שתף קטע נבחר

0:2 לצרפת על אירלנד

הנבחרת של דשאן פתחה בהרכב חסר ולא נראתה טוב, אך השיגה את הניצחון תחת גשם שוטף. ז'רו ופקיר - מטעות קשה של דויל - כבשו. במשחק שנערך במקביל סיימה פורטוגל נטולת כריסטיאנו רונאלדו בתיקו ביתי מאכזב מול תוניסיה

נבחרת צרפת יצאה הערב (שני) לישורת האחרונה של ההכנות למונדיאל ועשתה זאת ברגל ימין, עם ניצחון 0:2 על אירלנד - למרות שזה לא הלך בקלות.

 

הצרפתים, שפתחו בהרכב משני שקשה ללמוד ממנו משהו על ההרכב שישחק במונדיאל, לא נראו טוב. הם היו צריכים לחכות עד לדקה ה-40 לשער הראשון של ז'ירו. כעבור ארבע דקות הם השיגו את השני מרגלי נביל פקיר - ואולי נכון יותר לומר מידי השוער האירי קולין דויל שעשה טעות קשה סטייל לוריס קריוס והדף כדור די פשוט בקשת לתוך שערו.

  

גריזמן שוקע בגשם (צילום: AFP)
גריזמן שוקע בגשם(צילום: AFP)

אוליבייה ז'ירו חוגג (צילום: AFP)
אוליבייה ז'ירו חוגג(צילום: AFP)

 

במשחק מקביל סיימה פורטוגל הערב בתיקו ביתי מאכזב מול תוניסיה. הנבחרת של פרננדו סנטוס שיחקה ללא כריסטיאנו רונאלדו, אבל נראה שאת הבעיות המאמן יצטרך לפתור בעיקר בהגנה. שני השערים שספגו הפורטוגלים הגיעו דרך המרכז והעלו סימני שאלה לגבי החוליה האחורית

 

המארחים הובילו כבר 0:2 משער של אנדרה סילבה (22) ועוד שער ענק של ז'ואו מריו (34), אבל שלוש דקות אחר כך אניס בדרי צימק ובדקה ה-64 פרחאדין בן יוסף השלים את הקאמבק.

 

קיליאן אמבפה ושיין דאפי (צילום: AFP)
קיליאן אמבפה ושיין דאפי(צילום: AFP)

 

במשחק מעניין נוסף ניצחה איטליה, שכזכור לא העפילה למונדיאל, את סעודיה שדווקא כן תהיה ברוסיה 0:2. גיבור הערב היה מריו באלוטלי, שפתח בהרכב והחזיר עם שער יפה מחוץ לרחבה (21). את השני כבש אנדראה בלוטי לאחר קרן (68). סעודיה צימקה בדקה ה-72 מרגלי יחיא אל שהרי. 

 

דרום קוריאה ניצחה 0:2 את הונדורס משערים של היונג מין סון (61) וסאון מין-מון (73). ניגריה (וויליאם אקונג, 15) וקונגו (מלאנגו נגיטה בפנדל, 78) סיימו ב-1:1. טורקיה ניצחה את איראן 1:2 מצמד של צ'נג טוסון (6, 50). לאיראנים כבש אשקאן דז'גה בפנדל (92).  

  

סטיב מנדנדה (צילום: רויטרס)
שוער נבחרת צרפת, סטיב מנדנדה(צילום: רויטרס)

 

צרפת - אירלנד 0:2

צרפת התקרבה לכיבוש שער בדקה ה-24 כאשר בנג'מין מנדי בעט כדור חזק, אבל קולין דויל הצליח להדוף. בדקה ה-30 בעט קיליאן אמבפה כדור מסוכן ודויל שוב הדף לקרן. כעבור דקה הגביה מנדי לרחבה ואוליבייה ז'ירו נגח מקרוב החוצה.

 

בדקה ה-40 כבשה צרפת את הראשון שלה, כשנגיחה של ז'ירו נהדפה על ידי השוער ישר חזרה לרגליי החלוץ, שדחק מקרוב פנימה. בדקה ה-44 הגיע השני, הודות לטעות חמורה של דויל, אשר הזכיר את מופע האימים של לוריס קאריוס מליברפול בגמר ליגת האלופות. נביל פקיר בעט כדור לא חזק, השוער האירי הדף גרוע והכדור חדר פנימה.  

 

נביל פקיר וג'יימס מקלין (צילום: AFP)
נביל פקיר וג'יימס מקלין(צילום: AFP)

 

גריזמן נכנס בדקה ה-64 ומיד השאיר את אמבפה לבד מול דויל. החלוץ הצעיר עבר את השוער בקלות וגלגל פנימה, אבל השער נפסל בטענת נבדל לא מוצדקת. עד סיום המשחק השחקנים בעיקר ניסו לא לטבוע בגשם השוטף, שהקשה עליהם לפתח משחק איכותי.

 

פורטוגל - תוניסיה 2:2

בדקה ה-22 עלתה פורטוגל ליתרון כאשר ריקארדו קווארסמה הגביה מצד ימין ואנדרה סילבה נגח מדויק לרשת. ז'ואו מריו הוסיף (34) את השני בבעיטה אדירה לחיבורים מחוץ לרחבה. אניס בדרי צימק (37) בבעיטה מדויקת.

 

ברנרדו סילבה בעט בדקה ה-55 מ-15 מטרים לקורה. הריבאונד הגיע לרגלי מריו, שהצליח איכשהו לבעוט מחמישה מטרים דווקא לגופו של השוער מוואז חסן. בדקה ה-63, כדור חופשי של קווארסמה מצא את הראש של וויליאם שנגח פנימה - אבל השער נפסל בצדק בגלל נבדל.

דקה אחר כך פארחדין בן יוסף קיבל הגבהה נהדרת מעלי מעלול וכבש את ה-2:2 בגלישה מתוך רחבת החמש.

 

אנדרה סילבה חוגג עם קווארסמה (צילום: AFP)
אנדרה סילבה חוגג עם קווארסמה(צילום: AFP)
  

צבע ביציע של אוהדי פורטוגל (צילום: EPA)
צבע ביציע של אוהדי פורטוגל(צילום: EPA)
 

 


פורסם לראשונה 28/05/2018 21:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
קיליאן אמבפה
צילום: רויטרס
מומלצים