שתף קטע נבחר

טראמפ: "שוקל לחון את מוחמד עלי". עורך דינו: "אין צורך"

הנשיא האמריקני ממשיך במרתון החנינות והודיע על המהלך לפני צאתו לוועדת ה-G7. הוא הוסיף כי הוא בוחן אלפי שמות נוספים. סנגורו של עלי תהה מדוע יש צורך במהלך, בהתחשב בעובדה שהרשעתו בוטלה לפני 47 שנים בידי בית המשפט העליון

 

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אתמול (ו') כי הוא "שוקל בכובד ראש" לחון את המתאגרף האגדי מוחמד עלי לאחר מותו. עלי, שנולד בשם קסיוס קליי, הורשע בשנות ה-60 של המאה הקודמת כשסירב להתגייס לצבא האמריקני בזמן מלחמת וייטנאם.

 

מנגד, רון טוויל, עורך דינו של עלי, אמר כי אין צורך במחווה מצידו של הנשיא האמריקני וזאת מכיוון שבית המשפט העליון בארה"ב ביטל את הרשעתו של המתאגרף בשנת 1971. "אנו מעריכים את המחווה, אך אין צורך בחנינה". הוא הוסיף כי במקרה זה "אין הרשעה שמצריכה חנינה".

 

בבית הלבן טרם הגיבו לשאלה מדוע הנשיא טראמפ חש כי יש צורך בהענקת החנינה לעלי, אם אין לו תיק פלילי.

 

"מעריכים את המחווה, אך אין צורך". מוחמד עלי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"מעריכים את המחווה, אך אין צורך". מוחמד עלי(צילום: רויטרס)

טראמפ הכריז על המהלך בעוזבו את הבית הלבן לוועידת ארגון המדינות המתועשות (G7) שנערך בקנדה. הוא אמר כי הוא שוקל לחון אלפי בני אדם נוספים בעזרת כוח החנינה שבידיו, בהם מתאגרף העבר. "אני חושב על אדם שכולכם מכירים היטב ועבר כברת דרך", אמר, "הוא אמנם לא היה פופולרי בעבר, אך כעת הוא בזכרוננו".

 

עלי, כאמור, נולד בשם קסיוס קלי ושינה את שמו לאחר שהמיר את דתו לאיסלאם בשנות ה-60 של המאה הקודמת. הוא סירב לשרת בצבא ארה"ב בזמן מלחמת וייטנאם עקב אמונתו, הכריז על עצמו כסרבן מצפוני ואף אמר: "אין לי שום מחלוקת עם הווייטקונג (המחתרת שנלחמה נגד ארה"ב)".

 

המתאגרף ג'ק ג'ונסון (צילום: AP)
המתאגרף האחרון שזכה לחנינה מטראמפ. ג'ק ג'ונסון(צילום: AP)

בעקבות ההרשעה, בשנת 1967 נלקח מעלי תואר אלוף העולם למשקל כבד. בשנת 1971 נגמר המאבק המשפטי שלו, כשהרשעתו בוטלה על ידי בית המשפט העליון. ב-1974 זכה שוב בתואר וב-2016 הלך לעולמו בגיל 74.

 

עוד בטרם הודיע טראמפ כי הוא שוקל לחון את מוחמד עלי ועוד כ-3,000 בני אדם נוספים, הוא לא חסך בשימוש בכוחו לחון אזרחים. לפני כשבועיים העניק חנינה מלאה למתאגרף נוסף, ג'ק ג'ונסון, אלוף העולם הראשון במשקל כבד שצבע עורו שחור, שהורשע ב-1913 בגלל שהיה במערכת יחסים עם אישה לבנה. את הקמפיין להענקת החנינה לג'ונסון הוביל השחקן סילבסטר סטאלון.

 

בשבוע האחרון העניק חנינה לאליס מרי ג'ונסון, אישה בת 63 מטנסי שנידונה למאסר עולם בגין עבירת סמים – שהייתה הראשונה שלה. כוכבת הריאליטי קים קרדשיאן הובילה מאבק משלה לשחרורה של ג'ונסון, וכדי להביא לכך נפגשה עם טראמפ ועם חתנו ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר. ג'ונסון ריצתה כבר יותר מ-20 שנות מאסר, ודוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה השבוע כי במשך תקופת מאסרה היא הייתה "אסירה למופת".


פורסם לראשונה 08/06/2018 22:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים