שתף קטע נבחר

האלפ: "הפסדתי 3 פעמים? אף אחד לא מת"

המדורגת ראשונה בעולם, שתתמודד מחר (ש', 16:00) מול סלואן סטיבנס בגמר רולאן גארוס, מקווה לא למעוד בפעם הרביעית במעמד המכריע של טורניר גראנד סלאם: "אגיע עם יותר ביטחון ויותר ניסיון"

סימונה האלפ מקווה לא לספוג מכה כואבת. הטניסאית הרומנייה המדורגת במקום הראשון בדירוג העולמי לנשים תתמודד מחר (שבת, החל מ-16:00) בפעם השלישית בגמר טורניר הרולאן גארוס, מעמד בו הפסידה בפעמיים הקודמות. 

 

האלפ תישאר במקום הראשון בעולם גם אם תפסיד, אבל היא עדיין מחפשת להניף גביע גראנד סלאם ראשון בקריירה. מי שתנסה למנוע את זה ממנה היא אלופת ארצות הברית ב-2017, סלואן סטיבנס.

 

 

רולאן גארוס סימונה האלפ (צילום: Getty Images)
סימונה האלפ(צילום: Getty Images)

 

בדרך לגמר הפסידה האלפ רק בשתי מערכות וחלפה על פני יריבות קשות כמו מול הגרמנייה אנג'ליק קרבר ברבע הגמר והספרדייה גרבינייה מוגרוסה בחצי הגמר. מול מוגורוסה היא איבדה חמישה משחקונים בלבד.

 

סטיבנס, המדורגת עשירית, הפסידה רק מערכה אחת בכל ששת משחקיה עד כה וגברה בחצי הגמר על חברתה לנבחרת מדיסון קיז (13) 4:6, 4:6.

 

בקרב ראש בראש ביניהן מובילה האלפ 2:5, כולל שני ניצחונות בשנה האחרונה, בגמר סינסינטי ובשלב 32 האחרונות בטורניר וושינגטון. הניצחון האחרון של סטיבנס על האלפ היה בסיבוב הראשון של אליפות אוסטרליה ב-2013.

 

סלואן סטיבנס חוגגת עלייה לגמר (צילום: EPA)
סלואן סטיבנס חוגגת עלייה לגמר(צילום: EPA)

 

למרות היתרון היחסי, הרקורד של האלפ בגמרים של טורנירי גראנד סלאם כאמור אינו מרשים בלשון המעטה. הרומנייה נכנעה בשלוש מערכות למריה שראפובה בגמר רולאן גארוס 2014. ילנה אוסטפנקו ניצחה אותה בגמר בשנה שעברה והפסד נוסף בגמר גראנד סלאם הגיע באליפות אוסטרליה השנה, לקרוליין ווזניאקי.

 

אם רוצים להוסיף עוד פרט פיקנטי, זאת הפעם השנייה בסך הכול שבו יתקיים גמר גראנד סלאם בין טניסאית רומנייה לאמריקנית. הפעם האחרונה הייתה ברולאן גארוס ב-1980, אז ניצחה האמריקנית כריס אברט לויד את את וירג'יניה רוזיצ'י 3:6, 0:6.

 

האלפ אמרה לקראת המשחק: "ברור שזו הזדמנות אדירה. הפסדתי שלוש פעמים עד עכשיו, אבל אף אחד לא מת, אז יהיה בסדר. אני חושבת שאני מגיעה עם יותר ביטחון ויותר ניסיון, אבל בטניס אי אפשר לדעת. בכל מקרה אשאר רגועה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים