שתף קטע נבחר

ארדואן: ישראל בריונית, נסכל את גניבת ירושלים

נשיא טורקיה ממשיך לתקוף: "נתייצב לצד הפלסטינים ככל שיידרש ולא נאפשר לה לגנוב מהם את ירושלים", אמר ארדואן. "מועצת הביטחון קרסה, אם העולם ימשיך להסכים עם מעשי ישראל - הדבר יוביל לכאוס"

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן פגישה עם תרזה מיי ב בלונדון בריטניה (צילום: EPA)
ארדואן. ממשיך לתקוף(צילום: EPA)

נמשכות המתקפות המילוליות של נשיא טורקיה על ישראל: רג'פ טאיפ ארדואן אמר הערב (יום ד') כי ישראל מתנהגת ב"בריונות" והבהיר כי טורקיה "לא תאפשר לה לגנוב את ירושלים מהפלסטינים".

 

לדברי ארדואן, "טורקיה תמשיך להתייצב לצד הפלסטינים ככל שיידרש. אם העולם ימשיך להסכים עם מעשי ישראל - הדבר יביא לכאוס שנשלט על ידי בריונות". בארוחת ערב שקיים באנקרה אמר ארדואן כי ארצו מנסה לגרום לחברי מועצת הביטחון של האו"ם "להיות פעילים יותר" בכל הקשור למהומות בעזה.

 

נשיא טורקיה תקף את מועצת הביטחון ואמר כי היא "קרסה", אל מול אירועי עזה, שבמסגרתם נהרגו ביום שני 61 פלסטינים ויותר מ-1,200 נפצעו. הוא אמר כי הרמטכ"ל ושר החוץ שלו פועלים כדי לפנות פצועים מעזה. 

 

  

 

ציטוטים בנימין נתניהו ורג'פ טאיפ ארדואן (צילום: אלכס קולומויסקי, MCT, AFP)
(צילום: אלכס קולומויסקי, MCT, AFP)

מוקדם יותר היום החריפה המתיחות בין ירושלים לאנקרה, כששגריר ישראל בטורקיה איתן נאה, שגורש בהוראת ארדואן, עבר טקס השפלה מצולם כשנדרש לעבור בידוק קפדני בנמל התעופה הבינלאומי באיסטנבול.

 

השגריר נאה התבקש להסיר את נעליו כשאיש ביטחון נגע במכנסיו. צוותי תקשורת טורקיים זומנו לצפות בנעשה וצילמו אותו מרים את הז'קט לבקשת אנשי הביטחון. בעקבות ההשפלה המצולמת, זומן הממונה הטורקי בתל אביב למשרד החוץ לשיחת נזיפה. 

 

בימים האחרונים החליפו ארדואן וראש הממשלה בנימין נתניהו החליפו גינויים בחשבונות הטוויטר. "ישראל מדינת טרור", אמר ארדואן שלשום. "המתקפה נגד המפגינים בעזה חושפת את פרצופה המכוער של ישראל - שמבצעת רצח עם בעזה".

יאיר נתניהו (צילום: גיל יוחנן)
הפוסט של יאיר נתניהו(צילום: גיל יוחנן)

הוא גם תקף ישירות את נתניהו ואמר כי הוא ראש ממשלה עם דם על הידיים. אתמול אמר הנשיא הטורקי: "חמאס אינו ארגון טרור והפלסטינים אינם טרוריסטים. זו תנועת התנגדות שמגנה על המולדת הפלסטינית נגד כוח כובש. העולם סולידרי עם הפלסטינים אל מול המדכאים שלהם". יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, כתב באינסטגרם "Fuck Turkey".

 

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי ארדואן "הוא באמת אויב" וקובע כי "אין שום סיבה מבחינה מוסרית ומבחינה היסטורית" לא להכיר בשואה הארמנית. כץ גם המליץ לישראלים לא לטוס לטייל בטורקיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים