שתף קטע נבחר

אולי תפנק את המכונית שלך?

טיפוח רכב זה לא רק עץ ריח תלוי על מראת הפנים. תכנית שמונת השלבים לחוויה נעימה יותר בכל כניסה לרכב

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

בכל הקשור לטיפוח רכב, אפשר למצוא שלוש אסכולות בולטות: אסכולת ה"אני לוקח לשטיפה ושלום", אסכולת ה"אני אעשה עבודה טובה יותר" ואסכולת "מכונית מנקים כאשר מוכרים". אלא שטיפוח של מכונית הוא הרבה יותר מכל אחד מאלה: נכון, תמיד נעים לנו לדעת שהמכונית שלנו נקייה, אך ישנם עוד הרבה תחומים חשובים, או במקרה שלנו, "טעוני טיפוח". כאלה שאם נקפיד עליהם, בסופו של דבר נאריך את חיי הרכב ויהיה לנו פשוט יותר כיף להיכנס אליו:

 

שטיפת רכב ()
מאיזו אסכולה אתם?

 

1. לייבש: אחרי כל שטיפה של הרכב, במיוחד במי ברז או מים ממוחזרים שהם המים שבדרך כלל זמינים לנו, עלולים להיווצר על גוף הרכב כתמי אבנית, תוצאה של משקעים שקיימים במים. עם חשיפה לקרני שמש, כתמי האבנית הופכים עקשנים ועם הזמן קשה להסירם. הפתרון: לייבש היטב את הרכב לאחר כל שטיפה, כך ניתן להאריך את חיי הצבע למשך שנים רבות.

 

2. להשתמש בסבון יעודי: למה לא להשתמש בסבון כלים כדי לנקות את הרכב? אם הוא מסוגל להסיר שאריות עקשניות של חומוס יבש מצלחת אז בעצם למה לא ממכונית? התשובה טמונה בשכבת ההגנה של צבע הרכב. שכבת ההגנה הזו "נהנית" מציפוי לכה שסבון כלים עלול להרוס. לכן מומלץ להשתמש בתכשירי טיפוח ייעודיים לרכב בלבד.

 

3. לא לשפשף: "מה הבעיה להשתמש בחולצה ישנה כדי לנקות את המכונית?". התשובה: שריטות, והרבה: לא כל סוג בד מתאים באמת לניקוי של שכבת הצבע החיצונית של המכונית. לעתים בד רטוב עלול לגרום דווקא נזק, בעיקר שריטות קטנות שמקלקלות את שכבת הצבע החיצונית. ובבד יש לפעמים גרגרי חול שהרוח העיפה ונדבקו לבד הרטוב, כפתורים שנשכחו, ריץ' רצ'ים ועוד חלקי מתכת שעלולים לשרוט צבע.

 

4. לנפח: מה הקשר בין לחץ בצמיגים ובין טיפוח? התשובה: המון. כאשר צמיגי הרכב מנופחים כראוי לא נוצרת בהם "בטן" בצידי הצמיג. וכשאין לנו "בטן" בצידי הצמיג אז אין לנו סדקים. כשאין סדקים הצמיג מאריך חיים ויותר חשוב מכך, צמיג שמנופח כנדרש (על פי טבלת לחצי האוויר של הרכב) הוא גם צמיג שאוחז יותר טוב, בולם יותר טוב ויש לו תכונות היגוי יותר טובות.

 

5. לנקות: תא הנוסעים אינו מקום קל לניקוי: לוח המחוונים במיוחד נוטה לצבור אבק ולכלוך וחמור מכך: לוח מחוונים שאינו מטופל כראוי נוטה להיסדק. הפתרון: להשתמש בחומר ניקוי ייעודי לסוג הספציפי של לוח המחוונים אשר מותקן ברכב. חומר הניקוי יעניק ללוח המחוונים ברק וגם מעט שמנוניות שנדרשת למניעת פיצוץ של הפלסטיקים מקרני השמש.

 

6. לכסות: עוזבים את המכונית לפרק זמן ממושך ביום קיץ לוהט? לא בושה לכסות את לוח המחוונים: לוחות מחוונים שעומדים במשך שעות רבות תחת שמש קופחת עלולים להיסדק ולהיהרס. ומעבר לכך, חלקי פלסטיק העומדים במשך שעות תחת שמש קופחת עלולים גם לפלוט ריחות רעים. הפתרון: לכסות.

 

7. ריפודים: רק באמצעות חומרי ניקוי יעודיים: ריפודי הרכב בהחלט יכולים להיות נעימים למגע וגם נעימים לעין, אך כדי לתחזק ריפודי רכב כראוי חובה לנקות את הריפודים באופן תקופתי. על פניו משימה קלה, אך בשוק קיימים עשרות סוגי ריפודים, חלקם מעור, חלקם דמויי עור, חלקם מבד. ריפודיו של רכב נוטים ללכוד שאריות מזון, זיעה, תאים מתים - ולכן עליהם להיות מתוחזקים היטב ונקיים. זה מתחיל בשאיבה רצינית. ולאחר מכן בשימוש בחומר ניקוי ייעודי. לא כל חומר ניקוי שמתאים לשימוש במושב עור מתאים גם למושבי בד, ולהיפך. לכן מומלץ גם להתייעץ עם מרכז שירות של היצרן לפני השימוש בתכשירים.

 

8. לסדר: מה הקשר בין סדר ובין טיפוח? הרבה? כישראלים, אנו אוהבים לזרוק הכל בתא המטען. את הגלגל של הים, את בקבוקי הקולה וגם את ערכת הכלים. הבעיה מתחילה כשהמטען אינו קשור ואינו מאורגן. הקולה מתפוצצת, נשפכת לתוך גלגל הים. ומשם לכיסא. הפתרון: לוודא שתא המטען תמיד מסודר ומאורגן, אלא אם מתחשק לכם להתמודד עם ניקוי של כתמי קולה מרצפת המכונית.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים