שתף קטע נבחר

מיזם האופניים הגדול שיעזור לפתח את התיירות בגליל

לא רק הג'ירו: על פי התוכנית של אשת העסקים רעיה שטראוס בן דרור, יפותח הגליל המערבי לקליטת תיירות פנים וחוץ על בסיס הספורט. קבוצת טריאתלון כבר מתאמנת במקום בו ייבנו מסלולים הקרובים לנופים עוצרי הנשימה

אירוע הג'ירו בישראל פתח את התיאבון לאשת העסקים והפילנתרופית רעיה שטראוס בן דרור, שהחליטה לקדם ולפתח פעילות ספורט ומסלולים מקצועיים לרכיבת אופניים ברחבי הגליל המערבי. למה דווקא בגליל המערבי? מכיוון שבמהלך 8 השנים האחרונות היא פעלה לקידום האזור על מנת לייצר קפיצת מדרגה באיכות החיים. בסביבתה מציינים כי לאחר מחקר מעמיק החליטה שטראוס בן דרור לסייע לענף התיירות באמצעות מיזם שהקימה, "אוצרות הגליל", שסייע להכפיל את תנועת תיירות הפנים באזור.

 

כעת, על פי התוכנית של שטראוס בן דרור, יפותח האזור לקליטת תיירות פנים ותיירים מחו"ל לחופשות על בסיס הספורט בגליל המערבי. האזור משלב בין מסלולי רכיבת אופניים, הר וים סמוכים, כפי שנדרש לספורטאי טריאתלון, יחד עם מזג אוויר נוח במהלך רוב חודשי השנה. רעיה החלה בתמיכה במשחה אכזיב, במרוץ האופניים "סובב גליל מערבי" וטריאתלון, וכעת רוצה לפתח מסלולים חדשים ומקצועיים לרכיבת אופניים ושיווק של חבילות לספורטאים ובני משפחותיהם.

  

כתבת אופניים (צילום: גיל נחושתן)
רעיה שטראוס בן דרור והרוכבים(צילום: גיל נחושתן)

 

יריית הפתיחה למהלך הייתה בסוף השבוע האחרון. אז הגיעה קבוצת הטריאתלון "ZEN מאמנים לחיים" מהמרכז למחנה אימונים בגליל המערבי. בקבוצה חברים כ-130 ספורטאים בטווח גילאים רחב (25-70) ומטרתה לקדם אורח חיים בריא בשילוב העיסוק בספורט בחיי היום יום. את הקבוצה מלווים שלושה מאמנים מקצועיים שעברו הכשרה בוינגייט וכל אחד מהספורטאים עובד עם תוכנית מותאמת אישית.

 

"לחלק גדול מהספורטאים לא היה רקע ספורטיבי והם לא חיו סביב זה", מציינים בקבוצה. "הם החלו לעסוק בכך בגיל מאוחר, כחלק אינטגרלי מהשגרה במטרה לשפר את אורח חייהם, מבלי לוותר על איכות חיים ועל סדר יום".

 

לא מעט סיפורים מעוררי השראה ניתן למצוא בקרב חברי הקבוצה, החל מאנשים שעברו מהפך בריאותי באמצעות החיבור לספורט, בחור שנפצע באורח קשה, עבר שיקום וכיום מתאמן לקראת תחרות איירון מן, מבוגרים בגיל 70 המתמודדים עם האתגרים, אנשים הפעילים באופן מלא מהבחינה הספורטיבית ועוד.

 

כתבת אופניים (צילום: גיל נחושתן)
רעיה שטראוס בן דרור(צילום: גיל נחושתן)

 

"אנחנו מתאמנים בשלושת ענפי הטריאתלון - ריצה, שחייה ורכיבה על אופניים", מספר בנה של שטראוס ואחד ממאמני הקבוצה, דני בן דרור. "השאיפה היא לקרב אנשים לפעילות ספורטיבית ולא נדחה מישהו שמגיע להשתתף בענף ספורט אחד בלבד. יש כאן אנרגיה מדבקת, וברוב המקרים אנחנו רואים חברים שמתחילים רק בריצה או באופניים ולאחר מספר חודשים כבר משלבים בין שלושת הענפים. היום רבים צמאים לשלב ספורט בשגרת חייהם וכפי שאנשים מרכיבים חופשה סביב מופעים, מסעדות ואטרקציות, חשוב להם שם לשמור על פעילות ספורטיבית. בגליל המערבי ניתן לבצע פעילות גופנית מול נופים מרהיבים ובתנאים אידיאליים באזור נגיש ויוצא דופן, שעבר בשנים האחרונות התפתחות מרשימה ומציע מגון אפשרויות לבילוי, לינה וקולינריה באזור".

 

בקבוצה מאמינים כי השילוב המגולם בטריאתלון בין ענפי ספורט שונים מעניקים איזון לאורח החיים. זאת, מכיוון שכל ענף ספורט מפעיל שרירים שונים בלחצים שונים, וכך נמנעות בעיות ברכיים, בעיות שרירים, עומס על השלד וכו'. מעבר להיבטים הפיזיים, הטריאתלון מאפשר שחרור מלחצים וזמן איכות לניקוי ראש המשפרים גם את התפקוד הכללי.

  

לו"ז הפעילות האינטנסיבי של הקבוצה יכול לשפוך מעט אור על הפעילות. לדוגמא, במחנה האימונים בגליל התוכנית כללה: הגעה ברכיבה מתל אביב לגשר הזיו, אימון שחייה באכזיב, אימון רכיבה במושבים ובקיבוצים, אימון ריצה, אימון גלילים (מתיחות), רכיבה נגד השעון מכברי עד אדומית, אימון שחייה בבריכת גשר הזיו, אימון ריצה וסימולציה למודל טריאטלון. ולא, לא מדובר בשבוע של אימונים, אלא ב-72 שעות מרוכזות של פעילות אינטנסיבית.

 

כתבת אופניים (צילום: גיל נחושתן)
הרוכבים מתאמנים בצורה אינטנסיבית(צילום: גיל נחושתן)

 

זו הפעם הראשונה שהקבוצה הנוכחית הגיעה למחנה אימונים בצפון, והפילנתרופית רעיה שטראוס בן דרור הגיע אף לפגוש את הקבוצה בארוחה חגיגית במסעדת "אדלינה", שם סיפרה להם על

המיזם אותו היא מובילה לפיתוח הגליל המערבי, גם מבחינת תיירות ספורט ורכיבת אופניים, וזכתה לפידבקים חיוביים והערכה רבה מצד הספורטאים. אחד מהם אף ציין: "לאימוני ספורט בגליל המערבי יש פוטנציאל אדיר. התאמנתי בהרבה מקומות בארץ ולדעתי זה האזור האידיאלי לאימוני טריאתלון, סמוך לרצועת הים ולמסלולים עם עליות תלולות. בנוסף, המסלולים מרהיבים ומשלבים חורש, צמחייה וכבישים יפים, כך שעל אף המאמץ הוא משלב גם פאן של נופים וטבע".

 

שטראוס בן דרור סיפרה ל-ynet ספורט: "לפני 8 שנים אמרתי מה אני רוצה לעשות בעשור הבא. אמרתי לעצמי שאני רוצה להקפיץ את הגליל המערבי. לא היה פה כלום לפני שנים רבות. החלטתי לקחת חברת ייעוץ והדבר הראשון שעלה בראשי זה תיירות. אני מנהריה וזו העיר שמזוהה יותר מכולם עם האופניים. הגיעה קבוצה עם אלברטו קונטדור מהטור דה פראנס. אלפים הגיעו, ראיתי את כל התקשורת בטירוף והבנתי שזה יכול להביא תיירים וטירוף לגליל המערבי. הג'ירו הגיע לעכו בזכות הבן שלי, דני, שהצליח להביא אותם צפונה. המטרה שלי היא להביא כסף ליזמים בגליל. אני רואה באופניים עתיד מאוד גדול לאירופאיים, שיש להם חורף מאוד קשה. הג'ירו עשה את ה'וואו' הגדול. יש לנו ים לטריאתלון ומסלולים מדהימים לרכיבה, אז אני מאמינה שהגליל המערבי והאופניים זה שילוב מנצח. אני חיית אופנים 8 שנים".

 

אסף כהן, ממנהלי קבוצת הטריאתלון, סיפר: " אנחנו עושים חוויה, עושים ספורט. באים מתל אביב הרחוקה לעשות טוב לגוף ולנפש, וזה מאוד מייחד אותנו שאנחנו מגיעים לגליל המערבי למחנה אימונים ונהנים ביחד. הרצון לעשות ספורט ולחוויה מביאים שילוב אדיר לעשות כיף. הכוח שלנו זה ליהנות באימונים ולשמור על כל הרוכבים בריאים".  

 

דני בן דרור: "מה שמיוחד במקום הזה הוא שיש את הכל במקום קטן - חוף ים לשחות, עליות של הרים ליצור כוח, כבישים יפים עם נוף ושטח יפה לריצות כמו נחל כזיב, אז התנאים פה מדהימים. יש היענות גדולה מאוד ואנחנו רואים פריחה אדירה. יש מאות אלפי רוכבים, עשרות קבוצות של רכיבה ויש תרבות גדולה מאוד לרכיבה. לא רק להיות תחרותיים, אלה לאורח חיים מאוזן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
רוכבים בגליל
צילום: גיל נחושתן
מומלצים