שתף קטע נבחר

דיווח: נלכד "המוח" שמאחורי שריפת הטייס הירדני שנפל בשבי דאעש

כלי תקשורת בבריטניה ציטטו גורמים ירדניים ולפיהם אחד מחמשת בכירי דאעש שעל לכידתם נודע לאחרונה הוא זה שתכנן את הוצאתו המחרידה להורג של הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה. עוד הוא מואשם בהשתתפות בטבח של כ-700 בני אדם בסוריה

הוצאה מחרידה להורג. מתוך הסרטון שפרסם דאעש ()
הוצאה מחרידה להורג. מתוך הסרטון שפרסם דאעש

כוחות הקואליציה נגד דאעש לכדו את בכיר הארגון שעמד מאחורי הוצאתו המחרידה להורג של הטייס הירדני בפברואר 2015. כך מסרו הלילה (ד') גורמי ביטחון ירדניים לכלי תקשורת בריטיים.

 

על פי הדיווחים, סדאם ג'מאל היה "המוח" שמאחורי שריפתו בחיים בתוך כלוב של הטייס מועאז אל-כסאסבה, שנפל בשבי דאעש בסוריה בדצמבר 2014. ג'מאל הוא אחד מחמשת המפקדים הבכירים מארגון "המדינה האיסלאמית", שעל לכידתם הודיעה הקואליציה בשבוע שעבר.

סדאם ג'מאל ()
סדאם ג'מאל, מתוך הטלוויזיה העיראקית

ג'מאל, שהיה מושל מחוז פרת של "המדינה האיסלאמית", מואשם על פי הדיווחים גם בהשתתפות בטבח בסוריה ב-2014, שבו נרצחו 700 בני שבט שניסה להתקומם נגד שלטון דאעש. עוד נטען כי הוא הורה על רציחתם של ילדים מול הוריהם, וכי הוא רצח בעצמו בני משפחה שלמה לאחר שהורי המשפחה מנעו מבתם להינשא לו.

 

אחרי נפילתו של הטייס אל-כסאסבה בשבי גילו תומכי דאעש ברשתות החברתיות אכזריות יוצאת דופן, כשתחת ההאשטאג "#הציעו_דרך_להרוג_את_הטייס_החזיר_הירדני" נתנו לארגון הצעות לדרכים מחליאות להוציא אותו להורג: מעריפת ראש, דרך דריסתו בדחפור ועד שיפודו.

הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה ()
הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה

דבר מעצרו של ג'מאל, כאמור, פורסם בשבוע שעבר. על פי הדיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס", תחילה נלכד עוזר בכיר של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדדי, ובאמצעות שימוש בטלפון הנייד שלו נלכדו הארבעה הנוספים שפותו להגיע למקום מארב בסוריה.

  

ב"רויטרס" דיווחו כי העוזר הבכיר שנלכד הוא איסמאעיל אל-אית'אווי, שהיה ידוע גם בכינוי "אבו זייד אל-עיראקי". על פי הדיווח, הוא נלכד כבר בחודש פברואר בטורקיה ונמסר לגורמי ביון עיראקיים. בעיראק תיארו אותו כעוזר אישי של אל-בגדדי, וכאחראי להעברת כספי מימון עבור הארגון ממדינות שונות בעולם.

 

דובר הקואליציה, ריאן דילון, כינה את המעצרים "מכה משמעותית לדאעש". נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הרגע לכדו את חמשת המפקדים הכי מבוקשים בדאעש!".

 

הישאם אל-האשימי, בכיר במערכת הביטחון העיראקית, אמר ל"רויטרס" כי אל-אית'אווי וג'מאל הם שני המנהיגים הכי בכירים של דאעש שאי פעם נתפסו בחיים. לדברי אל-האשימי, המבצע בוצע בשיתוף פעולה עם כוחות אמריקניים משני צידי הגבול בין סוריה לעיראק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים