "המשפחה הוכתה בתדהמה עם היוודע דבר מעצרו של בן המשפחה. מדובר בימים של שבר משפחתי גדול, אולם מדובר במשפחה חזקה, מאמינה ומאוחדת הפועלת למטרה משותפת ויחידה והיא הוכחת חפותו של קליין".

 

עוד נמסר כי "חשוב לעשות הפרדה מוחלטת בין המשפחה עצמה שהינה מכובדת, ערכית ומלאת נתינה ותרומה למדינת ישראל לבין האירוע הנקודתי שאיננו מאפיין את אורח חיי המשפחה וככל שיתבהרו הנסיבות. חומר הראיות יילמד כראוי וכלל טענות ההגנה יועלו. יובהר גם שקליין נפל קורבן לתמימותו שלו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
הסמים שנתפסו במזוודה
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים