שתף קטע נבחר

ואז רוס אמר רייצ'ל: החתונות הגדולות בטלוויזיה

הרגע שריגש את כל חובבי "האנטומיה של גריי" לדורותיה, הכלה המפלצתית של "בנות", כל החתונות של רוס מ"חברים" והסצנה של "משחקי הכס" שצבעה את המסך באדום. האירוע הגדול זכה לאינספור פרקים מיוחדים בסדרות - לכבוד החתונה המלכותית חזרנו לרגעים שגרמו לנו להגיד איי דו

חולים על זה: "חברים"

במבט לאחור נראה שקונספט החתונה עניין, הטריד וריגש את חברי "חברים" כאילו לא היה מדובר בקבוצת, ובכן, חברים, שבהווייתה ייצגה (או לפחות התיימרה לייצג) את התא המשפחתי החדש. "חברים" היוותה קונטרה ניינטיזית לתפיסות ארכאיות שפג תוקפן. הם אהבו כמו משפחה, חיו צמוד ובקרבה מתוך בחירה, עשו חגים יחד וחלקו רגעים וסודות שבחיים לא הייתם מספרים לאימא שלכם. ובכל זאת, למרות כל אלה, ניכר שהטקס, הו הטקס – בין שמדובר בכזה של אחד מבני החבורה או של מישהו חיצוני לה, כמו הכתיב את חייהם והפך למניע עיקרי לפעולה בחייהם עמוסי הדרמות.

 

 

רייצ'ל נכנסת לחבורה בפרק הראשון לסדרה כשהיא למעשה בורחת מחתונה – זו שייעדה לה עתיד אפור ובורגני. צ'נדלר ומוניקה התחתנו, רוס התחתן עם אמילי אבל אמר את שמה של רייצ'ל בטקס, רוס ורייצ'ל התחתנו שיכורים בווגאס, ג'ואי הציע לרייצ'ל נישואים (מה שאומר שטכנית – חמישה מתוך שישה מהחברים העלו בשלב מסוים את סוגיית הנישואין ביניהם), פיבי התחתנה בשלג, וכולם רבו מי הולך להיות השושבין כאילו מדובר בכבוד האולטימטיבי לו יכול לייחל "חבר".

 

אלוהים, כמה הם אהבו חתונות בסדרה הארורה ההיא. כל פרק, כל סצנה, כל אפיזודה קצרה בחייהם של ששת החברים כמו כיוונה לרגע אחד בחייהם. זה שבו יקבלו את האישור הסופי והרשמי להיותם בני תרבות, יעזבו את קופסת הסרדינים החברית שהם תקועים בה כל כך הרבה שנים, יבואו בברית הנישואים ויחיו באושר ובעושר. לפחות עד הרגע שהמציאות תיכנס בהם חזיתית ב-250 קמ"ש. (עמי פרידמן)

 

 

החתונה של רוס ורייצ'ל ()
החתונה של רוס ורייצ'ל בלאס וגאס

 

הבריידזילה ממנהטן: "בנות"

אחת החתונות שייזכרו כמקרה קלאסי של "הכתובת הייתה על הקיר" היא זו של מארני מהפרק הראשון של העונה החמישית של "בנות", עם דזי המוזיקאי המעורער. כשברקע הנשיקה הבלתי נמנעת של אדם וג'סה, נראה שגם שתי הבנות האחרות, האנה ושוש, התקשו בתחילה לענות על הציפיות של מארני, שהפכה בינתיים לבריידזילה מן המניין. החל מבן הזוג של האנה, פראן, שכנגד כל האיסורים נכח בעת ההתארגנות של הבנות ("יש לו פין, והוא נמצא כאן", כפי שניסחה זאת מארני רגע לפני ששלחה את שוש לגרש אותו), דרך הציווי של מארני על האנה, כנגד רצונה, להתאפר ולענוד אביזר לשיער, ועד תקרית האיפור המזעזע והמוגזם של הכלה.

 

הבריידזילה המושלמת. "בנות" (צילום: Mark Schafer) (צילום: Mark Schafer)
הבריידזילה המושלמת. "בנות"(צילום: Mark Schafer)

 

כמובן, בסופו של דבר הרביעייה מתעשתת, שיחת ניעור נוקבת בין מארני להאנה משחררת את האוויר מהבלון, ובגזרת האיפור והשיער ג'סה מגיעה לישועה. רק חבל שהחתן בדיוק נזכר שהוא מת מפחד וחווה התקף חרדה שמסתיים בכך שהוא קופץ לנהר הקרוב, וריי, המאוהב במארני בעצמו, אמון על שיחת היישור שלו. הוא, אגב, מצליח - אבל איך לומר, ניצני הפסיכוזה שמופיעים במערכה הראשונה יהפכו לשיגעון במערכה השלישית - והנישואים של השניים מתבררים כקטסטרופה ומסתיימים במהרה.

 

אגב, באחד הראיונות מעידה לנה דנהאם על כך שבתקופת צילומי הפרק אליסון וויליאמס (המגלמת את מארני) בדיוק תכננה את חתונתה, והייתה מודל לקוליות ורוגע עבור כל כלה. אולי הפרק עזר לה לשחרר את הבריידזילה שמיאנה לפרוץ מתוכה בחיים האמיתיים. (אורין ויינברג) 

 

לא היה כלום: "סיינפלד"

החתונה הטלוויזיונית שלא הייתה, למעשה, וטוב שכך. כי אם יש סימן מובהק לשוני הקונספטואלי שמפריד בין "חברים" ל"סיינפלד", שני הסיטקומים הפופולריים ביותר בניינטיז, כנראה הוא מתבטא באופן הטיפול שלהם בחתונות. ג'רי סיינפלד מפחד ממחויבות ומחליף בנות זוג שעם אף אחת מהן הוא לא רואה או רוצה עתיד בכלל; איליין בלתי ניתנת לחיתון מרוב קפריזות וקריימר, ובכן, האיש בקושי מכיל את עצמו.

 

ג'ורג' קוסטנזה בסיינפלד ()
כמעט התחתנו. ג'ורג' וסוזן
 

אבל בין כולם דווקא ג'ורג' כמעט הגיע למעמד. מכורח נסיבות שלא לחלוטין היו תלויות בו, מטעמי אינרציה, דבר הוביל לדבר ואיכשהו כמעט קיבלנו את פרק החתונה של מר וגברת קוסטנזה. ואז נפרדנו מסוזן במהלך תסריטאי מבריק, מספיק מופרך כדי להצחיק אבל כזה שיכול לקרות במציאות - בטח לאחד כמו ג'ורג' שגם כך לא רצה בחתונה הזו. סוזן ליקקה בולים ומתה, ובעלה המיועד קיבל, כנראה בפעם היחידה בתולדות הסיטקום נטול הקיטש הזה, את שפילל לו. ניצחון בודד בשרשרת הפסדים קולוסאלית אינסופית. לפחות עד שהוא הבין מה חיכה לו אחרי. (עמי פרידמן)

 

זה ייגמר בדם: "משחקי הכס"

שמלות שנראות כמו קצפת, ריקודים עם הדוד ועוגה שחותכים בשניים הם מראות מאושרים ואופייניים כל כך לטלוויזיה האמריקנית – אבל כשמגיעים לווסטרוז המילה חתונה לובשת פנים אחרות. בעולם האכזר שברא ג'ורג' מרטין, זה אירוע פוליטי במקרה הטוב ומרחץ דמים במקרה הרע. מהחתונה האומללה של סאנסה עם טיריון, דרך החתונה הסגולה שבה נפטרנו מהמלך ג'ופרי ועד הזיווג מקפיא הדם של אותה סאנסה עם ראמזי בולטון הסדיסט – הסדרה הזו הפכה את האירוע המשמח לכר פורה להתעללויות שונות.

 

חתונה שהפכה לטבח. "משחקי הכס" (צילום: Helen Sloan) (צילום: Helen Sloan)
חתונה שהפכה לטבח. "משחקי הכס"(צילום: Helen Sloan)
 

מעל כולן התעלתה החתונה האדומה, זו שבה התחתן אחיה של קטלין סטארק עם ילדה ממשפחת פריי. היא התחילה כמו אירוע פוליטי שחייבים להגיע אליו, אבל פתאום, קצת אחרי שהתחיל להתנגן השיר "גשמי קאסטמיר", טבחו בני פריי במשפחת סטארק, כולל חרב בבטן של אישה הרה. הרצח ההמוני הזה, שיזמו הלאניסטרים, היכה צופים בתדהמה גם בגלל האכזריות המזעזעת וגם בגלל הפרידה מדמויות אהובות כמו רוב סטארק. המילים "החתונה האדומה" הפכו למזוהות לנצח עם הקיצוניות האלימה של "משחקי הכס" ולסצנה בלתי נשכחת בהיסטוריה הטלוויזיונית. לא פחות. (נילי לוין)

 

חתונה עם שדה: "באפי ציידת הערפדים"

אם אפשר לכתוב על חתונה שכל המשתתפים נרצחים בסופה, או כזאת שהחתן מתבלבל בה בשם הכלה, בוודאי שאפשר להתייחס לחתונה שבה החתן בורח. בעונה השישית של "באפי ציידת הערפדים", אניה, שדת נקמה לשעבר, מתכוננת לחתונתה עם זאנדר. האירוע מתחיל כחתונה רגילה: זוג מעט לחוץ, שמלות שושבינות מגוחכות וירוקות, משפחה מורחבת ושיפוטית וכן, כמה שדים שבאים מהצד של הכלה (אנחנו יודעים באיזה שולחן היינו רוצים לשבת). הכול משתנה בקבלת הפנים כשזאנדר פוגש ב"עצמו בעתיד" שמראה לו איזה עתיד עגום מצפה לו אם יתחתן - כזה שבו הוא ואניה רבים כל הזמן והוא נופל לטיפה המרה והופך למריר כמו אביו. זאנדר, שמעולם לא היה העיפרון הכי מחודד בקלמר, מחליט לנטוש את אניה מבלי לדבר עם אף אחד על העניין.

 

הסיפור עצוב במיוחד משום שרגע לפני החתונה, אניה התאמנה על נדרי החתונה שלה שהיו כנים, ישירים ומלאי אהבה. "סוף-סוף אני מבינה מה זאת אהבה", אמרה לעצמה מול המראה שדת הנקמה, שכל מהותה לפני שפגשה את זאנדר הייתה לפגוע בזוגות שנפגעו בגלל אהבה. גם אחרי שזאנדר חזר והבין ששד נכנס לו לראש, הוא החליט לנטוש את אניה והודה שתמיד חשש מהחתונה. היא בתגובה חזרה להיות שדת נקמה עוצמתית יותר מתמיד. איזה אפס. (אינה טוקר) 

 

האורחים הביכו: "המשרד"

בפרק השני של סדרת המופת "המשרד" (האמריקנית. זה לא הזמן להתווכח ולצדד בבריטית. או בישראלית) נרדמת פאם (ג'נה פישר) על הכתף של עמיתה למשרד ג'ים (ג'ון קרזינסקי) – וכל בנאדם שיש לו לב פועם, מחכה פחות או יותר מהרגע הזה שהשניים האלה כבר יהיו ביחד. זה נמשך כמה שנים והיו הרבה דרמות בדרך, אבל בסופו של דבר הם מגיעים לחתונה המיוחלת שלהם אי שם במפלי הניאגרה, ולצערם המיקום המרוחק לא מנע מכל החברים למשרד להגיע – ולהביך. בערך.

 

בין פליטה מייקל-סקוטית מצידו של ג'ים שפאם בכלל בהיריון, רומן מפתיע בין דווייט לאחת השושבינות ופציעה אינטימית של אנדי, האירוע הגדול יוצא לדרך. סצנת החתונה היא כנראה הרגע הכי חמוד בכל הסדרה (חוץ מהמשבר/נשיקה של פאם וג'ים בערב הקזינו, או כשמייקל הוא היחיד שבא לתצוגה של פאם. או כשג'ים לא מציע נישואים וסתם שורך שרוכים. שיט, הסדרה הזו טובה מדי) – עם הומאז' לסרטוני פלאש מוב בחתונות שהציפו את הרשת אי שם ב-2009, כשפרק החתונה הכפול שודר.

 

 

חתונה מזויפת. "המשרד"
 

תוך כדי הריקודים המביכים לצלילי Forever הקיטשי של כריס בראון אנחנו מגלים שג'ים ופאם המושלמים לא ממש מוטרדים ממה שקורה מולם – כי הם בכלל ברחו בינתיים ונישאו על ידי קפטן של סירה בתוך המפלים המפורסמים, והחתונה בכנסייה היא בעצם פייק. אין ספק שסתם עוד חתונה זה לא משהו שיכול להתאים לשניים האלה או בכלל לסדרה הזו, והיוצרים בהחלט הצליחו לעמוד בציפיות הגבוהות ואפילו להתעלות עליהן. ועל הדרך לגרום לכל חתונה אחרת בעולם להיראות הרבה פחות מרגשת. (דניאלה רגב) 

 

דביקים: "האנטומיה של גריי"

חתונה היא אירוע מאושר עם פוטנציאל לקיטש אינסופי. ואם אמרתם קיטש - אמרתם "האנטומיה של גריי". הסבונייה שמלווה אותנו כבר יותר מעשור ידעה לא מעט רגעי איי דו - מעטים לא נגמרו בגירושים. מבין שלל חתונות הבזק (אמיליה ואואן, לכו תבינו), הכושלות (אפריל והכבאי החתיך, כריסטינה ובורק), המפוארות שלא לצורך (אלכס ואיזי, נו באמת) והמשמימות (ריצ'רד וקתרין), נזכור תמיד את ההיא שנחקקה בלב - "פוסט איט" של דרק ומרדית'.

 

 

הזוג הכי רומנטי שהיה לנו החליטו להתחייב זה לזו על פתקית דביקה ולוותר על כל המעמד המרגש. מאז אותו רגע הם שמרו על ההתחייבות כנגד כל הסיכויים והקשיים שהחיים (והתסריטאים) העמיסו עליהם - עד שהמוות (והתסריטאים) באמת הפרידו ביניהם. בליבות הצופים דרק יישאר לנצח מקדרימי הנפלא, והרעיון להינשא בעזרת פוסט איט הוא רק עוד הוכחה לקסם שלו. יהי זכרו ברוך. (נילי לוין)

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים