שתף קטע נבחר

ראש בראש: זוכה מאושר מול זוכה מדוכא של מחיר למשתכן

בעוד כחודשיים תיערך ההגרלה הגדולה החמישית במסגרת התוכנית שנועדה לספק דירות מוזלות לזוגות הצעירים. מתלבטים אם להשתתף? צפו בריאיון שערכנו עם שני זוכים בהגרלות, האחד עומד להכנס לדירתו ואילו השני ממשיך להמתין לה. האוצר: 3,000 זוכים ייכנסו לדירות עד סוף 2018

 
שר האוצר, משה כחלון, הכריז השבוע על ההגרלה הגדולה הבאה, החמישית במספר, במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, שתתקיים בחודש יולי וצפויה לכלול 8,000-6,000 דירות באזורי ביקוש. בקרב אלה שכבר זכו בהגרלות הדיעות חלוקות בנוגע לאיכות הדירות המוקמות במסגרת הפרויקט ולזמן מסירתן. שני זוכים, האחד מאושר מהזכייה ושני קצת פחות, התארחו הבוקר (ה') באולפן ynet וסיפרו על תחושותיהם.
 

האוצר: 15 אלף יחידות דיור בבנייה

לפי נתוני משרד האוצר כפי שנמסרו ל-ynet, עד כה זכו מעל ל-53 אלף איש בהגרלות, רובם בשנה זו. מבין השכונות המתוכננות במסגרת התוכנית, כ-15 אלף יחידות דיור נמצאות כבר בתהליכי בנייה, וכ-25 אלף יחידות דיור נוספות כבר קיבלו היתרי בנייה.
 
עוד נמסר, כי כ-3,000 זוכים צפויים להכנס לדירותיהם עד סוף השנה הנוכחית. עם זאת, עד כה נכנסו לבתיהם רק עשרות בודדות של זוכים, במסגרת השלב הראשון שהושלם בפרויקט מחיר למשתכן בעפולה. בקרוב צפויים זוכים נוספים להכנס לדירותיהם החדשות בפרויקט מחיר למשתכן בשכונת אחיסמך בלוד. 
פרויקט מחיר למשתכן בלוד. הזוכים עומדים להכנס  ()
פרויקט מחיר למשתכן בלוד. הזוכים עומדים להכנס

הפרויקט בלוד כולל 376 דירות. זוכים רבים בפרויקט - למעלה מ-1,000 ויתרו על זכייתם, בעיקר לאור מחירי הדירות. אולם זוכה שלא ויתר על זכייתו הוא רפי יקותיאל, שאף מתמודד על ראשות העירייה.

 

יקותיאל סיפר בריאיון לאולפן ynet כי הוא מצפה להכנס לדירתו החדשה והעריך כי זה יקרה בתוך כחודש-חודשיים. לדבריו, דירתו עלתה לו 650 אלף שקל, בעוד שדירה בבניין הסמוך נמכרת כיום במחיר כפול.

 
עוד הוא ציין, כי הוא לא מסכים עם טענותיהם של זוכים רבים על מפרט הדירות הירוד. "כולם מרוצים אני חושב", אמר. "גם אם תקנה דירה בשוק הפרטי, במקום הכי יוקרתי במדינת ישראל, יהיו כמה ליקויים. אלו דברים קטנים, מינוריים".

 

הזוגות הצעירים של כחלון הפכו לזוגות מזדקנים

מנגד, ארבל דר, שזכה עם בת זוגו בשני פרויקטים במסגרת ההגרלות, סיפר בריאיון לאולפן ynet על אכזבותיו מהתוכנית. "נרשמנו לפני כשנתיים למחיר למשתכן, ומאז נרשמנו לכל ההרגלות הרלוונטיות בצורה שיטתית ומאוד ממושמעת", אמר.

 

השניים זכו לפני כשנה בפרויקט בקרית ביאליק, אבל החליטו לוותר עליו. "אני עוסק בתחום ואני יכול להגיד שהדירה נחותה", אמר. "המחיר לא רחוק ממחיר השוק למטר ובוודאי ביחס למצב הספציפי של הדירה".

 

מה זה אומר דירה נחותה?

"כיוון אוויר וחצי, בערך כיוון אוויר אחד, דירה מאוד גדולה של 4 חדרים שלא ניתן להפוך ל-5 חדרים, מרפסת צרה וארוכה שהיא לא פרקטית. כמו כן אין אפשרות לבחור את המפרט הטכני, לעשות שינויים והתאמות, מה שהופך בעצם את כל הזוגות המזדקנים, שהם הזוגות הצעירים של כחלון למשקיעים בעל כורחם. כי לי אין כוונה לגור בקרית מוצקין, בעפולה או בדימונה, עם כל הכבוד".

 

בהמשך זכו בני הזוג בהגרלה נוספת, בפרויקט עין התכלת בנתניה, אך נדהמו לקבל מכתב לפני כחודשיים בו הודיע להם משרד הבינוי והשיכון על ביטול המכרז למתחם בו זכו. השניים חזרו להשתתף בהגרלות.

 

"נרשמנו ב-5 בדצמבר שנה שעברה והודיעו לנו על הזכייה בסוף דצמבר 2017, אך בתחילת מרץ הודיעו שהקבלן החליט לוותר על הפרויקט כיוון שאינו כלכלי עבורו ואנחנו חוזרים לספסל וממתינים להגרלות הבאות".

 

אתם עדיין לא חוזרים לשוק הפרטי?

 

"השוק הפרטי התנתק מאיתנו לפני 5-6 שנים בגלל רמות המחירים הגבוהות. אנחנו מסיימים עשר שנים של עליות ורק לאחרונה מתחילים להרגיש סוג של ירידה. אני לא חושב שהירידה נובעת בגגל שר האוצר כחלון. זה איזשהו מצב מאוד טבעי ובריא של השוק".

 

מה שאתה אומר בעצם זה שאין לכם ברירה אלא להמשיך ולהמתין להגרלות נוספות של מחיר למשתכן. 

"בדיוק. גם עם ההון העצמי הנמוך יותר שההגרלה מאפשרת, למצוא דירה באזורי הביקוש במקום שבו אנחנו מעוניינים לגור וכמובן מוכנים להתפשר - אף אחד לא דיבר על לבוא ולגור בתל אביב - זה לא מאפשר לנו. מה שאנחנו צריכים זה בעצם להמתין".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תוכנית מחיר למשתכן בראשון לציון
מומלצים