שתף קטע נבחר

המהגר שהציל ילד קיבל אזרחות צרפתית

עמנואל מקרון הזמין לארמון האליזה את הגיבור של צרפת, ממודו גסאמה, מהגר לא חוקי ממאלי. הנשיא הודה ל"ספיידרמן של פריז", שסיכן את חייו וטיפס להציל בן ארבע, והציע לו עבודה ככבאי

 

צרפת מהללת הבוקר (יום ב') את ממודו גסאמה, מהגר לא חוקי ממאלי, שחילץ בסוף השבוע ילד בן ארבע שנתלה ממרפסת ביתו בקומה החמישית בפריז. הנשיא עמנואל מקרון הזמין את גסאמה לארמון האליזה, הודה לו על מעשה הגבורה - והעניק לו אזרחות צרפתית.

 

מקרון העניק לגסאמה בן ה-22 עיטור גבורה, והציע לו עבודה בשירותי הכבאות של צרפת. גסאמה הגיע לצרפת לפני כחצי שנה, וגר בפרברי פריז.

עמנואל מקרון וממודו גסאמה  (צילום: AP)
הפגישה בארמון האליזה(צילום: AP)

עמנואל מקרון וממודו גסאמה  (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

ממודו גסאמה  (צילום: רויטרס)
גסאמה אחרי הפגישה בארמון האליזה(צילום: רויטרס)

בסוף השבוע, ברובע ה-18 בפריז, ראה גאסמה את הילד הקטן מתנדנד בין שמיים לארץ וטיפס להציל אותו. הילד נשאר לבדו בבית אחרי שאביו יצא לקניות. "לא חשבתי, הצלתי אותו. עשיתי את זה בגלל שהוא ילד", סיפר גסאמה מדוע סיכן את חייו למענו. התקשורת הצרפתית דיווחה שאביו של הילד נעצר בחשד לרשלנות.

מזנק לעבר הילד דרך המרפסות (צילום: טוויטר)
(צילום: טוויטר)

ראש העיר של פריז, אן הידלגו, שוחחה עם גסאמה והודתה לו. "גבורתו של גסאמה היא דוגמה ומופת לתושבי העיר. הוא סיפר לי שהוא הגיע לצרפת במטרה לבנות כאן את חייו, והשבתי לו שאנחנו יותר מנשמח לסייע לו להתבסס במדינה", כתבה הידלגו בטוויטר על השיחה עם מי שמכונה "ספיידרמן של פריז".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ממודו גסאמה אחרי הפגישה עם מקרון
צילום: רויטרס
מומלצים