שתף קטע נבחר

רוטנשטיינר צפוי להתמנות ביום ראשון

ועדת האיתור תחליט ככל הנראה למנות את האוסטרי למנהל טכני של נבחרת ישראל: "הוא הראה כריזמה, הנטייה של כולנו היא לבחור בו". מאמן ימונה רק בעוד חודש

ועדת האיתור שמינתה ההתאחדות לכדורגל תתכנס ביום ראשון הקרוב לפגישה משמעותית, בסיומה צפויה להימסר הודעה על החלטה למנות את ווילי רוטנשטיינר למנהל המקצועי של נבחרת ישראל, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet ספורט.

 


 

הועדה סיימה את פגישתה גם עם המועמד הנוסף לתפקיד, האיטלקי פיליפו גאלי, שמשמש כמנהל המקצועי במחלקת הנוער של מילאן. גאלי הציג מצגת קצרה אותה חילק בין חברי הועדה, והבהיר כי מבחינתו מדובר בצוות שיכלול גם מאמן כושר ואיש מתודולוגיה.

 

וילי רוטשטיינר בישראל (צילום: ראובן שוורץ)
ווילי רוטשטיינר בישראל(צילום: ראובן שוורץ)

 

"הנטייה הברורה של כולנו היא לבחור באוסטרי", הסבירו בוועדת האיתור. "הוא היה מנהל טכני של נבחרת אוסטריה, שהיא דומה לישראל ורשם איתה הצלחה גדולה. הוא נתן הצגה בראיון שלו ובעיקר הראה הרבה כריזמה".

 

לשני המועמדים הוצע שכר של 250,000 אירו לעונה כתנאי עוד לפני הנחיתה שלהם בארץ. שניהם הגיעו לשלב הסופי בתום סינון אחרי שתחילה הוגשה לוועדה רשימה שכללה 18 מועמדים. . ההתאחדות מעדיפה למנות איש מקצוע בטווח גילאים של 45-55 ששימשו בתפקיד זה, עם עדיפות למסגרת של נבחרות, ולכן רוטנשטיינר צפוי להיבחר.

 

גאלי ורוטנשטיינר ביקשו לקבל תשובה סופית לכל היותר בתוך שבוע ונראה כי העניין ייסגר כבר ביום ראשון הקרוב. האוסטרי צפוי לנחות שוב בארץ כבר במהלך השבוע הבא ולאחר מכן יוצגו בפניו חומרים רבים בנוגע למועמדות של המאמנים הישראלים (רוני לוי, ניר קלינגר, יוסי אבוקסיס וייתכן שגם מאמן נוסף), אותם הוא יבחן בפרק זמן של עד שבועיים.

 

נראה כי מצעד הראיונות של המועמדים לתפקיד המאמן יחל רק בעוד שבועיים. עד כה, באף אחת מבין הישיבות לא הועלה נושא המאמן הלאומי ולא נערך דיון בנושא. רוטנשטיינר הבהיר כי מבחינתו צריך למנות מאמן ישראלי. הבעיה מבחינת מאמנים כמו ניר קלינגר, שצריך לפתוח את העונה האירופית כבר בעוד חודש וחצי, או רוני לוי, היא שהם צריכים להתחיל את ההכנות בקבוצתיהם והבוסים שלהם דורשים מהם תשובות אם ימשיכו או לא.

 

שינו זוארץ ועמוס לוזון (צילום: עוז מועלם)
שינו זוארץ ועמוס לוזון(צילום: עוז מועלם)

 

המועמד היחיד לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, שזכה לתמיכה של 90 אחוז מנציגי הקבוצות בכדורגל הישראלי, יתייצב ביום ראשון הקרוב בפני הוועדה, שתקבע אם הוא

כשיר למלא את התפקיד ותבחן בין היתר את הזיקה שלו בשנים האחרונות למכבי פ"ת והפועל מרמורק. גורמים שנחשפו לתצהיר המשפטי מעריכים כי סיכוייו לעבור את הועדה טובים, אולם בוועדה עצמה הבהירו כי רק אלמנטים משפטיים נטו ייבחנו במהלך הישיבה.

 

אם זוארץ יאושר הוא יוכרז למעשה כיו"ר ההתאחדות הבא וייכנס רשמית לתפקידו ב-30 ביולי. אם הוא לא יעבר את הוועדה יוצגו מועמדים אחרים. עופר עיני כבר הבהיר כי אין לו כוונה להמשיך לכהונה נוספת. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
ווילי רוטשטיינר
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים