שתף קטע נבחר

ההרוגה בהודו נטמנה: "אדוה, איך נפרדים?"

אדוה בן דהאן, שנהרגה בתאונה בצפון הודו, הובאה למנוחות באשדוד. האמא: "בורא עולם, תעמוד לצדה. היא עשתה את המסע שלה". האח: "לעולם אתגעגע אלייך"

 

אדוה בן-דהאן אדוה בן דהאן (באדיבות המשפחה)
אדוה בן-דהאן, כמה ימים לפני שנהרגה בתאונה(באדיבות המשפחה)

אדוה בן דהאן (36), הישראלית שנהרגה בתאונת דרכים בהודו, הובאה היום (ו') למנוחות. מאות מלווים אותה בדרכה האחרונה בבית העלמין באשדוד. התאונה שבה נהרגה אירעה ביום שני השבוע בעמק לאהול שבצפון הודו ונפצעו בה ארבעה ישראלים נוספים, אחד מהם קשה והאחרים בינוני וקל.

 

בן-דהאן יצאה למסע באמצע חודש מאי וכתבה אז בדף הפייסבוק שלה: "טסה להגשים עוד חלום". בשבת האחרונה היא עוד הספיקה להצטלם בנוף חלומי במדינת הימאצ'ל פרדש. יומיים לפני התאונה הקטלנית היא הצטלמה על רקע מפל מים במנאלי.

 

האמא שוש ספדה לה בהלוויה: "רוצה להודות לבורא עולם על המתנה היפה והמדהימה שנתן לי. בבקשה תעמוד לצידה, היא עשתה את המסע שלה. היי שלום מותק שלי. את יחידה ומיוחדת. אדוה, לפני שיצאת בחרת ציור לקחת איתך, ולכן עשינו את מודעת האבל על רקע הציור. זה יצא מקסים". אחיה אבי: "אדוה, כל פעם נושא ימי ההולדת היה מוטל עלייך. הייתי כותבת ברכות לכולם בכתב יד מקסים. היום אני כותב לך ברכה, אבל עצובה. לעולם אתגעגע אלייך, את תחסרי לי".

הלוויתה של אדוה בן דהאן ז
זרים על קברה הטרי של אדוה בן דהאן(צילום: רועי רובינשטיין)

הלוויתה של אדוה בן דהאן ז
הלווייתה של אדוה בן דהאן(צילום: רועי רובינשטיין)

הלוויתה של אדוה בן דהאן ז
(צילום: אבי רוקח)

הלוויתה של אדוה בן דהאן ז
(צילום: רועי רובינשטיין)

שירין בנאור, חברתה של אדוה, אמרה בכאב מעל הקבר: "לפני 18 שנה הכרנו בטירונות והתחברו. השירות לא המשיך ביחד, אבל החברות המשיכה. עברנו ביחד את הטיול הגדול הראשון שלך, אחרי הצבא. תמיד דיברנו על שחזור הטיול ההוא. רצית שאצטרף אלייך לטיול ולא יכולתי. אמרת שניפגש אחרי הטיול. אדוה שלי, אני כל כך מצטערת שזה לא קרה. ביום שנודע לי על מותך, הבטחתי לי שאת איתי בלב לנצח. החיוך הכובש שלך יישאר לעד לנגד עיניי".

 

חבר המשפחה ישראל (פאצ'י) עדתה, מקים תנועת הנוער "אתגרים" בעיר, שבה הדריכה בן דהאן, ספד לה בהלוויה: "המחשבה להיפרד ממך לא הגיונית, לחשוב ששם במדבר הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותך, צוחקת זה קשה. אדוה, אני פה יחד עם אותם ילדים שפגשנו לפני שלושה עשורים באשדוד באתגרים. אני מבקש ממך משהו קטן ואחרון, אנא הקימי את הסניף הראשון של העמותה בשמיים. נבוא לבקר אותך שם מתישהו".

 

נתי אפשטיין, נציג חברת "טבע", שבה עבדה עד לאחרונה: "אדוה, היית שגרירת רוחב הלב והאופטימיות. תמיד מצאת תקווה ויעדים חדשים להיאחז בהם. התאהבנו בך, למחרת הלילה ההוא בתחילת השבוע שקיבלתי בו סמס מחבר שאמר, 'יש לי בשורה קשה', ישבנו בחדר שותקים. לרגע כששכחתי למה כולם היו שם, כמעט שאלתי למה לא הזמינו את אדוה. יש פה בית קברות ויש את אדוה ושני הדברים האלו לא מתחברים".

 

"היא נהרגה בדיוק היכן שהיא הכי אהבה, באמצע טיול", אמר השבוע אחיה אבי. לדברי בני המשפחה ההחלטה של אדוה לצאת לטיול הגיעה לאחר שעזבה את עבודתה כרכזת רווחה וטיולים בחברת טבע. "שם היא נדבקה בחיידק הטיולים", סיפרה בת דודתה, שירן גדעוני. "לכן מבחינתנו הטיול להודו לא היה שונה. היא הייתה בחורה אחראית ולכן לא חששנו".

 

 

בן דהאן וקבוצת המטיילים החליטו לשכור רכב עם נהג מקומי ונסעו לכיוון מעבר רוטאנג - מעבר הרים בגובה כ-4,000 מטרים בהרי ההימלאיה, שמחבר בין עמק קולו ללהאול וספיטי בצפון. חקירת המשטרה מעלה כי סמוך לקיילונג – 115 ק"מ ממנאלי, הנהג איבד שליטה על ההגה, כנראה בגלל שנרדם, סטה מהכביש ולפי הדיווחים בתקשורת ההודית הרכב הידרדר לערוץ בעומק של כ-150 מטרים.

 

קונסול ישראל בדלהי, אלי סנה אמר על נסיבות התאונה: "הם שכרו רכב עם נהג. הם בחרו שלא לנסוע באוטובוס המקומי שהוא סכנה ורולטה רוסית. מיד לאחר שקיבלנו את ההודעה על התאונה הדבר העיקרי שעמד  לנגד עינינו היה להעביר את הפצועים לבית החולים בצ'אנדיגאר". סנה טיפל בסידורי הטסת גופתה של בן דהאן לארץ. צוות יצא לבית החולים במנדי שבו הייתה גופתה כדי להעביר אותה לדלהי ומשם לארץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים