שתף קטע נבחר

אוני' בן-גוריון תעניק מיליון דולר לסטודנטים יזמים

סטודנטים שיסיימו את הקורס באוניברסיטת בן גוריון בנגב יקבלו אפשרות להצטרף לוועדת ההשקעות של הקרן, לצד אנשי התעשייה והאוניברסיטה. ועוד בחדשות האקדמיה. שיתוף פעולה בין בר-אילן לאוניברסיטת אדינבורו וגם האקתון במכללת סמי שמעון

נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי, הכריזה על השקת קרן בגובה מיליון דולר לעידוד יזמות בקרב סטודנטים. הקרן שתעניק מענקים לסטודנטים נועדה להאיץ טכנולוגיות ורעיונות חדשניים פרי מחשבתם ויצירתם. פרופ' כרמי הכריזה על הקמתה במהלך SilicoNegevBGU, אירוע היזמות הגדול בדרום, שהתקיים באוניברסיטה בשיתוף עמותת מט"ע, קהילת היזמות Tech7 ועיריית באר-שבע.

 

כחלק מהמיזם, לסטודנטים יתאפשר להירשם לקורס שיקנה כלים וכישורים בזיהוי רעיונות וטכנולוגיות מבטיחות והשקעה בהן. סטודנטים שיסיימו את הקורס יקבלו אפשרות להצטרף לוועדת ההשקעות של הקרן, לצד אנשי התעשייה והאוניברסיטה. בנוסף, ישמשו הסטודנטים בוגרי הקורס כסקאוטים וציידי טכנולוגיות חדשניות בקמפוס. באפשרותם של סטודנטים-יזמים ובוגרי האוניברסיטה להגיש בקשות מימון לקרן.

 

פרופסור רבקה כרמי  (צילום: יאיר שגיא "ידיעות אחרונות") (צילום: יאיר שגיא
פרופסור רבקה כרמי (צילום: יאיר שגיא "ידיעות אחרונות")

 

פרופ' כרמי אמרה: "אוניברסיטת בן-גוריון בנגב קיבלה החלטה אסטרטגית להכיר באופן רשמי ביזמות כאחד ממנועי הצמיחה שלה, כחלק משיתופי הפעולה שהיא כבר מקיימת עם שחקני מפתח באקו-סיסטם של באר-שבע ובפארק הטכנולוגיות המתקדמות של האוניברסיטה".

 

חיזוק קשר סקוטי-ישראלי

אוניברסיטת אדינבורו הסקוטית מהדקת את שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת בר- אילן. אוניברסיטת אדינבורו תפתח מרכז ראשון מסוגו בישראל של Bilingualism Matters העוסק בדו לשוניות ורב תרבותיות ובקשר שבין מחקר לקהילה.

 

פתיחת הסניף תאפשר לחוקרים ישראליים להגדיל את שיתוף הפעולה עם מדענים בכל העולם. לצד הסניף הישראלי קיימים 18 סניפים הפזורים ב-11 מדינות ברחבי אירופה וארה"ב המנוהלים על ידי צוותים בינלאומיים כאשר המטה המרכזי נמצא באוניברסיטת אדינבורו. בראש המרכז לדו לשוניות באוניברסיטת אדינבורו עומדת פרופ' אנטונלה סורצ'י שגם ייסדה את המרכז במטרה לחזק את שיתופי הפעולה הבין תרבותיים בשפה, לקדם את המחקר בתחום ולסייע לקהילות לקבל החלטות מושכלות המבוססות על מסקנות מדעיות.

 

באוניברסיטת בר אילן אמרו כי הקמת הסניף הישראלי Bilingualism Matters תתרום לפיתוח הזדמנויות נוספות לשיתוף פעולה מחקרי בין חוקרים בארץ בכלל ובבר-אילן בפרט לבין מוסדות אקדמיים מובילים בעולם, כאשר ברבעון האחרון בלבד כבר הוגשו שתי הצעות משותפות עם חוקרים הפעילים במרכז למענקי מחקר העוסקים ברב לשוניות.

 

סטודנטים מ-SCE פיתחו מיזמים מצילי חיים

במסגרת האקתון ארצי בנושא "הנדסה מצילת חיים" שנערך ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, פיתחו צוותים של סטודנטים פתרונות טכנולוגיים חדשניים בתחום הצלת חיים ושמירה על בטיחות ילדים ונוער. בתום ההאקתון הוכרזו שלושה צוותים זוכים שיעלו לגמר.

 

סטודנטים בהאקתון במכללת סמי שמעון (צילום: יובל קנר)
סטודנטים בהאקתון במכללת סמי שמעון(צילום: יובל קנר)

 

חבר השופטים הורכב מאנשי אקדמיה, תעשיינים, נציגי ארגונים חברתיים ויזמים ואת הצוותים המתחרים ליוו מנטורים מומחים מהתחומים הרלוונטיים, ביניהם: שארין פישר, מנהלת אקסלרטור 8200 וד"ר מירון ליבנה, מנכ"ל פייזר ישראל. כמו כן ליוו את הסטודנטים מנטורים מארגון "בטרם" השותף להאקתון וביניהם איילת גלעד, ראש תחום פיתוח ואביטל אפל פנקס, מנהלת התכנית הלאומית.

 

פרופ' יהודה חדד, נשיא SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון סיכם את האירוע: "האקתון 'הנדסה מצילת חיים' מגלם את השילוב בין שני העולמות אליהם אנחנו חותרים ב- SCE: עולם ההנדסה והעולם החברתי. תוצרי הסטודנטים כולם מעידים הלכה למעשה כיצד אפשר לחולל שינוי חברתי באמצעות פיתוחים טכנולוגיים-הנדסיים. הסטודנטים שלקחו חלק בהאקתון ימשיכו גם בעתידם המקצועי להשתמש ביכולות ההנדסיות וביצירתיות כדי להיות משמעותיים עבור החברה בישראל ובעולם". 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
אוניברסיטת בן גוריון בנגב
צילום: הרצל יוסף
מומלצים