שתף קטע נבחר

חצי אפוי: בדקנו את הנתב החדש של בזק

Be, הנתב האלחוטי החדש של בזק, מגיע עם קמפיין מרהיב וטכנולוגיה משופרת, אבל רוב היכולות שלו עדיין לא מופעלות. לקנות או לחכות?

האמת? עם קמפיין כל כך מוצלח, מה חשוב המוצר. לא ברור על מה הוציאה בזק יותר: על קמפיין ה"בוקר טו־או־ב" המרהיב עם עומר אדם (וגידי גוב, "הפרזנטור"), או על פיתוח המכשיר שהוא מקדם. מה שבטוח, ההשקעה מלמדת על החשיבות שמייחסת החברה לנתב האינטרנט הביתי החדש שלה, Be.

 

הנתב החדש של בזק (צילום: אילן בשור)
הנתב החדש של בזק(צילום: אילן בשור)

 

Be הוא אכן יצירה מרשימה. נעשה ניסיון לכלול בו את מיטב הטכנולוגיות המוכרות כיום בתחום. כך, הוא מתאים לגלישה במהירות 1 גיגה־ביט בסיבים אופטיים, כולל טכנולוגיית אלחוט מתקדמת בשם Mesh, והוא ערוך ומוכן לנהל בחוכמה המון מכשירי בית חכם (IOT) באמצעות אנטנה פנימית ייחודית.

 

רק שבינתיים, בפועל, עד שבזק תחליט אחרת, Be לא מפעיל אף אחת מהטכנולוגיות הללו. מי שרוכש את BE בימים אלה צריך לקחת בחשבון שהוא מקבל – בינתיים – נתב אלחוטי על סטרואידים בלבד, בשילוב הגנת סייבר. כדאי?

 

האנטנות בפנים

נתחיל בעיצוב. מכשיר לבן, דמוי משפך הפוך, עם חזית דקורטיבית דמויית עץ, שתשתלב היטב בסלון שלכם. אין אנטנות: מהנדסי בזק הזיעו כהוגן בתכנון אנטנות זעירות שישתלבו בקרביו. ועוד הברקה: קווי המתאר של הלוגו B, בחזית המכשיר, משמשים למעשה כתחליף לנורות חיווי: רקע לבן משמעו "מחובר לאינטרנט ול־WiFi", ירוק — רק לאינטרנט, כחול — מוכן להתקנה, ואדום — לא מחובר.

 

הנתב החדש של בזק (צילום: אילן בשור)
בוקר טוב...(צילום: אילן בשור)

 

סוד עוצמתו של Be במעבד החזק המשולב בו – מעבד שתי ליבות, שתומך בהעברת קבצים במהירות ת גבוהה במיוחד. כך, למשל, בתוך הבית יכולים כל המחוברים לרשת הביתית להעביר זה לזה, תיאורטית, קבצי וידיאו באיכות 4K ובמהירות של עד 1 גיגה־ביט בשנייה. ניסינו. לא הפעלנו סטופר, אבל העברות הקבצים אכן חלקות, מהירות ויציבות מאי־פעם.

 

ומה לגבי מהירות גלישה באינטרנט של 1 גיגה? יש אופציה, בטח — ה־Be כולל אפילו שקע לחיבור אופטי — אבל רק בבוא הזמן, ביום שבו תחליט בזק להפעיל סוף־סוף את רשת הסיבים האופטיים שלה בישראל.

נתב ה־Be יכול לשרת בו־זמנית כ־30 מכשירים בלי למצמץ, בערך פי שניים מנתב בינוני בשוק. במשפחה ממוצעת מחוברים כיום לרשת ה־WiFi הביתית כ־10 מכשירים — מחשבים אישיים, טלוויזיות חכמות, סמארטפונים, ועוד. ביום שבו יתפוס "הבית החכם" תאוצה, ואיתו גלאי התנועה והנפח והעשן והקול המקושרים לרשת — המספר הזה יזנק פלאים. בנתבים הקיימים, ככל שעולה מספר המכשירים המחוברים במקביל, אתם חווים יותר איטיות ברשת. לא ב־Be.

 

מעבר שקוף

נתבי ה־WiFi המודרניים יודעים כיום להריץ במקביל שתי רשתות שונות: האחת של 2.4 גיגה־הרץ לגלישה סטנדרטית והשנייה של 5 גיגה־הרץ, להרצת מדיה ווידיאו. ברובם אתם נדרשים להחליט מתי לגלוש באיזו משתי הרשתות. Be, לעומת זאת, מציג רשת אחת בלבד, ולא דורש התערבות: המעבר בין הרשתות שקוף ואוטומטי. כך גם בין הערוצים השונים בתוכן: הנתב סורק כל הזמן את כל התדרים באזור ומתקבע על הערוץ הכי פנוי. די לחלוק ערוצים עם השכנים מלמעלה ובצורך באתחול או בשינוי ערוצים ידני.

 

הנתב החדש של בזק: חצי אפוי (צילום: אילן בשור)
הנתב החדש של בזק: חצי אפוי(צילום: אילן בשור)

 

בזק גאה בעובדה שב־Be משולבת טכנולוגיית Mesh, שנעזרת במיני־ראוטרים חכמים הפזורים בבית להבטיח מהירות ואיכות גלישה גם בפינות מרוחקות. המערכת מזהה את כל מכשירי הבית ומקצה לכל מכשיר את עוצמת הקליטה האופטימלית הנדרשת לו. העניין הוא, שוב, שה־Mesh טרם מופעלת ב־Be, ובזק אפילו לא החלה למכור את יחידות ההרחבה, המיני־ראוטרים, הנדרשים. מתברר שהחברה מחכה פשוט לתקינה הבינלאומית הסופית של הטכנולוגיה הטרייה כדי לשחרר את העדכון ל־Be. עד מתי היא תחכה? לא יאוחר מספטמבר, מבטיחים בחברה.

 

לשלוט על הרשת

זו לא הטכנולוגיה היחידה המובנית ב־Be וממתינה לתקן העולמי הרשמי. גם האופציה לניהול מכשירי "הבית החכם" מחכה להסכמה הבינלאומית לתקן IOT. ב־Be משולבת אנטנה בטכנולוגיית Zwave, שיודעת לנהל מגוון עצום של גלאים וחיישנים. בזק מבטיחה "להתניע" את האופציה מרחוק, בעדכון תוכנה, כשיגיע המועד.

 

בהזדמנות החגיגית של השקת הנתב, בזק מצמידה לחבילה גם את טכנולוגיית Bcyber, תוכנת ההגנה שלה מפני פריצות סייבר, הונאות אשראי וסתם נוזקות. ההגנה מתבצעת מאחורי הקלעים, אבל דיווחים והודעות על זיהוי ניסיונות פריצה וחבלה תוכלו לקבל בזמן אמיתי בסמארטפון שלכם באמצעות האפליקציה הנלווית ל־Be (שניתנת להורדה בחנויות גוגל ואפסטור).

 

האפליקציה הזו היא שדרוג קל של זו שנלוותה עד כה לשירות הסייבר. אפשר להגדיר (ולשנות) דרכה את שם הרשת והסיסמה ואת ספק האינטרנט, והעיקר – לשלוט על הרשת הביתית: "לראות" כל אחד מהמכשירים, לחסום אותו משימוש, לבחון את רמת השימוש שלו ברשת יחסית למכשירים האחרים, ועוד.

 

אז לרכוש או לא לרכוש? ה־Be הוא עסקה טובה למי שנכווה מקליטת אינטרנט כושלת ברחבי הבית, ומעוניין בפתרון עתידי "עם אבא ואמא", גם אם הוא חלקי בלבד בינתיים. קצרי סבלנות, חסכנים ופריקי טכנולוגיה יעדיפו פשוט לרכוש את אחד מנתבי ה־Mesh החדשים המוצעים כבר למכירה בארץ. הנתב מוצע ללקוחות האינטרנט (תשתית) של בזק במחיר של 12.90 שקל לחודש, לשנתיים. בהמשך: 19.90 שקל לחודש. יש לכם נתב קיים של החברה? תוכלו לשדרג בעלות חד־פעמית של 99 שקל (ולהיכנס למסלול התשלום החודשי).

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים