שתף קטע נבחר

הצעה מפתיעה לשר כץ: אשר נסיעת משאיות בנת"צים

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ובעבר יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, פנה לשר התחבורה והציע לאשר נסיעת רכב כבד בנתיבי תחבורה ציבורית. במשרד התחבורה בחרו שלא להגיב

"השימוש בנתיבי תחבורה ציבורית מוגבל לתחבורה ציבורית המכילה נוסעים. אני מציע לאפשר שימוש בנתיבים גם למשאיות המובילות מצרכים שונים", כך מציע נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין, לשר התחבורה, ישראל כץ, במכתב שהגיע לידי ynet. לין מוסיף וכותב כי "...חלק גדול מהנהגים בעלי רכב פרטי אינו מוכן לעבור לתחבורה ציבורית וקשה מאוד יהיה לשנות דפוס התנהגות זה. מבחן הזמן מוכיח - מי שרוכש מכונית פרטית רוצה לעשות בה שימוש אפילו בתנאים של פקק תעבורה. מסיבה זו הנת"צים אינם מנוצלים דיים ועומס התנועה בנתיבים אחרים גובר".

 

 (צילום: ליאור פז) (צילום: ליאור פז)
(צילום: ליאור פז)

 

לין ממשיך ומסביר איזה יתרונות ניתן להשיג במקרה של היתר נסיעה לרכב כבד בנתיבי תחבורה ציבורית: ניצול טוב יותר של הנת"צים, הקלה בעומס הנתיבים האחרים, יתרון כלכלי, שיפור זמני הגעה (של משאיות) וחסכון בדלק של כלי הרכב הכבדים. "ברצוני להציע למשרדך שינוי וניצול טוב יותר של נתיבי התחבורה הציבורית לתועלת ציבור הנהגים והציבור בכלל", כך מצהיר לין.

 

אלא שדבריו עשויים שלא להתקבל באופן חיובי על-ידי מומחי בטיחות. מי שכיהן כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ויו"ר הוועדה לבטיחות בדרכים של הכנסת, אמר ל-ynet כי "חייבים לשנות תפיסות יסוד בכל הקשור במאבק למניעת תאונות דרכים". בנוסף התייחס ל"תפיסת עבודה מקובעת בנושא נת"צים" המהווה לדבריו את "אחד הכשלים המרכזיים" בתחום הבטיחות בדרכים. "השקענו מאות מיליארדים בתשתיות כבישים אך אנו מאבדים באופן מלאכותי חלק גדול מתשתית הכבישים ופוגעים באספקת שירותים חיוניים", אמר.

 

יש להניח כי מרבית העוסקים בשיפור השירות בתחבורה הציבורית לא יראו את הצעתו של לין בעין יפה. שכן לטענתם, גם כך אין מספיק נתיבים ייעודיים לרכב ציבורי ובנוסף, האכיפה כנגד כלי רכב שאינם מורשים לנוע בהם אינה יעילה. יש להזכיר כי אחת הבעיות הגדולות של התחבורה הציבורית בישראל היא משך זמן הנסיעה הארוך באופן קיצוני. תוספת של רכב כבד - בעיקר בתנועה עירונית בה נדרשות עצירות רבות - לנתיב זה, תאט עוד יותר את תנועת האוטובוסים.

 

את תגובתו של משרד התחבורה להצעה לא ניתן היה להשיג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הלל פוסק
נוסיף גם משאיות, למה לא?
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים