שתף קטע נבחר

תל אביב נערכת להצמיד את מצעד הגאווה לאירוויזיון

חגיגה כפולה? העירייה נערכת להקדים את מפגן קהילת הלהט"ב כדי לקיים אותו סמוך לגמר אירוויזיון 2019 שיהיה בירושלים. חבר מועצת העיר יניב ויצמן: "באירוויזיון תמיד רואים בקהל דגלי גאווה, כך שזה נראה לנו הכי הגיוני"

 

 

 הנהלת עיריית תל אביב-יפו החלה להיערך להקדמת מצעד הגאווה בשנה הבאה כך שיחפוף לאירוע אירוויזיון 2019 שצפוי להתקיים בירושלים. לפיכך, האירוע שבו מציינת קהילת הלהט"ב את מאבקה בחודש יוני, יוקדם ככל הנראה לסוף חודש מאי.

 

הנהלת העירייה כבר קיימה כמה דיונים בנושא ואנשיה אף החלו לבדוק את היערכות בתי המלון, אטרקציות לתיירים ואתרי בילוי באביב הבא.

 

ל-ynet נודע כי על הפרק שני תאריכים להקדמת המצעד: יום שישי שאחרי שני חצאי הגמר ולפני הגמר או בשבוע שלאחר התחרות. במצב כזה יוכלו עשרות אלפי תיירים שמגיעים לישראל לבלות שבוע נוסף בארץ.

 

נטע ברזילי (צילום: עידו ארז, AFP)
נטע ברזילי בניצחון הגדול בליסבון ומצעד הגאווה בתל אביב(צילום: עידו ארז, AFP)

יניב ויצמן ()
"זה יהיה סוף שבוע שלא היה כמותו בישראל". יניב ויצמן

 

"האירוויזיון הפך במרוצת השנים לאחד מהאירועים המשמעותיים בחיי הקהילה הגאה", הסביר חבר מועצת העיר יניב ויצמן, שממונה על תיק הקהילה הגאה בעירייה. "הוא מייצג את ערכי הקהילה, כדוגמת פלורליזם, צבעוניות, יכולת הכלה ושוויון, כך שלא מדובר רק באירוע של שירים אלא גם של ערכים והעברת מסרים חברתיים".

 

ויצמן אמר עוד כי "לא בכדי, בהופעות האירוויזיון תמיד רואים בקהל דגלי גאווה, כך שכשאירוע כזה מגיע לישראל - זה נראה לנו הכי הגיוני לעשות את זה בתקופת המצעד". לדברי חבר המועצה, התוכנית היא ש"ביום שישי יצעדו מאת אלפי חוגגים בתל אביב וביום שבת יעלו לירושלים לגמר האירוויזיון. כך שזה יהיה סוף שבוע שלא היה כמותו בישראל".

 

בעירייה הופתעו מכמות המשתתפים העצומה בחגיגות הניצחון של זוכת אירוויזיון 2018 נטע ברזילי בכיכר רבין. כבר לאחר ההופעה הבינו שלא יהיה מנוס מלקיים את המצעד בסמוך לתחרות הזמר שהצליחה לאחד כל כך הרבה חוגגים. ברקע הדברים יצוין כי ברזילי צפויה ליטול חלק באירועי מצעד הגאווה 2018 בחודש הבא.

 

המצעד בתל אביב ייצא בשמונה ביוני בשעה 12:00 מגן מאיר לעבר פארק צ'רלס קלור. בשעה 13:00 יוזנקו המשאיות שייסעו מרחוב הרברט סמואל ועד למתחם הפארק שיכלול אזור מוצל למשפחות עם הפעלות לילדים, הופעות ומתקנים מתנפחים, מתחם נוער שבו יפעל ארגון הנוער הגאה, מתחם צ'יל אאוט ודוכני מזון, שתייה ומוצרי גאווה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז, AFP
מצעד הגאווה בתל אביב ונטע ברזילי בערב הניצחון הגדול בליסבון
צילום: עידו ארז, AFP
מומלצים