שתף קטע נבחר

בריטניה: "נדרשת חקירה עצמאית של מקרי המוות בעזה"

שר החוץ הבריטי הדגיש בפני נתניהו כי לונדון מצפה מישראל לערוך חקירה עצמאית ושקופה בנוגע למות הפלסטינים בעימותים בגבול רצועת עזה. השניים שוחחו גם על הסכם הגרעין והמשא ומתן עם הפלסטינים

שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, שנועד אמש (יום ד') עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלונדון הדגיש את הצורך בביצוע חקירה שקופה ועצמאית בנוגע למותם של הפלסטינים בעימותים בגבול רצועת עזה.

בנימין נתניהו ובוריס ג'ונסון (צילום: חיים צח / לע
ג'ונסון ונתניהו. בריטניה דורשת חקירה עצמאית של העימותים בגבול הרצועה(צילום: חיים צח / לע"מ)

ג'ונסון גינה את ההסתה הפלסטינית ואת ירי הרקטות לעבר ישראל בשבועות האחרונים. יחד עם זאת, הוא שב והדגיש את הצורך שישראל תבצע חקירה שקופה ועצמאית בנוגע למותם של יותר מ-120 פלסטינים במהלך העימותים בגבול הרצועה, ופציעתם של יותר מ-10,000 פלסטינים, 4,000 מהם מאש חיה. "לתושבי ישראל ועזה יש את הזכות לחיות בביטחון ובשלום ללא חשש מתמיד לחייהם", אמר.

 

שר החוץ הבריטי התייחס גם לנושא האיראני, שעומד במרכז מסעו של נתניהו באירופה: "בריטניה, לצד צרפת וגרמניה, מאמינה בתוקף כי הסכם הגרעין עם איראן זו הדרך הטובה ביותר להבטיח עתיד בטוח לאזור. אנו מחויבים להבטיח שאיראן תמשיך לעמוד בהתחייבויותיה לפי ההסכם ומסכימים באופן מלא עם ישראל שעלינו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

 

"לבריטניה יש מחויבות בלתי מעורערת לביטחונה וליציבותה של ישראל ואנו מצפים להמשיך לעבוד יחד כדי להשיג את המטרות המשותפות שלנו", אמר ג'ונסון והוסיף כי בריטניה ממשיכה ללחוץ על שני הצדדים בסכסוך הישראלי-פלסטיני להימנע מפעולות שיקשו על השלום, כמו טרור ובנייה בהתנחלויות.

בנימין נתניהו ותרזה מיי (צילום: חיים צח / לע
מיי ונתניהו. "מודאגת מהרג הפלסטינים בעזה"(צילום: חיים צח / לע"מ)

בנימין נתניהו ותרזה מיי (צילום: AP  )
(צילום: AP )

מוקדם יותר נפגש נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, שאמרה שהיא מודאגת מ"הרג הפלסטינים בעזה". מיי אמרה בפתח הפגישה: "אשמח לדבר גם על עזה. אנחנו מכירים בזכותה של ישראל להגנה עצמית, אבל היה אובדן חיים ויש הסלמה בעזה. אני רוצה שנשוחח על הקלה במצב בעזה וגם על איך אפשר לחזור לפתרון שתי המדינות".

 

נתניהו ענה למיי כי ההפגנות בגבול רצועת עזה אלימות, אך ציין כי ישראל עושה כל שאפשר על מנת לצמצם את כמות הנפגעים בהפגנות. "בכל הנוגע לעזה, אני חושב שהבעיות שם נובעות מכך שהמטרה המרכזית של החמאס היא להשמיד את ישראל. מה שאנו עדים לו עכשיו הוא לא הפגנה שלווה, הם מנסים לשרוף את שדותינו. זו טכניקה חדשה לתקוף מחבלים שתוקפים מטרות אזרחיות ומתחבאים מאחורי אזרחים, ובמקרה הזה משתמשים באזרחים כמגינים אנושיים".

 

ראש הממשלה אמר למיי: "אני מבקש להתמקד בשתי מטרות משותפות לנו. הראשונה היא כיצד נוכל לוודא שאיראן לא תשיג נשק גרעיני, והשנייה היא כיצד לבלום את תוקפנותה של איראן באיזור, ובמיוחד בסוריה".

 

 


פורסם לראשונה 06/06/2018 23:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים צח / לע"מ
נתניהו וג'ונסון
צילום: חיים צח / לע"מ
מומלצים