שתף קטע נבחר

גבאי: לחקור את רגב במשטרה; רגב: סוסים טרויאנים בכנסת

יו"ר המחנה הציוני תקף את שרת הספורט וכתב: "חטפנו פצצה לפנים". ח"כ טיבי צייץ: "ניצחון למסי ולפלסטינים משער עצמי של רגב". ח"כ חיים ילין: "אפשר היה לתת לחיפה לארח". השרה רגב מגיבה: "דברי הבל שנותנים לגיטימציה לטרור ולתומכי ה-BDS"

"חטפנו פצצה לפנים. זה לא רק ספורט", כך הגיב יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי להחלטת ארגנטינה לבטל את משחק הידידות מול ישראל בירושלים. "כך לצערי עלול להתחיל צונאמי בינלאומי. ולגבי ההתנהלות המושחתת של שרת הספורט - מטקס המשואות, דרך טיימס-סקוור ועד ארגנטינה - היא מחייבת חקירת משטרה. זו המדינה שלנו, המיסים שלנו, הכבוד הלאומי שלנו ולא מכונת הפריימריז שלה".

 

ליונל מסי (צילום: AFP)
מסי. "מה שווה מסי אם אי אפשר לשלוט בו?"(צילום: AFP)

 

 
"מה שווה מסי אם אי אפשר לשלוט בו". כך הגיבה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), כשהיא רומזת לדברי שרת התרבות והספורט מירי רגב בעבר, "מה שווה התאגיד אם אי אפשר לשלוט בו". 
 

משרד התרבות שילם 2.7 מיליון שקל לארגנטינה כדי שמשחק הידידות יתקיים באצטדיון טדי בירושלים ולא בסמי עופר שבחיפה, אבל המחאות הפרו-פלסטיניות הרבות הובילו לביטול הארגנטיני. יחימוביץ' צייצה בנוסף, כשהיא מתייחסת לכך: "כל כך הרבה כסף, קומבינות ושקרים, חיבוק דוב כל כך מסורבל בצרוף לחץ מטורף לשחק בירושלים, ולקינוח המלמול הזועם של רגב - 'אני רוצה לראות אם מסי לא ילחץ לי ולראש הממשלה את היד'. את תראי, את תראי".

 

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) תקף את הממשלה: "גול עצמי מרהיב לכל דוברי השלטון, שמבטיחים לנו 'שמצבנו המדיני מצוין'. כואב מאד שה-BDS חוגג. זהו כשלון מהדהד של ממשלה שטומנת את ראשה ולא קוראת את המציאות".

 

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) כתבה בטוויטר: "ביטול המשחק מרגיז ומצער ברמה לאומית. אבל בעיקר זה גול עצמי כשרגב ונתניהו התעקשו להפוך משחק ראווה ספורטיבי לפוליטיקת ראווה אישית. היה צריך להשאיר רק את הספורטאים שלנו על המגרש, את הישראלים ביציעים (בלי קומבינות כרטיסים) ואת הפוליטיקאים בחוץ".

 

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תקף את ממשלת ישראל: "הבעיה הגדולה ביותר של הממשלה הזו היא שהכל חלטורה. הכרטיסים למשחק בקומבינה, המאבק ב-BDS הועבר למשרד לבטחון פנים מסיבות פוליטיות, שרת התרבות מתחפשת לשרת החוץ רק כדי להידחף למצלמות ובסוף אף אחד לא עושה את העבודה וארגנטינה לא תגיע לישראל".

 

ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) תקף את ההתאחדות לכדורגל הארגנטינאית: "בושה שנכנעתם כך ללחצים הפלסטיניים. חרגתם מהכלל הראשון בספורט - הפוליטיקה מחוץ לספורט". רזבוזוב, שלאחר הדיווחים הראשוניים על הלחצים לביטול פנה לפני שלושה שבועות לראשי ההתאחדות בארגנטינה ודרש לקיים את המשחק בישראל, חזר על הדברים שכתב במכתבו הקודם ואמר: "מכיוון שאין כל סכנה ביטחונית לשחקנים הארגנטינאים, בישראל מצפים לקיומו של המשחק הזה במועד ובמדינה שנקבעו, ובעולם הספורט מקווים שנשמור על הספורט נקי מפוליטיקה".

 

 

כמו יחימוביץ', גם ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) ניצל את הביטול כדי לעקוץ את שרת התרבות: "עוד ניצחון למסי (ולפלסטינים), 0:1 משער עצמי של מירי רגב בדקה ה-90".

 

ח"כ חיים ילין (יש עתיד), שעלה כנער מארגנטינה ושימש עד לפני כמה שנים כראש מועצת אשכול, תקף את העברת המשחק מחיפה: "ירושלים היא שלנו, היא עיר הבירה של ישראל, חגגנו בה את העברת השגרירויות של ארצות הברית, גואטמלה ופרגוואי. חגיגות ה-70 הן של כל מדינת ישראל. היה אפשר לתת לחיפה לארח את המשחק. אכזבה גדולה לילדי עוטף עזה שהוזמנו למשחק. יום זה ייזכר כהפסד לתרבות והספורט בישראל". הוא סיים את הציוץ שלו במילים: "כפיים. ואמוס ארגנטינה".

 

השרה רגב עצמה שוחחה הלילה עם היזם דני בן נעים ועודכנה במאמצים לשכנע את נבחרת ארגנטינה להגיע בכל זאת. לפי הודעת רגב, לשרה נמסר כי "מאז שארגנטינה הודיעה על הגעתה למשחק מול ישראל, ארגוני טרור החלו לשלוח מסרים והודעות לשחקנים ולבני משפחותיהם, ובהם איומים מפורשים לפגיעה בחייהם ובחיי בני משפחותיהם . בין היתר נשלחו לשחקנים גם סרטונים ותמונות של גופות ילדים".

 

"אני מקווה ששחקני ארגנטינה לא ייכנעו לאיומי הטרור ולארגוני ה-BDS", אמרה רגב, ששוחחה גם עם ראש הממשלה נתניהו. הוא עדכן אותה כי בשיחתו עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי אמר לו מאקרי כי לא יוכל להשפיע על שחקני הנבחרת.

 

רגב התייחסה להודעות שהוציאו פוליטיקאים התולים את אי הגעת נבחרת ארגנטינה בקיום המשחק בירושלים ואמרה: "אלה דברי הבל שנותנים לגיטימציה לטרור ולתומכי ה-BDS נגד מדינת ישראל. לצערי יש לנו סוסים טרויאנים בכנסת שנותנים רוח גבית לטרור".


פורסם לראשונה 06/06/2018 01:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
אבי גבאי והשרה רגב
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים