שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    למה בכלל צריך מאמן נבחרת קבוע?

    כל מה שמאמן צריך לדעת זה לנהל משחק. מתי לבצע חילופים ואת מי להחליף. כן, צריך להתכונן למשחק ועדיף להתכונן שבוע מאשר יומיים ,אבל להתכונן חצי שנה?!

    כבר עברו 100 ימים, ולנבחרת ישראל בכדורגל אין מאמן! עברו 150 יום! עברו יותר מ-200 ימים! ממש כמו מדינת עולם שלישי! איזה ביזיון! איזו בושה! ככה נראה הכדורגל שלנו! את כל אלה זועקים אנשי התקשורת, וממהרים לראיין איזה מאמן-עבר-שהפך-לפרשן-או-שמהרהר-להפוך-לפרשן-בצוק-העיתים ומקבלים ממנו את החותמת ה"מקצועית".

     

    למה? למה זה ביזיון? למי בדיוק זה מפריע? מה אמור לעשות מאמן נבחרת כשאין שום טורניר מוקדמות באופק ואין בו ממש צורך בו? לרגל אחרי כל הנבחרות באירופה? הגיוני, הרי חמש מהן יהיו בבית שלנו. להכין תוכניות עבודה? אותו ממבו ג'מבו בשפת מביני דבר ושגיא כהן שאמור להצדיק משכורת של חצי שנה בלי לעשות כלום.

     

    נבחרת ישראל (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
    נבחרת ישראל(צילום: אורן אהרוני)

     

    נכון, אם אין מאמן אז אי אפשר להתווכח אם ראוי לזמן את ערן לוי לנבחרת, נושא שבהחלט יכול להחזיק שעות שידור שמנות. האם יסלח לזהבי? הנה עוד שבוע של תוכניות. מה לגבי ערבים שלא שרים את ההמנון אבל עומדים בדום מתוח? עוד שבוע. שלא לדבר על החגיגות הצפויות בשבוע המינוי של המאמן. זה חגם של האינטרסנטים והבוחשים והסוכנים והמתפלפלים, מה שמחזיק תוכניות שלמות של ויכוחים בין נאמני "אסכולת המאמן הזר" לבין חסידי "המאמן שבלי קשר לזה שהוא בן-דוד שלי ממש טוב". בסופו של דבר, כדורגל זה בידור. וכמו גיא פינס, כתבי הבידור והרכילות חייבים חומר טרי מדי יום. אין מאמן = אין חדשות.

     

    למה בכלל צריך מאמן לאומי קבוע? למה מאמן לא יכול להיבחר אד הוק? האם יש שחקני נבחרת שלא משחקים באף קבוצה? שחקנים שממתינים 9 חודשים לשחק 2 משחקים? האם מאמן שיעבוד חצי שנה לקראת משחק ולא 3 ימים יצליח לחלץ יותר מתיקו מול קפריסין או הפסד מינימלי לרומניה? בסוף היום מדובר על רמת השחקנים. אם רמת השחקנים תעלה, יגיעו התוצאות. בתכל'ס, כל מה שמאמן צריך לדעת זה לנהל משחק. מתי לבצע חילופים ואת מי להחליף. כן, צריך להתכונן למשחק ועדיף להתכונן שבוע מאשר יומיים ,אבל להתכונן חצי שנה?! שחקנים נפצעים, יורדים בכושרם, משתפרים, צעירים מתגלים, מה שוות התוכניות במצב כזה?

     

    אבל כדורגל זה ענף שמרני, וכמובן שיבואו כל מאמני הנבחרת לשעבר ופרשנים ויסבירו באיטיות ובסלחנות להדיוט כמוני שצריך להכין תוכניות עבודה ולעקוב אחרי השחקנים ולבנות את העתיד והנבחרת הצעירה ויוגי לב בגרמניה כבר 12 שנה ומה אני מבין בכלל. ואני אענה: גרמניה? גם יובל נעים יכול להצליח עם גרמניה. גם דל בוסקה היה 8 שנים מאמן ספרד, אבל זוכרים אילו שנים אלה היו ומה קרה לו כשזה נגמר? עשו לי טובה, אל תיתלו בעצים גבוהים מדי. חפשו שיחים בגודל שלנו. ותפסיקו לספור ימים ,הדאחקה מוצתה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אורן אהרוני
    אלישע לוי
    צילום: אורן אהרוני
    מומלצים