שתף קטע נבחר

הקטל בכבישים: בן 50 נהרג בצפון, בת 29 נהרגה בשומרון

נקבע מותו של נהג טנדר שנפגע בהתנגשות עם משאית בכביש 66 בין צומת מגידו למשמר העמק. בצומת רחלים סטתה מכונית מהנתיב מסיבה לא ברורה. אישה נהרגה ושניים נפצעו קשה. מתחילת השנה: 133 הרוגים בכבישים

 

 

שני הרוגים בתאונות דרכים: גבר כבן 50 נהרג בצהריים (יום א') בהתנגשות בין טנדר למשאית בכביש 66 בצפון, בקטע שבין צומת מגידו למשמר העמק. אחר הצהריים נהרגה בשומרון נהגת ישראלית בת 29 בעקבות התנגשות סמוך לצומת רחלים.

 

 

התאונה בצפון התרחשה בכביש 66 - כביש אדום שבו נהרגו ב-15 השנים האחרונות 39 בני אדם. בוחני תנועה של המשטרה חוקרים את נסיבות התאונה, והכביש נסגר בקטע שבין צומת מגידו לצומת התשבי. התאונה אירעה מעט אחרי 13:45 בקטע שבו אין הפרדה בין הנתיבים. שני כלי הרכב התנגשו זה בזה חזיתית לאחר שאחד מהם סטה מנתיבו. ארבעה צוותי כיבוי מתחנה מרחבית עפולה הוזעקו למקום וניסו לחלץ את נהג הטנדר, שנלכד בתוכו.

 

זירת התאונה בכביש 66:

תאונת דרכים בכביש 66 (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון )
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון )

תאונת דרכים בכביש 66 (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון )
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון )

פרמדיק מד"א ניצן ויינר סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בשולי הכביש רכב מסחרי מעוך לחלוטין. נהג הרכב היה לכוד מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. תוך כדי פעולות החילוץ ביצענו בו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים וקבענו את מותו. המשאית הייתה מעבר לגדר ההפרדה והנהג שלה לא נזקק לטיפול רפואי".

 

כביש 66 הוא צר מאוד ונפח התנועה בו רב. אף שאינו ארוך, אירעו בו בשנים האחרונות תאונות קטלניות רבות. בעקבות מאבקים של תושבים נבנתה בשנה האחרונה גדר בטון המפרידה בין הנתיבים בקטעים רבים של הכביש. עם זאת, הגדר לא הוקמה לכל אורכו והתאונה אירעה בקטע שבו אין גדר.

 

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", ב-15 השנים האחרונות אירעו בכביש כ-300 תאונות דרכים שבהן נהרגו 39 בני אדם ויותר מ-1,000 בני אדם נפגעו.

 

מנכ"ל "אור ירוק", ארז קיטה: "כמה דם עוד יישפך בכביש הדמים עד שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יסכים לשפר בו את התשתית? לו הייתה בקטע הכביש גדר הפרדה אולי ניתן היה למנוע את התאונה ולהציל חיים. לא תמיד רק הנהג אשם. התשתית בחלק גדול מהכביש לא סלחנית לטעויות הנהג וכל סטייה קלה מהנתיב היא כמו גזר דין מוות".

 

התאונה בשומרון התרחשה כשמכונית ישראלית שנסעה מכיוון צפון לדרום סמוך לצומת רחלים, סטתה מהנתיב שלה מסיבה לא ברורה ופגעה חזיתית בכלי רכב ישראלי שנסע בנתיב הנגדי ובכלי רכב פלסטיני נוסף. בנוסף להרוגה פינה מד"א שני ישראלים שנפצעו באורח קשה. ארבעה פלסטינים נפצעו באורח קל. כביש 60 נסגר זמנית לתנועה. בוחני תנועה של המשטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה.

 

מתחילת השנה נהרגו בתאונות דרכים 133 בני אדם.


פורסם לראשונה 03/06/2018 15:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון
זירת התאונה
צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון
מומלצים