שתף קטע נבחר

חשש: האבולה חוזרת

ארגון הבריאות העולמי בכוננות: מאז אפריל זוהו ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו 32 מקרי אבולה, 18 בני אדם מתו. הנגיף עלול להתפשט לעיר ענקית - אך לפחות לעת עתה אין חשש ממגפה עולמית כמו זה שהתעורר ב-2014

ארגון הבריאות העולמי הודיע אתמול (ו') כי הוא נערך לתרחיש הגרוע ביותר בעקבות התפרצות נגיף האבולה באזור מבודד ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. הנגיף כבר התפשט לעיר ענקית אחת, ויש חשש שתפוצתו תתרחב.

מפנים אדם שמת מאבולה בעקבות התפרצות הנגיף בליבריה ב-2014 (צילום: AP) (צילום: AP)
מפנים אדם שמת מאבולה בעקבות התפרצות הנגיף בליבריה ב-2014(צילום: AP)

סגן מזכ"ל הארגון לענייני חירום והערכות, פטר סלאמה, אמר כי הוא מקווה שהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו תיתן בתוך ימים אור ירוק להעברת חיסון ניסויי לנפגעים באזור, אבל הוא הדגיש כי התרופה מסובכת לשימוש וכי לא מדובר בתרופת פלא.

 

הסכנה הגדולה ביותר כרגע היא שהנגיף יתפשט לעיר מבנדקה, בירת המחוז שבו היא שוכנת. בעיר זו גרים כמיליון תושבים. "אם עיר כזו תיפגע מאבולה נתמודד עם מגפה עירונית גדולה, וזה יהיה אתגר אמיתי", הזהיר סלאמה. "כשהנגיף מגיע לאזורים אורבניים, במיוחד למשכנות עוני, קשה במיוחד להיפטר ממנו".

 

ארגון הבריאות העולמי קרא לתשע שכנותיה של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו להיערך לאפשרות של התמודדות עם האבולה. הדאגה הגדולה ביותר היא לרפובליקה של קונגו, שלה יש גבול ארוך איתה, ולרפובליקה של מרכז אפריקה, השוכנת מצפון לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. החשש מהתפרצות בינלאומית של אבולה עדיין נחשב נמוך.

הידבקות של אנשי צוות רפואי מגדילה את הסכנה (צילום: AP) (צילום: AP)
הידבקות של אנשי צוות רפואי מגדילה את הסכנה(צילום: AP)

הרפובליקה של קונגו הודיעה לארגון הבריאות העולמי ב-8 במאי על התפרצות האבולה. מאז 4 באפריל התגלו במדינה 32 מקרים שיש בהם לפחות חשד לאבולה ונרשמו 18 מקרי מוות שכנראה נגרמו מהנגיף. בשלושה מקרי תחלואה, בכלל זה מקרה מוות אחד, היו מעורבים אנשי רפואה, ועובדה זו עלולה להחריף את הסכנה של הפצת הנגיף.

 

לפני ארבע שנים הכריז ארגון הבריאות העולמי על מצב חירום בינלאומי בעקבות התפרצות אבולה באפריקה, ההתפרצות הגדולה בהיסטוריה של נגיף זה. יותר מ-28 אלף בני אדם נדבקו אז בנגיף ויותר מ-11 אלף מתו. המגפה דעכה רק בתחילת 2016.

 

מחלת האבולה התגלתה לראשונה ב-1976 בשטח שבו קיימת היום הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. היא גורמת להקאות, התייבשות ודימום חיצוני. בין 70% ל-90% מהלוקים בה מתים.


פורסם לראשונה 11/05/2018 16:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
נגיף האבולה. עדיין אפשר לעצור אותו
צילום: EPA
מומלצים