שתף קטע נבחר

הצצה נדירה: אחותו של קים ג'ונג-און בארמון

אחותו של המנהיג נגלתה לעיניו של עיתונאי רשת RT ואף בירכה אותו לשלום. הוא הצליח להסתובב בארמון ולהציג את רשמיו לאחר שטעם מהכיבוד: "קים לא נראה כמי שמנותק מהמציאות"

  

 

 

לעיתונאים זרים מעטים מאוד נקרתה ההזדמנות לסקר את פועלו של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און ממקור ראשון. איליה פטרנקו מרשת RT התלווה לביקורו של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בביקורו בארמון הפרטי של קים. היום (ו') הופץ סרטון שבו תיעד את הביקור.

 

לעיתונאים לא נמסר לוח זמנים מדויק לגבי הפגישה, ולהפתעתו של פטרנקו הוא מצא את עצמו נוסע דרך הבירה הצפון קוריאנית לארמון. "לא היה לנו מושג לאן אנחנו נוסעים והנהג לא דיבר אנגלית או רוסית", אמר פטרנקו. "ככל שנסענו, פחות ופחות אנשים נראו ברחובות, עד שהכבישים שנסענו בהם היו ריקים לגמרי".

 

לבסוף נגלה לעיניו בניין מסיבי מעוטר בכרזות ענקיות של סבו ואביו של קים, שני השליטים הקודמים של צפון קוריאה. בחלק מבודד יותר של המתחם השתרעה וילה מפוארת, קטנה יותר. זהו ביתן מאה הגנים, הארמון שבו מקבלים את פניהם של אישים רמי דרג.

אחותו של קים ג'ונג און בביקור בארמון המלכותי  (צילום: RT)
(צילום: RT)

אחותו של קים ג'ונג און בביקור בארמון המלכותי  (צילום: RT)
קירות הארמון המלכותי (צילום: RT)

 

אחותו של קים ג'ונג און בביקור בארמון המלכותי  (צילום: RT)
קים אחד, שבעה רוסים(צילום: RT)

אחותו של קים ג'ונג און בביקור בארמון המלכותי  (צילום: RT)
מתנה מלברוב: קופסה סודית (צילום: RT)

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב נפגש עם קים ג'ונג און  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

פטרנקו תיאר כיצד "דלת עץ נפתחה, ודמות נשית הופיעה". תוך רגע זיהה פטרנקו את אחותו של המנהיג, קים יו-ג'ונג, שבעזרתה מתרכך הדימוי של צפון קוריאה בחו"ל. כך למשל במהלך האולימפיאדה ובמהלך המו"מ האחרון עם דרום קוריאה. "לבושה בחליפת חצאית אפורה היא ריחפה סביב הכניסה, כמו בעלת הבית. בירכתי אותה באנגלית, והיא חייכה בחזרה ואמרה 'הלו!' ", נזכר פטרנקו.

 

בהמשך הגיע גם קים עצמו, ענוד בשעון יוקרתי. "הוא לא נראה כמי שמנותק מהמציאות", אמר פטרנקו.

 

במשך כל אחר הצהריים שימשה יו-ג'ונג כעוזרת אישית צמודה של אחיה, "עזרה לו בניואנסים של הפרוטוקול". אבל משהחלו השיחות, ישב לברוב עם שבעת אנשי צוותו ואילו קים ישב לבדו מולם. רק מתורגמן אחד עזר לו.

 

עד מהרה הסתיימה השיחה והעיתונאים הורחקו משם, כשקים ולברוב התפנו לשיחה בארבע עיניים במשך שעה. בסופו של דבר, שניהם יצאו מרוצים ומחייכים, ולברוב העניק למנהיג הצפון קוריאני תיבה רוסית מסורתית ובה תא נעול "לשמור על סודותיו".

 

"אין לי מילים. אני מתאר לעצמי שלרוב העיתונאים הצפון קוריאנים אין הזדמנות להניח את כף רגלם במקומות שבהם היינו. זו חוויה בלתי נשכחת", סיכם פטרנקו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: RT
אחותו של קים מציצה
צילום: RT
מומלצים