שתף קטע נבחר

איש הברזל נפטר במשחה בכנרת – איבריו הצילו 6

הספורטאי גב שי מת לאחר משחה בכינרת. משפחתו תרמה את איבריו, שהצילו שישה ישראלים - בהם מחאמיד יערב, חולה סיסטיק פיברוזיס ומושתל הריאות ה-700 בבי"ח בילינסון. אתמול שוחרר יערב לביתו וסיפר על חלומו: להביא ילדים לעולם

 

 

מותו של איש הברזל העניק חיים חדשים: בבית החולים בילינסון מציינים את השתלת הריאות ה-700, מתרומתו של גב שי, תושב גדרה, איש הברזל שנפטר בעת משחה בכנרת. בזכות תרומתו ניצלו חייהם של שישה, ובהם מחאמיד יערב, חולה סיסטיק פיברוזיס.

 

הטרגדיה התרחשה בבוקר ה-27 לאפריל בחוף צמח בכנרת: גב שי, אתלט תושב גדרה ומהנדס בתעשייה האווירית, השתתף בתחרות חצי איש הברזל. דקות לאחר כניסתו למשחה חש גב במצוקה ואותת לפינויו. גב, שהיה חסון מנטלית וגופנית, חילץ עצמו בכוחותיו האחרונים על האלונקה של אופנוע הים, אך חל ככל הנראה עיכוב בהחייאתו על החוף, ולאחר אשפוז ממושך נקבע מותו הקליני שבוע מאוחר יותר.

 

גב שי (צילום: באדיבות המשפחה)
"חלק ממנו מפעפע בשישה אנשים". גב שי ז"ל(צילום: באדיבות המשפחה)
 

בהיותו חתום על כרטיס אדי ובהסכמת המשפחה, תרם האתלט איברים חיוניים. גב הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, הצעיר בהם בן 8. "טוב ליבו והחלק ממנו המפעפע בשישה אנשים אחרים מהווים נקודת אור בעבורנו", סיפרה אשתו  של גב, פרופ' איריס שי. "אנחנו מאחלים בריאות מלאה ואריכות ימים לנתרמים, ונשמח לפגוש אותם בעתיד". 

 

המשפחה מבקשת ממי שראה או צילם את מהלך פינויו של גב שי ליצור קשר עם המשפחה.

 

עוד כתבות בנושא:

נדיר: אחרי שנה בה הייתה מונשמת ועברה השתלת ריאות - ליז התעוררה

לחולי הסיסטיק פיברוזיס אין זמן לחכות

בן 14: חי עם סיסטיק פיברוזיס מרגע שנולדתי

 

"סוף סוף נוכל להתחיל לחיות"

מחאמיד יערב היה בן 6 כאשר אובחן לראשונה כחולה סיסטיק פיברוזיס. לפני כשנה מצבו הידרדר ורופאיו הודיעו לו כי הוא זקוק להשתלת ריאות דחופה. פעמיים כבר נקרא לבית החולים בילינסון להשתלה, אך הוחזר הביתה לאחר שהתברר כי הריאות אינן מתאימות לגופו.

 

לפני כשבוע וחצי נקרא יערב בפעם השלישית לבית החולים בילינסון, הפעם ההשתלה החזירה לו את חייו בחזרה והשבוע הוא שוחרר לביתו. "אני אסיר תודה למשפחה שאיבדה את יקירה ובתוך הטרגדיה הנוראית - הצילה את חיי", אומר יערב, "אני חולם עכשיו להביא ילדים לעולם עם אשתי, שמכירה אותי חולה. עכשיו סוף סוף נוכל להתחיל לחיות".

 

חותמים עכשיו:

 

לחתימה על כרטיס אדי מקוון - לחצו כאן

 

מוחמד יערב בילינסון ()
התרגשו לראות אותו על ההליכון. מחאמיד יערב
 
היבא, אשתו של מחאמיד, התרגשה כשראתה אותו הולך על ההליכון במרפאת הריאות בבילינסון, שעות לפני ששוחרר מבית החולים: "מאוד קשה לי לחשוב על הרגע הזה שבו שמחנו כל כך שנקבל את החיים בחזרה בזמן שמשפחה אחרת התאבלה על יקירם. עכשיו אנחנו מחוייבים לשמור על הבריאות של מחאמיד ולדאוג שהחיים שלנו יהיה משמעותיים לא רק בשבילנו אלא גם כדי לשמור על המתנה שקיבלנו".

 

"התרגשות כמו בהשתלה הראשונה"

"השתלנו 700 חולים שקיבלו ריאות בדקה ה-90 וזכו בחיים חדשים", אמר פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות בית החולים בלינסון, "השתלת ריאות היא ניתוח מורכב שדורש שיתוף פעולה בין אנשי צוות רבים מתחומים שונים – מנתחי לב וחזה, מרדימים, טכנאי לב וריאות, רופאי ריאות, מומחים למניעת זיהומים, אחים ואחיות וצוות טיפול נמרץ. עשרות אנשי צוות עובדים מסביב לשעון לילות כימים, שבתות וחגים מתוך הבנה שבזכות ההקרבה הזו אנו מצילים חיים.

 

"אני מלא התרגשות כשאני מרים טלפון לחולה שיבוא להשתלה. הסיפוק הוא עצום, לראות את מחאמיד היום הולך לראשונה על הליכון. אני תקווה שככל שמספר התורמים יגדל נוכל להציל עוד מאות חולים שחייהם תלויים על חוט דק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
השתתף בתחרות חצי איש הברזל. גב שי ז"ל
צילום: באדיבות המשפחה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים