שתף קטע נבחר

במיטה אני אלילה. כל זמן שאין רגשות

"אם בא לי לשכב איתו מיד, אז מה הבעיה? מי שיורד לו ממני אחרי זה, פשוט לא בשל לקשר ולא מתאים לי. אין לי זמן או כוח למשחקים, וחוץ מזה, אני אוהבת לעשות סקס, אז למה שאמנע את זה מעצמי?". אימון אישי

בטח אתם מכירים את הנשים האלו שהן וואו. אולי זו המנהלת שלכן, אולי השכנה, אולי בת דודה. גם דניאלה היא אחת כזו. היא רק פותחת את הפה ומיד אפשר להבין שמדובר במישהי מיוחדת. כשהיא מגיעה אליי היא מספרת שכבר מעל 10 שנים שלא הייתה לה זוגיות. אני מודה שכמעט נפלתי לפח שאומר - טוב, היא מאיימת על רוב הגברים, היא צריכה מישהו חזק שלא ייבהל מהעוצמה ומהחוכמה שלה. באמת שכבר כמעט האמנתי שזה הסיפור, אבל אז זה קרה - היא הכירה באחת האפליקציות מישהו שהצליח להזיז משהו בלב שלה, והתמונה התבהרה.

 

רגע לפני שאספר על הדפוס שמנהל את מאחורי הקלעים של דניאלה, חשוב שנדבר על סקס, או לפחות על התפיסה של דניאלה לגבי סקס. אז אני רגע פותחת סוגריים - עוד בפגישות הראשונות שלנו היא הצהירה, והרי דניאלה תמיד מצהירה, שכל הדיבורים האלה על לא לשכב עם הבחור בדייט הראשון או השני הם קשקוש בעיניה. "אם בא לי, אז מה הבעיה?", אמרה. "מי שיורד לו ממני אחרי זה, פשוט לא בשל לקשר ולא מתאים לי. אין לי זמן או כוח למשחקים, וחוץ מזה, אני אוהבת לעשות סקס, אז למה שאמנע את זה מעצמי?". הקשבתי לה ושתקתי. החיים לימדו אותי שמערכות יחסים יכולות להתחיל בסטוץ, ואין עם זה שום בעיה. אך האם זאת הדרך הנכונה לה? את זאת נדע תוך כדי תנועה.

לא לשכב איתו על ההתחלה? קשקוש (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
לא לשכב איתו על ההתחלה? קשקוש(צילום: Shutterstock)
 

אז כאמור, דניאלה הכירה מישהו שדגדג לה את הלב. קוראים לו שמוליק והוא "גבר מדהים", היא אמרה לי בחיוך סמוק, שחשף מבע נרגש שטרם פגשתי על פניה. אנחנו יורדות לפרטי הסיפור ושמוליק מצטייר כגבר מצליחן, גרוש פלוס שניים, סופר אינטליגנטי, והסקס איתו היה אלוהי, כדבריה. אנחנו חוגגות בפגישה הזו את העובדה שמישהו סוף-סוף ריגש אותה.

 

ואז, מפגישה לפגישה, ראיתי איך דניאלה הולכת ונסדקת. היא התחילה להיות עסוקה בניתוחים ומחשבות, וטענה יותר מפעם אחת שהיא מחכה להודעות שלו, מבטלת תוכניות אם בא לו להיפגש, ובקיצור, כפי שהיא הגדירה זאת, היא הולכת והופכת לעוד אחת מהבחורות האלו שרק מחכות שהגבר שלהן ירצה אותן. ואז הבנתי למה דניאלה נמנעה בלא מודע להיכנס לקשר רומנטי ומחייב - כמו רבות וטובות, גם היא הולכת לאיבוד במהלך הדרך.

 

כל עוד הקשר נשאר על בסיס מיני, ידה על העליונה. או כמו שהיא עצמה העידה: "אני אלילה במיטה. יודעת בדיוק מה אני שווה וכמה אני טובה ואיכותית, אבל ברגע שיש לי רגש, ברגע שזה מתפתח לקשר, אני מבוהלת, על סף ההיסטרית, מקווה שלא אהרוס, מקווה שהוא לא יברח".

 

זו כנראה הפעם הראשונה שאני רואה את דניאלה בוכה. הסלע המוצק, הכול-יודע, החכם והמצליח, הופך לנגד עיניי לשלולית של רגישות, חוסר ביטחון ואנושיות. זה מפתיע אותה שאני מחמיאה לה על הצד הזה. היא מעולם לא חשבה שיש משהו רך, יפה, אנושי ורגיש במצב המייסר שבו חוסר הביטחון צף ועולה על פני השטח. אבל רק ככה אפשר לפגוש את האדם שמתחת לפרסונה היצוקה.

 

 

מה שמוליק חווה ממך? אני שואלת אותה. "שמוליק לא יודע מה עובר עליי", היא משיבה. "מבחינתו אני ממשיכה להציג את הפן המצליח, החזק והלא זקוק לאף אחד שלי. אני עובדת על זה מאוד קשה. הוא אפילו זרק כדרך אגב שלא ברור לו מה אני מחפשת. וכמובן שאמרתי לו שאני זורמת. מה יכולתי להגיד? שאני מתה לילד ממנו? שאני רוצה את כל החבילה? אין מצב שאגיד משהו כזה".

 

דניאלה מספרת את סיפור הקושי באינטימיות. לא רק לה, להרבה אנשים קל להיות בקשרים מרפרפים, לא באמת לחשוף את עצמם, לפחות לא רגשית. הפחד העמוק שמסתתר מאחורי המילה 'אינטימיות' הוא שאם אגלה מי אני באמת, לא ירצו אותי. דניאלה בטוחה שאם היא רק תעז לחשוף את חלקיה השבירים, שמוליק לא יהיה שם יותר.

 

מחשבת מסלול מחדש

לוקחים עוד כמה שבועות עד שהיא מסכימה לעשות אחרת. "אני מבינה שאם אמשיך ככה פשוט אשתגע. אני סובלת, ושמוליק יברח", היא אומרת. אנחנו מגייסות את האומץ המופלא שיש לדניאלה בכל יתר תחומי החיים, אותו אומץ שגרם לה לעלות בסולם הקריירה, לטייל בכל פינה נידחת בעולם ולהרצות בכנסים מקצועיים מול מאות אנשים. ואז היא מחליטה שהיא הולכת להגיד לשמוליק שהיא רוצה יותר, יהיה מה שיהיה. הפעם היא תחשוף בפניו את רגשותיה.

 

לרוב, הפחד מ"מה יקרה" נורא יותר מהמציאות עצמה. ודניאלה, ששקשקה מפחד לפני השיחה, חוותה לבסוף חוויה משחררת וחיובית. היא קצת בכתה בשיחה, היא אפילו לא יודעת למה, ושמוליק חיבק ונישק בעדינות שלא הייתה ביניהם קודם. דניאלה זכתה גם בשמוליק, אבל בעיקר בעצמה. השדים וחוסר הביטחון עוד פוגשים אותה בדרך, ובכל פעם הם מפתיעים אותה בעוצמתם. היא ממשיכה להגיע לאימונים, ומדי פעם היא מציינת איך הזוגיות הזו שינתה אותה, ועזרה לה להכיר את מי שהיא באמת.

 

לקבוצת הפייסבוק של נקודותיים - תהליכי זוגיות: "עושים אהבה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
אם ירד לו ממני, זאת אשמתו בלבד
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים