שתף קטע נבחר

האיש שלנו ב"דדפול": הצלם הישראלי שכבש את הוליווד

"רובוטריקים: האביר האחרון", "פצצה אטומית" ועכשיו גם "דדפול 2" - האיש שצילם את כל הסרטים האלה הוא בכלל ישראלי בשם יונתן סלע. "היו המון אלתורים על הסט אז היה מאוד מצחיק", הוא מספר בריאיון ל-ynet על הלהיט האחרון שלו ומדבר על הקליפ הוויראלי שצילם לאחת, מיילי סיירוס

אחרי ההצלחה של גל גדות קשה להתלהב מישראלים שעובדים בהוליווד, בטח ובטח אם מדובר בכאלה שעומדים מאחורי המצלמה ולא לפניה. ובכל זאת, אם מסתכלים על הרזומה הקולנועי של יונתן סלע, אי אפשר שלא להתפעל ממנו: "ג'ון וויק" (2014), "פצצה אטומית" (2017), "רובוטריקים: האביר האחרון" (2017) ועכשיו הסרט החדש שלו, שמציב אותו בליגה של הגדולים, "דדפול 2". סלע (40), שעבר לארצות הברית לפני כמעט 20 שנה, צילם את כולם.

 

"לפני עשר שנים צילמתי סרט בלוס אנג'לס, ומי שהיה אחראי על הפעלולים היה דיוויד ליץ', והתחברנו", מספר סלע בריאיון ל-ynet. ליץ' הוא כמובן הבמאי של "דדפול 2", מי שהחליף את טים מילר שפרש מההפקה וביים את הסרט הראשון. לפני שעבר לבימוי, ליץ' נודע בתעשייה כמתפעל פעלולנים. "היה לו ראש פתוח והיה לנו ממש כיף. במשך השנים הוא התקשר כמה פעמים ורצה שנעבוד ביחד אבל אף פעם לא הייתי זמין עד ל'ג'ון וויק" ומשם ל'פצצה אטומית" ול'דדפול 2", מסכם סלע את הדרך שהובילה אותו לצלם את אחד מגיבורי העל האהובים והמצחיקים שיש.

 

סלע נולד בפריז אבל גדל בתל אביב ולמד במגמת הקולנוע בתיכון עירוני א'. "תמיד אהבתי סרטים. תמיד רציתי ליצור את החוויה הזאת שאני חוויתי בקולנוע", הוא מספר. בגיל עשר הוא אפילו נקלע לסט של "רשימת שינדלר" בפולין במהלך טיול עם סבא שלו. את דרכו כצלם החל בגיל צעיר מאוד, עוד כשהיה נער. "כל פעם כשהיה חופש מבית הספר או בקיץ הייתי הולך לבית ספר קמרה אובסקורה ועבדתי שם. אחר כך התחלתי לצלם סרטי גמר באוניברסיטת תל אביב, לא בתור סטודנט, הייתי בן 16". בגיל 19 הוא שמע על בית הספר לקולנוע בלוס אנג'לס שמתמחה במקצועות הקולנוע השונים, צילום, בימוי, הפקה וכדומה, והחליט לנסוע לנסות את מזלו מעבר לים.  

 

 

יונתן סלע ()
סלע על הסט של "דדפול 2"

עד כמה מורכב לצלם סצנות אקשן גדולות כמו ב"דדפול 2"? או שבימינו הכול ממחושב?

"לא, זה מורכב. קודם כל מתחילים בסיפור, מה אנחנו רוצים לספר, ואז לאט-לאט אנחנו יוצאים מהתסריט אל הרעיון. השאיפה היא תמיד לעשות הכל במצלמה, וכמה שיותר ארוך ובלי לחתוך. זו הגישה שלי ושל דיוויד, ואז מתחילים לפרק את זה - האם אפשר לעשות את זה באמת, מה צריך לבנות והאם צריך מחשב".

 

בוויכוח שבין תלת ממד לצילום דו-ממדי הוא נשאר נייטרלי. "אני אוהב גם וגם אבל לפעמים הכי פשוט הכי יפה. בסך הכול זה עוד כלי שאפשר לעשות איתו הרבה וצריך להתאים לסרט".

 

כמובן ש"דדפול 2" זה לא רק סצנות פעלולים מטריפות (ורמת האקשן בסרט בהחלט מכובדת), אלא גם בדיחות, והרבה. סלע מגלה שמאחורי הקלעים היה מבדר בדיוק כמו צפייה בסרט, ואולי אפילו יותר. "היה מאוד מצחיק, כי היו המון אלתורים על הסט. היו רגעים שהבמאי התחיל לצחוק וזה נכנס לסאונד והיינו צריכים לעשות עוד טייקים. אבל כן, היה מאוד מצחיק".

    

 

דדפול 2 ()
"היינו צריכים לעשות עוד טייקים כי הבמאי צחק"

ואיך היה המפגש עם ראיין ריינולדס?

"הוא מאוד פשוט וצנוע, ויש לו חוש הומור חשוך. סך הכול, כמעט כל השחקנים הם אנשים נורמליים. יש מעט מאוד שחקנים ששונים מאיך שהם נראים על המסך".

 

מלבד סרטים עתירי תקציב, סלע גם חתום על כמה מן הקליפים האייקונים בשנים האחרונות, בהם הקליפ של מיילי סיירוס, Wrecking Ball. בנוסף עבד עם כוכבים כמו ביונסה, ריהאנה, בריטני ספירס וג'יי זי. "אחרי שעושים 300 קליפים אתה כבר לא יודע לזהות מה יהיה ויראלי", הוא עונה כשנשאל אם ידע שהקליפ של מיילי סיירוס שבו היא מתנדנדת עירומה על כדור בטון ענק יצליח, ומעדיף להתייחס לחלקו הטכני של הקליפ: "הבמאי היה צלם סטילס, אז זו הייתה חוויה מעניינת לעבוד איתו. הקליפ הוא בעצם השראה לקליפ הקלוזאפים של שייניד אוקונור (Nothing Compares 2U)".  

 

 

אתה עדיין מתרגש לפגוש מפורסמים?

"מתרגש? לא, סך הכול כולנו אנשים. אני מאוד מעריך אומנים ושחקנים אבל בסופו של דבר כולנו עובדים ביחד. אז אם אני צריך עוד רגע משחקן או עוד חמש דקות שבו הוא צריך לעמוד במקום מסוים, אני לא אפנק אותו בגלל שהוא מרוויח 20 מיליון דולר. אני אעשה הכול בשבילם כדי שהם ירגישו בנוח לעשות את העבודה שלהם, אבל גם אני צריך לעבוד, והרבה פעמים אני היחיד ששם את הרגל ואומר די". 

 

בעיניך הגשמת את החלום? 

"כן ולא. באתי לפה כדי לעשות סרטים ואני עושה אותם. זו עבודה מקסימה ונורא כיף, ואני חושב שכרגע החלום הוא כבר לא חלום - כי אני עושה עכשיו הרבה סרטים גדולים ואני מטייל בעולם. אבל אני חושב שמעניין אותי לעשות סרטים אחרים עכשיו וזה החלום החדש שלי".

 

 

אתה צופה בקולנוע הישראלי, הייתי רוצה לצלם אחד כזה?

"האמת שאני לא כל כך רואה, אלא אם כן זה בנטפליקס. אני גם עובד כל הזמן כך שאין לי זמן לראות סרטים, אז אני רואה אותם בעיקר במטוס. הייתי שמח לעשות סרט בארץ, הייתי אמור לצלם את 'סיפור על אהבה וחושך' של נטלי פורטמן, דיברנו מלא אבל בסוף זה לא יצא. אבל כן, זו נראת לי חוויה מדהימה לבוא ולצלם בישראל".  

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים