שתף קטע נבחר

אורן עמיאל הוביל את נימבורק לאליפות צ'כיה

המאמן המשיך את השושלת הישראלית שהחלה קצורין ונמשכה עם גינזבורג. קבוצתו הביסה ב-41 את אופאבה וזכתה באליפות 15 ברציפות

אורן עמיאל ונימבורק הצ'כית זכו אמש (חמישי) באליפות 15 ברציפות אחרי ניצחון מוחץ 73:114 ו-0:2 בסדרת גמר הפלייאוף מול אופאבה. בכך השלימה נימבורק עונה דומיננטית נוספת במדינתה. את הליגה הסדירה סיימה במאזן מטורף 1:31, ולאורך הפלייאוף לא שמטה משחק (0:10).

 

עמיאל הוא המאמן הישראלי השלישי ברציפות שמוביל את נימבורק לתארים. הראשון היה מולי קצורין, שזכה עם המועדון בארבעה דאבלים. קצורין הביא לצ'כיה את ננו גינזבורג ששימש כעוזרו.

 

אורן עמיאל (צילום: נועם מושקוביץ)
המשיך את המסורת. אורן עמיאל(צילום: נועם מושקוביץ)

 

בהמשך גינזבורג החליף את קצורין והוביל את נימבורק לחמש אליפויות וארבעה גביעים. גינזבורג מינה את עמיאל לעוזרו במהלך התקופה, ובקיץ האחרון לקח עמיאל את המושכות על הקווים. זו אליפות ראשונה של המאמן הישראלי. עוד קודם לכן הוא גם הניף את הגביע הצ'כי.

 

נימבורק לקחה חלק גם בליגת האלופות של פיב"א, ואחרי יכולת לא רעה בשלב הבתים

היא הפסידה בשמינית הגמר בצורה סופר דרמטית לא.א.ק אתונה. הקבוצה הצ'כית ניצחה 88:98 בחוץ את היוונים, אבל הפסידה 93:82 בבית משלשה מטורפת 2.8 שניות לסיום.

 

עמיאל גדל ושיחק בבוגרים של הפועל גליל עליון. אחרי הפרישה החל באימון. בין השאר כיהן כעוזר של קטש בכפר בלום במשך שלוש שנים, ואף אימן את הקבוצה הבוגרת 14 משחקים (9:5). ב-2008 מונה לעוזרו של קטש במכבי ת"א, אפיזודה שנמשכה תקופה קצרה מאוד. לאחר מכן פנה לדרך עצמאית בליגה השנייה. בין השאר אימן בהפועל יקנעם/מגידו וגם בנצרת עילית. ב-2014 עבד עמיאל עם בראד גרינברג בהפועל ירושלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נועם מושקוביץ
אורן עמיאל
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים