שתף קטע נבחר

דיווח: הארווי ויינשטיין יסגיר את עצמו לרשויות

לפי אתרי חדשות בארה"ב, המפיק ההוליוודי - שעשרות נשים התלוננו נגדו - ייעצר על רקע הטענות לפיהן ביצע עבירות מין במשך שנים. עד כה הוגש נגדו לפחות כתב אישום אחד, ובהמשך למעצרו הוא צפוי לעמוד לדין בניו יורק

הארווי ויינשטיין (Gettyimages) (Gettyimages)
הארווי ויינשטיין(Gettyimages)

המפיק הארווי ויינשטיין יסגיר את עצמו לרשויות החוק במנהטן מחר (יום ו') בבוקר על רקע תלונות נגדו בגין תקיפות מיניות והתנהגות מינית בלתי נאותה, כך מדווחים כלי תקשורת בארצות הברית. עד כה הוגש לפחות כתב אישום אחד במדינת ניו יורק נגד מפיק העל ההוליוודי, שבחודשים האחרונים הועלו נגדו טענות מצדן של עשרות רבות של נשים, בהן גם דמויות מוכרות בתעשיית הקולנוע, שלפיהן הטריד, ניצל ואנס אותן.

 

לפי כתב האישום שהוגש נגד ויינשטיין, הוא הכריח אישה בשם לוסיה אוואנס לבוא איתו במגע מיני במהלך פגישה עסקית ב-2004. עדיין לא ברור אם המקרה הזה יקושר לתלונות הרבות הנוספות נגד ויינשטיין ואם וכמה עוד כתבי אישום צפויים בעתיד. בהמשך למעצרו מחר הוא צפוי לעמוד לדין בניו יורק.

 

יותר מ-80 נשים האשימו בחודשים האחרונים את ויינשטיין בתקיפה מינית, הטרדה ואונס, ובהן גם שחקניות מפורסמות כמו גווינת' פלטרו, אשלי ג'אד ואנג'לינה ג'ולי, שסייעו להביא את הטענות נגד מפיק העל לקדמת הבמה.

 

 

 

 

 (gettyimages) (gettyimages)
(gettyimages)
 

שמו של ויינשטיין הוא חלק בלתי נפרד מקמפיין #MeToo, ושמו נקשר כאמור לעשות מקרים ופרשיות, והוא נתון לחקירה ארוכה של המשטרה האמריקנית. רק בסוף השבוע האחרון נשאה השחקנית האיטלקייה אסיה ארג'נטו נאום נוקב בטקס הסיום בפסטיבל קאן ובו הצהירה: "ב-1997, נאנסתי על ידי הארווי ויינשטיין בקאן".

 

"אני רוצה לחלוק נבואה. הארווי ויינשטיין לא יחזור לכאן לעולם", הוסיפה על הבמה הקאן. "הוא יחיה בבושה ובבידוד של הקהילה הקולנועית שבעבר אימצה אותו ועזרה לו לטייח את פשעיו. אפילו הערב, יושבים לצידכם אנשים שצריכים לשלם על מעשיהם נגד נשים. אתם יודעים מי אתם, אבל חשוב מכך - אנחנו יודעות מי אתם ולא ניתן לכם לברוח", סיכמה לפני שהגישה את פרס השחקנית הטובה ביותר לסאמל יסלימובה על סרטה Ayka.

 

בנובמבר האחרון דווח בכלי תקשורת בארה"ב כי המפיק המושמץ השתמש בחוקרים פרטיים, בהם יוצאי מוסד וארגוני מודיעין ישראלים אחרים, במשך יותר משנה, כדי לאתר שחקניות ועיתונאים שניסו להוביל לחשיפת מסכת ההטרדות והתקיפות ארוכת השנים שביצע. 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים